Hämeenlinnan junavuorojen puolesta

Hämeenlinnan junavuorojen puolesta / Tiedotteet / Adressin luovutus liikenneministeriöön / Kommentit

Vieras

11.06.2016 14:27

Unohtamatta entistä rautateidemme risteysasemaa Riihimäkeä niin nykyiset asemapaikkakunnat on säilytettävä Tampere - Helsinki -yhteysvälillä, kuten Riihimäki ja Hämeenlinnakin tai pian todetaan J. Karjalaisen sanoin: "Kiskot eivät kolka enää, on teräs muuttumassa kullaksi. Me lähestymme maailman, me lähestymme maailman, me lähestymme maailman - kalleinta kaupunkia."

Vieras

16.06.2016 07:05

Hyvä että adressi on päätynyt aina liikenneministerille asti.
Tilanteen korjaaminen ei ole vaikeaa. Vaikka Helsingin ja Tampereen junat olisivat nopeita (ajoaika noin 1 h 30 min), niin niille on mahdollista lisätä Hämeenlinnan pysähdys vaikka jo huomenna. Jo nykyisellään on joitakin puolentoista tunnin InterCity-junayhteyksiä kyseisellä välillä, ja sellaisella matkustaneella olen todennut aikataulun olevan kovin väljä. Ajetaan "pintakaasulla" selkeästi alle suurimman sallitun nopeuden, mutta silti saavutaan perille parisen minuuttia etuajassa. On siis täysin mahdollista saada aikaan kompromissi, jossa kaikki lopulta ovat voittajia.