Lappeenrannan musiikkiluokkien säilyttämisen puolesta!

Musiikki-ihminen

#51 Re:

04.05.2016 18:52

#26: -  

Olisikohan hyöty mm. kaupungin toistaiseksi rikas musiikkitarjonta monien harrastajaryhmien, konserttien ym. muodossa. Vuosikymmenten musiikkihistoria paikkakunnalla. On todella lyhytnäköistä, jos pienillä paikkakunnilla ei ymmäretä pitää yllä erilaisia puitteita koko kansakunnan menestykseksi. Meitä on vähän ja lahjakkaita ihmisiä on täten suhteessa myös vähän. Jos itse ei harrasta esim. musiikkia, ei sen tarvitse olla muilta pois. Sama, jos lopetetaan urheiluseurojen, vaikkapa pesäpallon ja jääkiekon tukeminen? Mitä minä niistä saan? En mitään.


Vieras

#52

05.05.2016 05:17

Ehdottoman tärkeä reitti lasten ja nuorten musiikkiharrastuksen tukemiseen.
Antti

#53 Re:

05.05.2016 07:48

#26: -  

 Jaa että jos jostakin yhteiskunnan maksamasta toiminnosta ei ole hyötyä toiminnon käyttäjien lisäksi muille, on se peruste lakkauttaa se?!? Eli sinun logiikallasi kaikki kulttuurin tukeminen lopetettaisiin? Samoin kaikki tuet urheiluseuroille, kaikki liikuntapaikkojen rakentamiset (ei niitäkään käytä kuin murto-osa ihmisistä) jne. Samoin tietysti lakkautettaisiin kaikki tuet työttömille, vammaisille, vanhuksille jne, koska eihän niistäkään enemmistö kansalaisista suoranaisesti hyödy, päinvastoin joudumme maksamaan ne! Olisiko se sitten kuitenkaan järkevää? Logiikkasi on todella puutteellinen.

Koululaitoksen ja yhteiskunnan yleisemminkin tulisi tarjota mahdollisuus itsensä kehittämiseen, erityisesti jollakin saralla lahjakkaille ihmisille tulisi luoda mahdollisuudet kehittää noita lahjojaan. Musiikkiluokat tarjoavat musikaalisesti lahjakkaille ihmisille erinomaisen mahdollisuuden kehittää lahjakkuuttaan. Ei tarkoitus ole, että kaikista kasvaa ammttimuusikoita, vaan että he saavat toteuttaa itseään muun koulutuksen ohessa. Tämä luo heille hyvät lähtökohdat elämään. Jos ei ajatella yksilötasolla, vaan koko yhteiskunnan etua, on tietenkin kulttuurin ja taiteen kehittäminen meidän kaikkien ihmisten yhteinen tavoite. Tai ainakin sen pitäisi olla, mikäli ajattelemme jälkipolville jätettävää perintöä. Taide säilyy sukupolvelta toiselle. Mitä ihmiset usein menevät ulkomailla vieraillessaan katsomaan: taidetta. Arkkitehtuuria, maalauksia, veistoksia jne. Säveltaide puolestaan säilyy sävellysten muodossa vuosisatoja ja inspiroi aina uudelleen uusia sukupolvia. Ei monellekaan 1700-luvun Itävallasta ole muuta mielikuvaa kuin Mozartin ja kumppaneiden musiikki. Kulttuuri on meidän nyt elävien ihmisten suurin perintö jälkipolville ja sitä meidän tulee vaalia kaikin tavoin, eikä tällaisten pikkusummien vuoksi murentaa.


Vieras

#54

05.05.2016 13:01

Musiikkiluokkien säilyttäminen on ehdottoman välttämätöntä jotta Lappeenranta säilyy laulujen kaupunkina,

Vieras

#55

07.05.2016 09:00

Rakastan musiikkia. Olen itse opiskellut musiikkia ja laulua musiikkiopistossa. Lapseni ovat opiskelleet musiikkiopistossa ja nyt lapsenlapseni laulaa koulun kuorossa. Itse olen laulanut kuorossa 36 vuotta, eli kun olin kouluikäinen, ei musiikkiluokkia edes ollut olemassa. Musiikki on kieli, jota ymmärretään ilman kielimuuria. Tässä syyt allekirjoitukseeni.

Vieras

#56

07.05.2016 16:12

Tuen musiikkiluokkaopetuksen tavoitteita!

Vieras

#57

08.05.2016 11:44

Musiikki luokkien puolesta

Vieras

#58

08.05.2016 18:41

Erittäin tärkeä asia säilyttää musiikiluokat Lappeenrannassa.

Vieras

#59

12.05.2016 18:42

lastenlasten tulevaisuuden kannalta, että he saisivat muusiikista persteelisempaa opetusta.

Vieras

#60

12.05.2016 19:17

Ehdottomasti plussaa Lappeenrannalle, musiikin kaupungille!!
Juri Kadar

#61 Unesco

12.02.2017 17:37

 

Suosittelen päättäjien huomioon, että Lappeenrannan musiikkiluokkienkin käyttämä Kodály-menetelmä tuli 2.12.2016 UNESCON henkisen perinnön kohteeksi, kuin esimerkillinen ja nykyaikainen metodi.

Ystävällisin terveisin: Juri Kadar (fil. tri.)