Juuka, Pelasta Keltainen koulu

Juuka, Pelasta Keltainen koulu / Tiedotteet / Juuka, Pelasta Keltainen koulu / Kommentit

20.01.2021 11:57

Hyvä kun asia edistyy, tiloille kyllä käyttöä löytyy kun samaan aikaan käytetään paljon euroja uusien tilojen rakentamiseen. Remontoituna tila varmaan sopii moneen käyttöön. Täystiilitalo toimii kun sesaneerataan oikein. Juuassa ei oikein ole virinnyt vanhan arvostus

#2 Re:

23.01.2021 20:18

#1: -

06.02.2021 10:49

On surullista ja uskomatonta, että koulualueen uudelleen järjestely on päätynyt nykyiseen tilanteeseen. Jos projektin alussa olisi kuunneltu myös kuntalaisia, olisimme varmaan säästyneet monelta murheelta. Toisenlaisella ratkaisumallilla olisi myös päästy ihan yhtä hyvään lopputulokseen ja säästetty paljon vaivaa ja rahaa. Koulualueen opetustilojen suunnittelun olisi tietenkin pitänyt lähteä olemassa olevien koulurakennuksien säilyttämisestä. Keltainen ja tiilinen koulu ovat arvorakennuksia, joihin on tuhansilla juukalaisilla omakohtaisia siteitä ja muistoja. Arvorakennusten purkamista ei saa koskaan tehdä heppoisin perustein. Valitettavasti näin tapahtuu nyt meillä Juuassa. Juukalaisille niiden purkaminen tulee olemaan valtava menetys ja vahinko. Nyt kun ne vielä ovat olemassa ja ennen kuin tapahtuu mitään peruuttamatonta, on päättäjillä viimeinen mahdollisuus miettiä, miten ne voidaan säästää tuleville sukupolville. Purkamisen sijaan tulisi miettiä muitakin vaihtoehtoja ja selvittää se, onko kunta toiminut talohuollon osalta oikein. Erityisesti on selvitettävä, onko kiinteistöjä hoidettu oikealla ja asianmukaisella tavalla ja onko ollut riittävät resurssit. Ihmetellä saa, miten vuosikymmeniä palvelleet saneeratut koulurakennukset menivät nopeasti huonoon kuntoon. Kuntalaisena ihmettelen, onko päättäjissämme kotiseutua arvostavia ja kunnioittavia jäseniä ollenkaan. Yhdestä asiasta olen kuitenkin aivan varma: päättäjiä harmittaa ja tulee harmittamaan vielä pitkään.

Vieras

#4 Re: Olipa mukava lukea arvokkaita huomioitasi. Aivan naulankantaan!

19.02.2021 17:23

#3: -

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…