Saattohoito kuntoon Etelä-Karjalassa! Toimintaa, ei puheita!


Vieras

#1 Kauan kaivattu saattohoitokoti on vihdoin saatu Etelä-Karjalaan. Hienoa!

27.10.2011 22:12

Kuoleva ihminen ansaitsee hänen tahtoaan arvostavan ja yksilöllisyyttä huomioivan,laadukkaan saattohoidon.
Kirsti Marttinen
Adressin tekijä

#2 Re: Kauan kaivattu saattohoitokoti on vihdoin saatu Etelä-Karjalaan. Hienoa!

27.10.2011 23:00

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

28.10.2011 12:52



Vieras

#4

28.10.2011 23:09

Olen itse kokenut läheiseni poismenon juuri
saattohoitoa tarvitsevassa tilanteessa. Sitä vain ei saatu.
Kirsti Marttinen
Adressin tekijä

#5 Re:

28.10.2011 23:11

#4: -

olen todella pahoillani - oma kokemukseni on sama. Tehdään tästä parempi maailma tuleville tarvitsijoille?


Vieras

#6

31.10.2011 10:19

Miten voidaan puhua hyvinvointi valtiosta!
Suomi tarvitsee apua vähäosaisille ja sairaille.
Kuka meitä auttaa? Suomi maksoi Venäjälle jätehuoltoon 220milj.euroa ja venäläiset varustaa rajamme läheisyydessä 500milj.eurolla sotilaallista puolustustaan.Voimia Karjalakodille, teette arvokasta työtä.

Vieras

#7

01.11.2011 14:36

Etelä-Karjalassa saattohoidon tarve on ilmeinen. Saattohoito-koulutusta on annettu pienelle osalle henkilökuntaa,jotka vievät tietoa muulle henk-kunnalle. Saattohoidon toteutus "ontuu" pahasti: varsinaisesti saattohoitoon osoitettuja tiloja/huoneita on liian vähän sekä hoitohenkilökuntaa on liian vähän asianmukaiseen saattohoitotyöhön.Ei ole tarpeeksi aikaa olla läsnä. Uusi maakunnantaan perustettu saattohoitokotiin on tyhjänä määrärahojen riittämättömyyden takia.

Vieras

#8

01.11.2011 17:53

Olette täysin oikealla asialla ja jatkakaa vain taistelua, sillä julkisten palvelujen resurssit eivät riitä takaamaan hoitoa kaikille tarvitseville. Emme tänään tiedä koska itse olemme ko hoidon tarpeessa. Tsemppiä !

Vieras

#9

01.11.2011 18:00

Hienoa työtä, kannustan !
syövästä v.1999 parantunut

#10 Tämä on hieno uutinen!!

04.11.2011 09:45

Vihdoin tämä saatiin Etelä-Karjalaan. Nyt vaan tietoa levittämään adressista. Itse löysin sen, kun tulin katsomaan Saattohoitokodin sivuja googlella.

Vieras

#11

04.11.2011 11:05

Vaikka en itse asu paikanpäällä niin onhan minulla paljon sukulaisia jotka asuu. Siksi haluan olla vaikuttamassa tilanteeseen!

Vieras

#12

04.11.2011 21:10

Hyvää hoitoa elämän loppuvaiheisiin Etelä-Karjalassakin!
vieras

#13

07.11.2011 18:40

Omaiseni kuoli keäällä. Saattohoitokoti olisi helpottanut omaisten tuskaa.
Tiina Heinonen

#14

10.11.2011 23:23

Hieno homma! Kyllä teille sinne asukkaitakin vielä tulee, sillä tarvetta on. Tilat näyttävät hyvältä. Aloitteleva hoivakotiyritys vaatii kärsivällisyyttä ja iloista mieltä! Tsemppiä Kirsti ja muutkin! :)
Kirsti Marttinen
Adressin tekijä

#15 Kiitos!

25.11.2011 22:07

Kiitos kaikille tähän mennessä allekirjoituksensa jättäneille. Vietimme eilen henkilökunnan kanssa Kiitospäivää ja vaikka luulisi, että tässä tilanteessa on vaikeaa löytää kiitollisuuden kohteita niin ideoita saimme paljon toteutettavaksi ja olemme TOSI kiitollisia tästä mahtavasta porukasta, joka haluaa tehdä tätä työtä - vuokraisännästä puhumattakaan!
Jatkamme saattohoitoasian tiedottamista, palliatiivisen hoidon vaatimista kaikille sitä tarvitseville ja jonain päivänä viesti menee perille!

Vieras

#16

28.11.2011 21:53


tämä on ehdottoman tärkeää tälläinen hoito,
niin potilaalle kuin hänen omaiselleen!
pitkän linjan hoitsu

#17 Hyvä juttu

02.12.2011 18:04

..että joku jaksaa yrittää ja perustaa hoitokodin saattohoito potilaille. Julkisella puolella kuulemma kyseistä palvelua on "kehitetty", mutta kuulosti lehtikirjoituksen perusteella lähinnä sanahelinältä, että minimi on täytetty ja ei voida syyttää ettei suosituksia noudateta. Todella raivostuttavaa että verorahamme menevät tälläiseen sanahelinään ja erilaisten toimikuntien ja kehitystyöryhmien perustamiseen ja suomeen ei saada edes tyydyttävää julkista terveydenhuoltoa. Kannattaisi varmaan päättäjien miettiä missä loppujen lopuksi hoito tulee halvemmaksi, kun rahahan se nykyään kaiken ratkaisee. Ja niitä turhia päättäjiä ja työryhmiä voisi puolella vähentää ja palkata ihan konkreettisia hoitotyön tekijöitä kentälle. Milloin veronmaksajat lopulta ymmärtävät kumpi olikaan tärkeämpi asia: uusi monitoimihalli vai toimiva terveydenhuolto ? Ihan peruskoulun matematiikalla ja järjellä varustettuna ihmettelen, että miksei niitä verorahoja voi vaan siirtää enemmän terv.huollon budjettiin ! Pitääkö tulla joku valtava luonnon katastrofi tai muu kriisitilanne, ennen kuin ihmiset tajuavat.
Vilpittömät onnen toivotukset uudelle hoitokodille, toivottavasti saatte maksusitoumuksia.

Vieras

#18 Re: Hyvä juttu

07.12.2011 16:23