Parempaa hoitoa borrelioosipotilaille!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Parempaa hoitoa borrelioosipotilaille!.


Anonyymi

#1

08.06.2016 12:08

Koska asia on äärimmäisen tärkeä!
Marjatta Vuori
Vieras

#2

08.06.2016 13:49

Olen vuosikymmeniä sairastanut Lymen Borrelioosia ja oheis-infektioita. Lääkärit eivät ottaneet huomioon epäilyäni Lymen Borrelioosista vaan diagnosoivat minut mielenterveyspotilaaksi. Asiantuntijalääkärin tekemän tutkimuksen mukaan olisin sairastunut jo vuonna 1957 mutta diagnoosin ja ensimmäisen hoidon sain vasta vuonna 2006 johon mennessä olin käynyt läpi jopa toispuoleisen halvauksen. Hoito oli krooniseen taudin muotoon riittämätön ja ja tauti on jatkanut tuhojaan kehossani.


Vieras

#3

08.06.2016 16:07

Borrelioosia ei hoideta Suomessa käytännössä ollenkaan vaikka kyseessä on diagnosoitavissa ja hoidettavissa oleva sairaus. Potilaat (ainakin ne jotka tuttavapiirissäni ovat) todella kärsivät eivätkä ole kykeneviä normaaliin elämään työelämästä puhumattakaan.


Vieras

#4

08.06.2016 17:26

Koska jo muutama ystävä sairauden on saanut, muttei asianmukaista hoitoa.

Vieras

#5

08.06.2016 17:39

Haluan parempia testejä, tutkimuksia ja hoitoa borrelioosista kärsiville ja jo sitä epäileville.

Vieras

#6

08.06.2016 17:57

Borreliapotilaiden hoito pitää saada ajan tasalle! Tuntemani borrelioosiin sairastuneet joutuvat käyttämään aina vain kalliita yksityishoitoja, koska julkinen terveydenhoito ei tunne koko sairautta! Edes yksi borreliaklinikka saatava julkiselle puolelle!

Vieras

#7

08.06.2016 18:51

Haluan tukea borreliooosiin sairastuneita. Kaikki eivät osaa tai jaksa itse etsiä tietoa tai apua tilanteeseensa. Allekirjoittamalla adressin voimme tehdä asiaa tunnetuksi. Tule mukaan!

Vieras

#8

08.06.2016 19:18

Vaimollani on borrelioosi ja olen nähnyt kärsimyksen mitä se tuottaa.

Vieras

#9

08.06.2016 19:28

Borrelioosiin on saatava tehokas hoito. Poikani sairasti borrelioosin ja sai kahden viikon lääkekuurin. Puoli vuotta myöhemmin todettiin borrelioosin aiheuttama kuulonalenema vasemmassa korvassa, tämän samaisen korvan taakse kyseinen taiganpunkki pisti. Turussa punkki todennettiin taiganpunkiksi. Ja kuulo jatkaa alenemistaan.


Vieras

#10

08.06.2016 21:14

Borrelioosia ei pidetä oikeana sairautena eikä sitä lääkärit tunne eikä osaa tunnistaa, infektio polilla riittämätön osaaminen neuroborreliaan. Koulutusta lääkäreille !! Kokonaiskuva pitäisi ymmärtää jos potilasta myllytetty vuodesta toiseen lääkäreillä eikä diagnoosiin ole päästy !!

Vieras

#11

09.06.2016 04:46

Tämä on tärkeä asia, jota ei ole vielä tiedostettu päättäjien keskuudessa.

Vieras

#12

09.06.2016 09:09

Kahdella hyvällä ystävälläni on borrelioosi, joka on vammauttanut heidät.

Vieras

#13

09.06.2016 09:56

Kuten edellä on kerrottu, Suomen lääkärikunta on lähes tulkoon täysin ammattitaidoton tämän sairauden suhteen. Lymen tautiin sairastuu koko ajan yhä kiihtyvällä vauhdilla ihmisiä ympäri maailmaa. Meillä lääkärikunta keskittää voimavarojaan luennoimalla Löäkäripäivillä jo toistamiseen aiheesta " Miten vakuutan potilaalle, että hänellä ei ole borrelioosia". Potilaista keskusteleminen oli arroganttia ja aliarvioivaa, suorastaan halventavaa. Hoitosuositukset suorastaan virheellisiä.
Ihmisiä johdetaan myös tahallisesti harhaan tyrkyttämällä punkkirokotteita, jotka eivät suinkaan suojaa borrelioosilta. Tämäkin tehdään silkasta rahan ahneudesta.
Lymen tautiin sairastuneille asia on suuri tragedia - samoin koko perheelle. Meidän on korkea aika saada oikeaa hoitoa ja kuunnella niiden ulkolaisten lääkäreiden hoito- ohjeita, jotka asiansa osaavat.
Vaadin, vaikka pakolla, että suomalainen lääkärikunta velvoitetaan kouluttautumaan tässä asiassa pikaisesti. Voimme olla monessa asiassa ylivoimaisia, mutta emme tämän sairauden hoitamisessa. Vain harvalla on taloudellinen
mahdollisuus lähteä Saksaan hoidattamaan sairauttaan. Saksassa nimittäin osataan. Suomessakin on funktionaalisia lääkäreitä, jotka ovat perehtyneet hyvään ja asiantuntevaan hoitoon, mutta he joutuvat Valviran mielivaltaisen vainon kohteeksi, kuten kilpirauhasen vajaatoimintaa ansiokkaasti hoitavat funktionaaliset lääkärit.

Vieras

#14

09.06.2016 12:01

Asia on erittäin tärkeä.

Vieras

#15

09.06.2016 20:09

Asiaa tämä kaikki, mitä adressissa kerrottu. Olen itse joutunut käymään punkin pureman vuoksi labrassa ja lääkärin vastaanotto oli oikea farssi! Ei määrännyt kaikkiin tapaukseni edellyttämiin testeihin ja lisäksi laittoi lähetteeseen myyräkuumeen vasta-ainetestin

Vieras

#16

10.06.2016 04:39

Olen läheltä seurannut USEAN borrelioosista kärsivän taistelua, joka todella vaatisi adressissa mainittua muutosta! Eikä kärsimys ole vähäistä!

Vieras

#17

10.06.2016 04:48

Olen katsellut useamman vuoden Lymen taudista kärsivien taistelua, jossa suomalaiset lääkärit eivät osaa auttaa! Eivätkä kärsimykset ole vähäisiä.

Vieras

#18

10.06.2016 07:21

Vallitsevaan borrelioositilanteeseen on tultava muutos. Tavalla tai toisella, kupla on puhkaistava.

Vieras

#19

10.06.2016 10:28

Itselläni 4 eri neurologia (2 kunnallisen puolen ja 2 yksityisen) olleet lähes varmoja että kohdallani on kyse borrelioosista. Kuitenkaan verikokeessa ei näy mitään joten hoitoa en enää saa koska vuosia sitten punkin purressa sain jo antibiootti kuurin. Minua on tutkittu melkein 2 vuotta ja aina lopulta kaikki päätyvät silti borrelioosi epäilyyn. Kukaan ei kuitenkaan tee enää asialle mitään vaikka viime talvena jopa mietittiin olenko halvaantumassa. Mitään ei tehdä koska 1 antibiootti kuurin olen jo saanut vuonna 2003. Onko tämä muka reilua kohtelua potilaalle jonka elämän voisi mahdollisesti palauttaa niinkin helposti kuin yhdellä pitkällä antibiootti kuurilla?


Vieras

#20

10.06.2016 10:47

Viimeinkin - tosi tärkeä asia ja tämä on saatava kuntoon!,,,

Vieras

#21

10.06.2016 11:09

Allekirjoitin adressin koska minulle on kaksi kertaa annettu antibiootti kuureja borrellioosin takia. On vielä särkyä, ja arvot on melkein yhtä korkeat kuin vuosi sitten. Nyt en saanut mitään lääkettä.Vuosi sitten sain kolmen viikon kuurin suoraan suoneen. Maksoi minulle 400€. Minulla on todettu MS-tauti vuonna 2005.

Vieras

#22

10.06.2016 18:40

Tuttavalla borrelioosis, tärkeä asia!

Vieras

#23

11.06.2016 07:52

Koska olen juuri käynyt verikokeessa mahdollisen taudin selvittämiseksi.

Vieras

#24

11.06.2016 19:56

Olen asioista pitkälti samaa mieltä. Minulla on ollut LB viittaavia oireita 30 v ajan. Borrelia testit negatiiviset, vihdoin kliinisten oireiden ja kolmen infektiolääkärin mielipiteiden perusteella sain itse valita keftriaksonin iv tai doximycinin välillä, jolloin päädyin doxin käyttöön po 3kk. Tämän jälkeen hoitava lääkäri vaihtui, ja jatkohoito evättiin. Olisin halunnut kokeilla oksikloriinia edellisen lääkärin johdolla, mutta minun katsottiin saaneen riittävän hoidon, vaikka alaselkäkivut ja jalkakivut pahoine yöllisine kramppeineen palasivat 5 viikon jälkeen. Myös pyyntöni neurologille sivuutettiin, koska lievä polyradikuliitti oli todettu pari vuotta sitten, mutta nyt kivut olivat nopeasti pahentuneet. Ehkä anti-gangliosidien tutkimus olisi valaistut asiaa, mene tiedä. Olen vahvasti sitä mieltä, että tilanteeseen ei tule parannusta, ellei IDSA ja ILADS pysty joskus yhteistyöhön, mutta näyttää oman tontin suojeleminen olevan tärkeämpää kuin potilaan etu ja tahto. Adressi on ensiarvoisen tärkeä, sillä valtaosalla meidän rivilääkäreistä ei ole vähäisintäkään tietoa borrelioosin todellisesta luonteesta, ja maamme infektiolääkärit ovat liikaa IDSA:an sidoksissa ja käypähoito-suositusten orjina.

Vieras

#25

12.06.2016 17:13

Minulla 2 borrearvoa koholla, mutta lääkäreiden mielestä ei tarpeeksi koholla!! Oireet ovat ihan kamalat ha viimeisen puolenvuoden aikana vain pahentuneet. Totaali väsymys, päänsärky, tinnitys, nivelkivut, pyörryttää, tasapainon kanssa ongelmia, lihaskrampit koko kehossa, silmätulehdukset seuraavat toisiaan, niskajäykkyys!! Jne... Silti minua ei hoideta! Neurologi määräsi mielialalääkityksen ja nauroi ja vähätteli oireitani. Nyt on menossa 4: s lääkäri, joka ei uskalla tehdä uutta diagnoosia. Olen täysin yksin ja avuton kun lääkärit eivät osaa tehdä mitään , enkä saa mitään lääkitystä ilman Diagnoosia. Puolivuotta on mennyt ja kukaan ei tee mitään ja minun oireet vain pahenevat päivä päivältä!!