Ryhmäkanne Carunaa vastaan liian isoista siirtohinnoista

Pera

#26 Pörssiyhtiö

05.07.2018 13:43

Siirtohinnat on ylimitoitettuja osakkeen omistajien ja johtajan tulojen vuoksi.Ei niinkään vain kaapelin asennuksista ilmasta maihin koska ne on jo suurimmaksi osaksi tehty!Varsinkin kuluttaverkon osalta.Eli kaikki maksaa suuria siirtohintoja vaikka omalla alueella ei mitään muutostöitä ole tehty vuosikymmeniin!

Totaalisen kyllästynyt

#27 Re:

10.01.2019 17:44

#17: -

No nyt on hieman liian myöhäistä huudella lakialoitteen perään  tässä asiassa, sillä nuo lainsäätäjät itse myivät sähkönsiirron Carunalle. Maksan työni puolesta toistasataa sähkö- ja siirtolaskua kuukaudessa. Sähkö on halpaa, siirtolaskut ovat päätähuimaavia verrattuna itse sähköön. Äitini tapasi sanoa, että turha on hiiren haukotella kun jo on hiiren takapuolessa. Kyllä itseänikin kenkuttaa kun nettipankissa on maksupohjana 10 vuotta vanha maksupohja Carunan laskulle, summa on nykyään yli kaksinkertainen ja tuolloin siihen kuului myös sähköenergia. Oppirahat tässä maksaa taas Suomen kansa, se taipuu ja taipuu ja taipuu, kyllä se raja täälläkin tulee jossain kohdassa vastaan, toivottavasti ainakin.

No, ei tämä vielä ole mitään tulevien ilmastonmuutos toimenpiteiden kustannuksista, jotka lankeavat kansalaisten päälle. Suomalaisten pitää näyttää esimerkkiä ja olla edelläkävijöitä, ja kansa maksaa mannekiinina olon, jotta Pekka Vihreä ja Vasemmiston Paavot sekä Antit saavat paistatella Euroopan unionin parrasvaloissa, että kyllä me Suomessa näytetään mallia ja... todelliset saastuttajat nauravat meille ja viittaavat kintaalla päästörajoituksille. Tekevät siinä samalla kovaa talouskasvua kun pysyt tuottamaan tuotteita ilman ilmastokustannuksia. Joo, ottaa pannuun jos sitä kysyit;)

vihainen maksaja

#28 Re:

16.01.2019 10:28

#25: -

ja laskussa yli kolmasosa on veroa! Veroa mihin? Jos laskussa erotellaan veron osuus, niin järjen mukaan pitäisi sen olla veroa Suomen valtiolle? Jos eivät maksa veroa suomeen niin mihin se veron osuus sitten menee?