VKS päivystyksen puolesta! Till stöd för jouren på VCS

Vieras

För att jag vill ha kvar VCS fullödigt!

Vieras

Olen entinen vaasalainen ja Vaasa ansaitsee isona
talousalueena kunnon päivystyksen
Kaiser

#328 Re: Re: En allekirjoota

#18: - Re: En allekirjoota

Seinäjoella ei ole mitään, mikä ei olisi Vaasasta kuljetettu tai keskustapuolueen

sinne hommaamaa. Sairaala pysyy Vaasassa, koska Vaasa on  Pohjanmaan

veturi ja pitkän päälle Seinäjoenkin ainoa taloudellinen turva.

Vieras

Därför att VCS är ett mångsidigt sjukhus med många sub-
specialiteter.
Pat får fullständig service på sitt eget språk. VCS är ett full-
ständigt svensk- och finskspråkigt sjukhus.
Bra läge i Finland. Nära till Umeå, Jakobstad, Nykarleby, Kristinestad m.m.
Det är min arbetsplats!

Vieras

Vasa behöver ett fulljoursjukhus där vi svenskspråkiga får betjäning på eget modersmål.

Vieras

Vasa sjukhus behövs som fulljour sjukhus för att vi svensk språkiga ska få vård på eget modersmål.

Vieras

- VCS behövs främst för svenskspråkiga kustregionen
- Det vore fatalt ifall VCS med sina specialiteter blev till
ett "plåstersjukhus" (hvc)
- Lägesmässigt = perfekt. Dvs nära till kusstsstäderna samt nära
till Umeå
AS

#334 Re:

#333: -

Vcs behövs med fulljour för hjärnblödningar o olyckor o också för BB. Till det behövs ingen språkpolitik.Låter konstigt om Vcs skall nedrutas efter alla renoveringar o nybyggen. Stå på er beslutsfattare.

Vieras

Siitä, kun lähdimme kotoa sairaalaan siihen kun vauva syntyi, meni aikaa noin tunti. Olisimme olleet pulassa ja vauva olisi syntynyt matkalla, jos olisimme joutuneet lähtemään Vaasan sijasta Seinäjoelle synnyttämään. Siksi adressi on tärkeä myös ei-ruotsinkielisille.

Vieras

Till stöd för jouren på VCS

#337 Re: Re:

#288: mummo pohjanmaalta - Re:

Är inte människan i focus längre. Vi som jobbat upp välfärden borde väl också få rätt till adekvat vård i tid.Det är fortfarande det som ska styra besluten. KAN INTE TRO ATT PENGARNA TAGIT SLUT NU NÄR VI HAR FÅTT EN BRA ARBETSHÄLSOVÅRD TILL HJÄLP.

VCS HAR JY REDAN EN JOUR. VARFÖR FÖRSTÖRA DEN.DET MÅSTE FINNAS ANDRA VÄGAR ATT GÅ.HAR S.G.S SOM ALDRIG HÖRT ETT SVENSKT ORD DÄR.ÄR JÄTTETACKSAM FÖR VÅRD PÅ NEUROLOGISKA AVDELNINGEN.ALLA ROSOR FÖR DEM.MEN VET ATT DET FINNS DE SOM DETGÅTT ILLA FÖR.JAG HOPPAS ATT VI SKA KUNNA  HA JOUREN O OPERATION KVAR.

Vieras

Riittävien palvelujen säilyttäminen lähellä ihmisten kotipaikkaa oa tärkeää turvallisten palvelujen saatavuuden kannalta.
Pitää olla sanansa mittainen

#339 Samma på Finska

Perustelemme vaatimustamme erityisesti sillä, että myös äidinkieleltään ruotsinkielisillä tulee olla perustuslain takaama oikeus saada palvelua omalla äidinkielellään. Mikä tämän oikeuden voisi kansalaisille paremmin taata, kuin Suomen ainut täysin kaksikielinen päivystävä keskussairaala Vaasassa!

Pitää muistaa, että äidinkielenään suomea puhuvien tulee myös saada omalla äidinkiellellään palvelua ja sitä Vaasan keskussairaalassa ei aina saa.  Vaasan keskussairaala on ruotsinkielinen ja se ei ole onnistunut kovin hyvin kaksikielisyydessään. Liian kallista!

ex- vaasalainen

#340 ehkä

Voi olla vaikea hyväksyä asiaa mutta jos ei Vaasa saa hoidettua lääkäri pulaa ja ylläpidettyä tiettyjä toimintoja niin edessä on toimintojen karsiminen.

Tays kun linjasi päätöksellään ettei se anna opiskelijoita vaasalle joka itse päätti lähteä Turkuun päin lisää ongelmia kun Turusta ei ole tulijoita Vaasaan eikä Oulusta juuri kielen takia. Ja rkp ei ole puolustamassa asioita hallituksessa niin voi olla hankala edes tätä kautta asiaa hoitaa. Helpompaa toki on että tilanne pysyisi edes tämän hetken tasolla mutta kun ei kukaan tiedä edes mitä koko sote pitää sisällään, voihan olla että koko juttu on vaan hätäistä väärin käsitystä ja tilanne pysyy samalla tasolla.

ex- vaasalainen

#341 Re:

#335: -

lisäksi hallitus kaavailee synnytyssairaaloiden alasajoa että saa nähdä mitä pitää sisällään.

#342 Turhaan

onko kukaan huomioinut että tämä ei tule etenemään roskista pidemmälle jos ei ole ehditty kerätä 50000 nimeä ja keräys loppui eilen ja vain 11000 ehti allekirjoittaa ja tarkistus laskenta pitää suorittaa mut ainakin on yritetty.

Vieras

Tällä asialla ei pitäisi politikoida yhtään, sillä tarve ja kysyntä VKS:lle on niin ilmeinen! Kaupunki myös kasvaa kokoajan mikä lisää tarvetta.

Ihmetyttää välillä ketkä oikein poliitikoiksi hakeutuvat..? Mitä järkeä on tehdä 18 itsehallintoaluetta, 15 sote-aluetta ja 12 keskussairaalaa..? Eihän noita voi jakaa mitenkään järkeviksi hallinto- / toiminta-alueiksi.

Ärsyttää myös puheet ns. "itsehallintoalueista". Niistä pitäisi päästä eroon ja oman omaan napaan tuijottavan sanan sijasta pitäisi puhua ennemminkin "yhteishallintoalueista".

Tärkeä asia!

Vieras

On erittäin tärkeää, että sairauden- ja terveydenhoito sekä synnytysten ympärivuorokautinen hoito on saatavilla mahdollisimman lähellä potilasta/asiakasta myöskin tulevaisuudessa!

Vieras

Haluan tukea pyrkimyksiä oikeuteen, kohtuuteen ja tasapuolisuuteen kaikilla elämän aloilla.
Ihmettelijä

Entisenä  vaasalaisena  tuntuu  käsittämättömältä  että  niinkin  suuren  alueen  päivystys  oltaisiin  lopettamassa. Toisekseen  jos  jotain  sattuu  vaikka  vieraspaikkakuntalaiselle,  mhin  hän  osa  hakeutua. Ja  jos  tulee  joku  suuronnettomuus,  joissa  jaetan  loukkaantuneita  eri  sairaaloihin.  Mitäs  sitten? Mihin  saakka  pienten  lasten  tai    kaikenikäisten hätätapausten  kanssa  mennään

Vieras

Kun ikääntyvät sukulaiset asuvat Vaasassa, pelottaa ajatus siitä, että tarpeen tullen apu ei olisikaan lähellä. Vanhempana huolestuttaa myös lasten puolesta akuutin tilanteen sattuessa.
Aivan sama

Mielummin kävisin Seinäjoella, huomaa päivystyksessä Vaasassa, ruotsinkieliset ja ulkomaalaiset pyyhältävät ohi maakunnista tulevat.

Haluan omalla kielellä palvelua mutta joudun aina turvautumaan ruotsin kieleen päästäkseni ja saadakseni nopeampaa palveluun/palvelua.

Vieras

Suomen nopeiten kasvavien seutujen joukossa oleva Vaasan seutu tarvitsee ympärivuorokautisen sairaalan!

Kommentoi adressia