Jalkapallon karsintaottelut Olympiastadionille

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Jalkapallon karsintaottelut Olympiastadionille.

Matti Konttinen

18.11.2006 04:57

Oletkohan miettinyt asian ihan loppuun asti. Pari huomiota: missäköhän kunnossa stadikan nurtsi on keskellä marraskuuta, tuskin kovinkaan vihreänä. Tällä kertaa myöskään tekonurmi tosin ei ollut parhaassa kunnossa koska se oli todella nopea kosteuden takia. Toiseksi, tiedätkö minkälainen on tunnelma 10 000 päisellä stadikalla. Kovin vaisu, sen voin todeta. Nyt tunnelma oli parhaasta päästä mitä se on ollut tällaisia pikkumaita vastaan. Eli en aio allekirjoittaa tätä adressia. En myöskään ymmärrä, miten tämä olisi taloudellinen kysymys alkuunkaan. Miten tulot olivat nyt suuremmat, kuin jos peli olisi pelattu stadikalla?

18.11.2006 12:11

Minun ei ole tarvinnut itse miettiä kaikkea, sillä pelaajilta olen voinut saada valmiita mielipiteitä. Tässä yksi:

Tuosta Hyypiän kolumnista selviää myös tunnelman vaikutus, joka voidaankin lukea ainoaksi positiiviseksi asiaksi Finnair Stadiumilla. Litmanen totesi YLEn haastattelussa, että marraskuussa, jopa joulukuussa, on pelattu hyväkuntoisella Stadikan nurmella. Taloudellinen näkökulma tai sen arvosteleminen ei ole tämän adressin todellinen aihe, mutta eiköhän Palloliitto kuitenkin pitänyt lippujen hinnat korkeina tässäkin ottelussa sillä perusteella, että 10000 lippua saadaan joka tapauksessa kaupaksi. Halvemmilla hinnoilla Stadikalla olisi ollut arviolta 15000-20000 katsojaa.

Kannattaa siis perehtyä myös julkiseen keskusteluun. Tämä ei todellakaan ole kiinni siitä olenko minä miettinyt asiaa loppuun asti. Uskotko sinä ymmärtäväsi kentän merkityksen paremmin kuin pelaajat?

Matti Konttinen

18.11.2006 15:54

No,tosta Hyypiän kolumnistahan käy ilmi, että hänen mielipidettä on kysytty pelipaikasta ja hän on hyväksynyt Finskin. Vie aika paljon pohjaa pois koko adressin tarpeellisuudesta, eikä totta. Lisäksi Hyypiä on paremmin tunnettu jatkuvasta itkemisestään kuin hyvistä maaotteluista. Vaikuttaisi taas pelkältä surkean pelin selittelyltä. Syöttöpeli oli aivan kauheaa eikä palloa kyetty pitämään riittävästi. Siitä on alustaa aivan turha syyttää. Onneksi tuli pisteet mutta lisää ei ole tulossa millään alustalla jos näin surkea peli jatkuu. Joten lopettaisit ton itkun ja ymmärrä että peli oli perseestä.

19.11.2006 18:36

Litmanen, jolla mielestäni tulisi asiantuntemuksensa vuoksi olla kenties jopa veto-oikeus suomalaisissa jalkapallopäätöksissä, "itki" kenttävalintaa jo ennen peliä. Ja Litmasen tuntien kyseessä ei ollut ennakkoselittely mahdollisen huonon pelin varalta, vaan aito huoli kotiedun menettämisestä.

Yli 200 kannattajaa on kanssasi eri mieltä adressin tarpeellisuudesta. Ja se, että Hyypiä myöntää tehneensä virheen arvioidessaan ensi kertaa Finskin kelpoisuutta karsintapelinäyttämöksi, ei tarkoita että päätös olisi ollut vain Hyypiän käsissä. Oikein muotoiltuna asia saadaan kyllä läpi, kun on kyse Palloliitolle tärkeistä intresseistä. Litmasen kanta Palloliitossa ilmeisesti tiedostettiin, minkä takia hänelle ei kukaan asiasta vaivautunut soittamaan ja kysymään.

Tämän adressin tarkoitus on tuoda julki kannattajien mielipide asiasta, josta muun muassa Hyypiä on nyt myös mielipiteensä ilmaissut. Karsintaottelut tulee pelata jatkossa Olympiastadionilla.

19.11.2006 18:57

Ja niin, peli Armeniaa vastaan oli tosiaan heikkoa ja suurilta osin se johtui muusta kuin alustasta. Tässä adressissa on kuitenkin kyse aivan muusta. Sen osoittaa jo se, että adressille olisi ollut tilaus jo ennen ottelua, viimeistään Litmasen kommenttien jälkeen.