Perussuomalaiset ei ole "The Finns"

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Perussuomalaiset ei ole "The Finns".

#201 Re: Suomen häpeäpilkku

#199: Iltsu - Suomen häpeäpilkku

Koetko olevasi tätä "roskasakkia" parempi?? Perus kokoomuslainen, eli rahat pois vähätuloisilta ja oma elämä risaseks!

#202 Re:

#195: -

Mielestäsi suomessa on 20% natzeja?? Ota sanakrja käteen ja lue kohdasta natsimi.. Jos osaat nyt edes tuolla älykkyydellä lukea

Vieras

Muistakaa käyttää natsi korttia! Kun mitään muuta ei enää keksitä niin huudetaan natsi!
Kyllästynyt persukyvyttömyyteen

#204 Populistinen temppu

Taas yksi populistinen temppu puolueelta, joka ajaa kuulemma suomalaisten asiaa. Vaikka ei osaa. Ovat huolissaan SUomen EU-linjasta vaikka kaikkien pitäisi alkaa olla huolissaan EU:n Suomi-linjasta. Härmän yksinkertaiset jätkät laitetaan taas ruotuun kun laajempaa näkökulmaa ei riitä. Tuohan on vähän sama kuin opetuslapset olisivat kaikki kutsuneet itseään Jeesuksiksi...

Vieras

Tämäkö ongelma?Sekö ei, että Jutan ja Jyrkin käsi on taskullasi?

Höpönassikat protestoi!

#207 Fundamental Finns

Perussuomalaisille on olemassa yksiselitteinen ja yhdenmukainen englanninkielinen nimi: Fundamental Finns!

Tässä nimi asiassa tulee hyvin esille fundamentalistin perusolemus. Fundamentalistin tunnistaa siitä, että tämä kiistää olevansa fundamentalisti. Fundamentalisti tuomitsee ne, jotka ovat toisinajattelijoita. Fundamentalisti väheksyy erilaista ihmisyyttä ja uhraa muut oman oppinsa eteen. Fundamentalisti hyväksyy syrjinnän, sortamisen, väkivallan ja syyllistää tapahtuneesta uhrit itsensä.

Suomessa fundamentalismi on saanut kasvaa ja rehottaa kohtuullisen rauhassa kasvaen suureksi - mutta vastuuttomaksi -poliittiseksi ryhmittymäksi. Fundamentalismia on pidetty pikanttina sävynä poliittisessa keskustelussa, jota palkitaan ylenpalttisella julkisuudella
Mikko Laaksonen

#208 Perussuomalaisissa on fasisteja

#202 ja #203. "Natsikortti" - höpötyksellä pyritään vain peittämään se, että Perussuomalaisten kansanedustajissa todellakin on Suomen Sisu - järjestön fasistiseen periaateohjelmaan sitoutuneita järjestön jäseniä, eli juurikin edustajat Eerola, Halla-aho, Hirvisaari ja Immonen.

Järjestön periaateohjelmassa on fasistiselle puolueohjelmalle tyypillisesti mm. miscegenaation eli "rotujen sekoittamisen" kielto, vaatimuksia ankarille rangaistuksille "mielipidevaikuttajille", edustuksellisen demokratian arvostelua jne.
Toiminnasta taas tiedetään, että natsien antisemitismi on korvattu näissä piireissä kategorisella islamin pelolla.

Tietysti sellaiset tahot eivät ymmärrä tätä, joille natsismin tärkein kriteeri on se, että järjestön Johtaja näyttäisi Pekka Siitoimelta ja käyttäisi NSDAP:n vanhoja tunnuksia.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

#210 Re: Perussuomalaisissa on fasisteja

#208: Mikko Laaksonen - Perussuomalaisissa on fasisteja

So fucking what? Onhan hallitsevassa asemassa pesunkestäviä kommunisteja, mm Erkki Tuomioja. Presidenttikin on kommunisti ja mogulääri wahlrooskin punaisen kumartaja... Eikös se ole rikkaus saada suomen sisusta onsansa.

Nyt kun vielä saataisiin aitoja natseja, vapaamuurareita ja saat*nanpalvojia rikastuttamaan jo tylsäksi käyneen porvari-kommunisti-viherfasisti-sveamammanpoika-vasenkätinen mielistelijä-homo-mamuvanukas lisäksi niin Suomella olisi monipuolisin eläintarha.

puh.joht.

Kylläpä ottaa persujen vaalivoitto vieläkin joitaki koville. Eikö ole muuta hommaa kuin valittaa tyhjästä? Hävetkää!

#212 Re: Perussuomalaiset

Yksi puolue ei voi ottaa valtakunnallisesti The Fins nimeä.  Tämä nimike antaisi muiden valtioiden medioissa helposti käsitteen kokko Suomen mielipiteestä mahdolliseen mielipiteen käsittelyssä.  Jo Natsisaksan aikanakin osa Saksalaisista sai hihaan nätin merkin ja pääsylipun Saippuatehtaalle!  Suomen demokratian käsite ei tällaista voi sallia!

Mikko Laaksonen

#213 Poliittista historiaa kertaamaan

#210 Tuomioja ja Halonen ovat olleet SDP:n listoilla. Jos ei hahmota kommunismin ja sosiaalidemokratian eroa ja tunne esimerkiksi SDP:n vuosikymmeniä kestänyttä vahvaa antikommunistista toimintaa, olisi syytä hivenen kerrata poliittisen historian peruskäsitteitä.

Lisäksi tässäkin keskustelussa on intetty, että perussuomalaisissa ole natseja tai fasisteja - sori vaan, on. Onneksi kaikki perussuomalaiset eivät ole; kunpa vaan SMP-taustaiset populistit heittäisivät fasistit ulos puolueestaan, jos ovat siinä vielä enemmistönä.

Vieras

Tästä oli hyvä kirjoitus keväällä Hesarissa, että suomalaiset eivät ole mikään homogeeninen joukko, joka olisi kaikki samaa geeniperimää ja samalla tavalla ajattelevia jne.
Tämä on mielestäni Persareilta ihan röyhkeyden huippu.

Vieras

Täytyisi alkaa esittäytymään vaikka ruotsalaiseksi täällä ulkomailla
Tavallinen the suomalainen

#216 Hiekkaa alapäässä

Suomalainen on englanniksi FINN. Ilman The-artikkelia. Miten ihmeessä saatte aina palkokasveja, hiekkaa yms. elimiinne aivan mistä tahansa mitä persut tekee? Itseasiassa voisimme lopettaa perussuomalaisten haukkumisen persuiksi, koska se ei ole mikään virallinen lyhenne. Oikea on PeSu. Miksi itse teette päinvastoin mitä saarnaatte?

Mokuttajat

Adressin tekijän nimikin jo kertoo tarpeeksi minkälaiset ihmiset tämän kehnon adressin takana ovat
Joopajoo...

#218 Nimestä... mihin muuten addressikin ottaa kantaa (ei muuhun)

Itse en ole Perussuomalaisten kannattaja, mutta herää kuitenkin kysymys, että onko englanninkielisen nimen vastustajilla sitten joku parempi ehdotus? Onhan nimi suomeksikin Perussuomalaiset, vaikkei koko kansan 100-prosenttinen kannatus takana olekaan...
The Finn without a rasistic attitude

#219 Suorastaan inhottavaa

että noilla arvoilla oleva ryhmä väittää olevansa "suomalaiset". Antakaa nimeämme takaisin!
Joopajoo

#220 Ai niin... vielä:

Oliko edellinen nimi True Finns sitten yhtään sen parempi? Ennen adresseja pitäisi olla esittää myös vaihtoehtoja...

#221 Re: Re: Perussuomalaisissa on fasisteja

#210: - Re: Perussuomalaisissa on fasisteja

Ihan yleissivistävänä pointtina, että sosiaalidemokraatti ei ole yhtä kuin kommunisti. Kommunismissa kun kaiken pitää kuulua valtiolle ja sitä en muista yhdenkään demarin koskaan vaatineen. Päinvastoin, jos vaivaudut perehtymään SDP:n sadan vuoden takaisiin vaatimuksiin paremman yhteiskunnan kehittämiseksi, niin sieltä löytyvät kaikki nykyisen hyvinvointiyhteiskunnan peruspilarit alkaen ilmaisesta koulutuksesta ja terveydenhuollosta.

Vieras

Kiitos adressin laatijoille vaivannäöstä.

Vieras

Varken som finländare, finlandssvensk och finnsare kan jag acceptera att benämningen "Finns" på detta sätt usurperats i internationella sammanhang.

Vieras

Ihan kelpo nimi. Keksikää itse parempi...

Täysin totta

Kommentoi adressia