Luonnon- ja kulttuuriarvot säilytettävä Kerttulan Kuuanmetsässä

Tapio Kuosma
Espoo

#1

16.01.2007 19:43

Olette tärkeällä asialla. Toivotan onnea adressillenne, jonka olen allekirjoittanut.

Toivon, että kansalaisadressini ITSENÄISYYDEN, KANSANVALLAN, IHMISOIKEUKSIEN PUOLESTA saisi vastavuoroista tukea.

Etukäteen kiittäen

Tapio Kuosma

http://www.adressit.com/itsenaisyydenpuolesta
Terhi Nurminen
Raisio

#2

19.01.2007 14:24

Toivon todella mahdollisimman monen käyvän allekirjoittamassa tämän adressin, varsinkin Raision keskustassa ja lähialueilla asuvien, jotka päivittäin kulkevat näiden uhan alla olevien alueiden ohi ja läpi ulkoilemaan Kuuanvuoren maastoon. Kyseinen rakentaminen ahdistaisi luontopolun Friisilä pään reitin tonttien välistä kulkevaksi kujaksi, liikenne Tuulilan tiellä vaarantaisi luontokoululaisten liikkumisen tärkeillä alueilla. Raision keskustaa on tehokkaasti täytetty viimeiset 13 vuotta, jonka olen siellä asunut. Olen ihastellut keskustan tuntumasta avautuvaa kulttuurimaisemaa ja pitänyt sitä henkireikänä päivittäisillä ulkoilulenkeilläni. Varsinkin Tuulilan tien varren rakentaminen ja kaavoittaminen asumiskäyttöön tuntuu jäkyttävältä. Läheiselle pellolle rakentaminen, jos liikenne sinne hoidettaisiin läheisen valmiin rivitaloalueen kautta, jotenkin ehkä istuisi maisemaankin sitä lopullisesti pilaamatta. Lämmin kiitos kaikille, jotka käytte laittamassa allekirjoituksenne ja kertomassa mielipiteenne asiasta. Toivotaan kaavoituksen vastustuksen leviävän myös julkiseen mediaankin tehokkaasti!! Kyllä Raisiosta tontteja löytyy varmasti vähemmän arvokkailtakin alueilta, mutta kerran pilattuna tämä alue ei koskaan palaudu, ei siis raisiontautia näihin metsiin...
Mirja-Liisa Leppänen
raisio

#3

30.01.2007 09:18

Meiltä on jo viety paljon ulkoilumetsää pähkinämäkeen menevältä reitiltä ja tullaan yhä viemään omakotitonteiksi.
Lapset käyvät koulusta tutustumassa luontokoulussa ja ehkä jopa oppimassa jotain mitä ei koulunpenkillä opi.
Jätetään edes jotain alkuperäiseksi Raisiossa.
Kristiina Sievers
Raisio

#4

31.01.2007 13:48

Kuuanmetsän ja Kuuanvuoren alue on kapungin paratiisi.Olen kiitollinen siitä, että saan asua Raisiossa.Täällä myös autoton ihminen voi lähes kaupungin keskustassa kokea luonnon pakahduttavan kauneuden ja sen mukanaan tuoman mielenrauhan. Tällaisia kaupunkeja tuskin maailmassa montakaan löytyy! Ei anneta räjäytysten, teiden ja ökytalojen tuhota ihanaa keväistä linnunlaulupolkuamme, jättiläismuurahaispesäämme, valkovuokkokalliotamme! Kuuanmetsän luontokoulussa näen päivittäin lapsirymiä luontoleikeissä. Tehdään kaikkemme,että näidenkin lasten lapset vielä voisivat leikkiä oikeassa lähimetsässä.Tuskin kukaan haluaa, että jälkeläisemme näkisivät luonnon ihmeitä vain taulutelevisioiden jättiläisnäytöillä. Ilmastonmuutos on nyt äkkisäikäyttänyt meidät.Säästämällä lähiluonnon voimme osaltamme vaikuttaa. RAISION LUONTO POIS RAHAN NOIDAN VALLASTA!
Juha Hellstén
Raisio

#5

07.02.2007 16:23

Alue on myös Raision koululaisille parasta mahdollista maastoa jossa suorittaa liikuntatunteja. Alueesta on tehty mainiot opetuskartat suunnistusta varten.

Viime vuonna vietiin metsää Raumantien toiselta puolelta nyt toiselta. Samoin Mylly rakennettiin tarkeän ulkoilualueen päälle ja nyt Ikea vie loputkin siitä alueesta.

Ei meille juoksijoille/suunnistajille/kuntoilijoille jää kohta muuta kuin juoksumatot ja kuntosalit...
Teemu Helin
Askainen

#6

09.02.2007 16:36

Rakentaminen ei sovi liito-orava alueille koska oravat tarvitsevat luonnonrauhaa ei taloja tai parkkipaikkoja..

Minun mielestä pitäisi perustaa lunnonsuojelualue kuuanmetsään.



Anne Uzunkodalak
Turku

#7

20.05.2007 22:17

Kävin tänään taas kiertämässä luontopolun niin kuin aina keväisin ja muutenkin. Juuri tänään kävellessäni ajattelin, että onpa hienoa, kun Raisiossa on säilynyt tälläinen kaikille avoin luontopaikka (ent. raisiolainen). Varsinkin tänään olin iloinen siitä, koska kävellessäni näin reitin varrella:
Valkovuokkoja, Sinivuokkoja, Ketunleipiä ja Metsäorvokkeja.
Lisäksi matkaani viihdyttivät:
- Mustarastaat, jotka lauloivat kauniisti puiden oksilla.
- Käki, joka lenteli puissa.
- Orava, joka juoksi edelläni polun vartta ja
- Tikka, joka nokki puuta nokallansa.
Kaikki tämä samana päivänä samalla lenkillä. Jos alueelle ruvetaan rakentamaan, ovat nämä kaikki eläimet ainakin karkoitettu alueelta. Joten säilytetään alue luonnosta nauttimista varten.
teemu toppinen
kerava

#8 Kuuanmetsässä on myös....

10.09.2007 18:09

uhanalaisia etelä-suomen kuukkeleita!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tuo alu pitäisi kuulua vähintää natura 2000 alueisiin!!!!!!!!!!!