Parempaa hoitoa borrelioosipotilaille!
Ota yhteyttä adressin tekijään
Olen vuosikymmeniä sairastanut Lymen Borrelioosia ja oheis-infektioita. Lääkärit eivät ottaneet huomioon epäilyäni Lymen Borrelioosista vaan diagnosoivat minut mielenterveyspotilaaksi. Asiantuntijalääkärin tekemän tutkimuksen mukaan olisin sairastunut jo vuonna 1957 mutta diagnoosin ja ensimmäisen hoidon sain vasta vuonna 2006 johon mennessä olin käynyt läpi jopa toispuoleisen halvauksen. Hoito oli krooniseen taudin muotoon riittämätön ja ja tauti on jatkanut tuhojaan kehossani.
Borrelioosia ei hoideta Suomessa käytännössä ollenkaan vaikka kyseessä on diagnosoitavissa ja hoidettavissa oleva sairaus. Potilaat (ainakin ne jotka tuttavapiirissäni ovat) todella kärsivät eivätkä ole kykeneviä normaaliin elämään työelämästä puhumattakaan.
Borrelioosiin on saatava tehokas hoito. Poikani sairasti borrelioosin ja sai kahden viikon lääkekuurin. Puoli vuotta myöhemmin todettiin borrelioosin aiheuttama kuulonalenema vasemmassa korvassa, tämän samaisen korvan taakse kyseinen taiganpunkki pisti. Turussa punkki todennettiin taiganpunkiksi. Ja kuulo jatkaa alenemistaan.
Ihmisiä johdetaan myös tahallisesti harhaan tyrkyttämällä punkkirokotteita, jotka eivät suinkaan suojaa borrelioosilta. Tämäkin tehdään silkasta rahan ahneudesta.
Lymen tautiin sairastuneille asia on suuri tragedia - samoin koko perheelle. Meidän on korkea aika saada oikeaa hoitoa ja kuunnella niiden ulkolaisten lääkäreiden hoito- ohjeita, jotka asiansa osaavat.
Vaadin, vaikka pakolla, että suomalainen lääkärikunta velvoitetaan kouluttautumaan tässä asiassa pikaisesti. Voimme olla monessa asiassa ylivoimaisia, mutta emme tämän sairauden hoitamisessa. Vain harvalla on taloudellinen
mahdollisuus lähteä Saksaan hoidattamaan sairauttaan. Saksassa nimittäin osataan. Suomessakin on funktionaalisia lääkäreitä, jotka ovat perehtyneet hyvään ja asiantuntevaan hoitoon, mutta he joutuvat Valviran mielivaltaisen vainon kohteeksi, kuten kilpirauhasen vajaatoimintaa ansiokkaasti hoitavat funktionaaliset lääkärit.
Itselläni 4 eri neurologia (2 kunnallisen puolen ja 2 yksityisen) olleet lähes varmoja että kohdallani on kyse borrelioosista. Kuitenkaan verikokeessa ei näy mitään joten hoitoa en enää saa koska vuosia sitten punkin purressa sain jo antibiootti kuurin. Minua on tutkittu melkein 2 vuotta ja aina lopulta kaikki päätyvät silti borrelioosi epäilyyn. Kukaan ei kuitenkaan tee enää asialle mitään vaikka viime talvena jopa mietittiin olenko halvaantumassa. Mitään ei tehdä koska 1 antibiootti kuurin olen jo saanut vuonna 2003. Onko tämä muka reilua kohtelua potilaalle jonka elämän voisi mahdollisesti palauttaa niinkin helposti kuin yhdellä pitkällä antibiootti kuurilla?
| This discussion has been closed. |