Tupakka kieltoon Suomessa

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Tupakka kieltoon Suomessa.

Joonas Solla
Anjalankoski

#1

16.01.2007 21:11

Tämä on kyllä hyvä asia mutta mikä meteli siitä tulisi kun myynti loppuisi
Ahti Hietanen
Vantaa

#2

21.01.2007 15:43

Ajatus kuullostaa aluksi hyvältä, mutta mietitäänpä asiaa vähän pidemmälle. Suomeen tulisi salakuljettajia ulkomailta. Olisiko se sitten hyvä asia. Tupakasta riippuvaiset olisivat valmiit tekemän mitä tahansa saadakseen tupakkaa. Maamme joutuisi kaaokseen. Vankilat täyttyisivät aika nopeasti. valtion talous ei kestäisi sitä. Jos ptää valita joko nykytilanne tai tupakkakiellon aiheuttama tilannen, mä valitsen mielummin nykytilanteen.
Henry Konttila
Sahalahti

#3

03.02.2007 01:36

Se on totta, vaikka itse tupakoin ja olen opiskelija, kannattaisim tupakoinnin boikotoimista. Mutta.... Aina on mutta, asiat on näin, suurin osa tupakoitsijoista ei näe kantaa tällä lailla, sitä paitsi, tupakkaa saa jatkossakin vaikka se kiellettäisiin. Opiskelijoilla menisi enemmän rahaa siihen tupakin hankkimiseen...
(tämä on vain arvio, mutta eihän sitä koskaan tiedä...) =)
Henkka S
Hyvinkää

#4

15.02.2007 12:32

tupakointi vie vuodessa 19000 sivullista hautaan, eikö se ole murha?
Simo Hämäläinen
Kuopio

#5

28.02.2007 01:22

itse olen opiskelija ja en tupakoi tai juo alkomahoolia... mutta rahat ei silti riitä...että se siitä kohdasta...vaikkakin olen sitä mieltä että savuton maa paras maa...tupakan tilalle vaan nuuska...saa sen hengen iteltään silläkin
Jay Apple
Helsinki

#6

03.03.2007 17:14

Voi luoja miten säälittävää! Kenelle se kuuluu jos joku polttaa tupakkaa ja myöhemmin kuolee siihen!
Toni Kujamäki
Tammela

#8

03.04.2007 15:18

*Tupakka on jokaisen oma asia vittu,haistakaa paska vitun mulkut ja imekää munaa...saatana! Vitun pellet ette edes tajua mitä tupakka merkitsee Esim.minulle teille se onkin ehkä vain joku vitun porkkana minulle se on *****************************
Joten vitun pellet Haistakaa paska EN ALLEKIRJOITA!*

joo kyl se huomaa et suuri osa jotai 10v muksuja tota tupakkaa kannattaa... xD
Nico Levander
helsinki

#9 Mitä P*skaa

09.06.2007 18:14

Tupakoikaa itse kauemmmin. Ei se lopettaminen niin helppoa ole ja sitten syyllistytään salakuljetuksiin ym muihin rikoksiin ja taas lisää duunia poliiseille ym. AJATELKAA V*TTU VÄHÄN! ps. PANKIT TIENAA KU NE ANTAA LAINAA PÄLLIT!
Jaakko Malmivirta
Turku

#10

12.06.2007 15:41

En väitä et tupakka pitäs kieltää mut sitä vois silti rajottaa edes sillee et olis alueit mis ei sais polttaa. Tai toisin päin et olis alueet mis saa polttaa, koska kuten joku ylempänä mainitsi et tupakka tappaa myös monta semmost ihmist jotka ei polta. Siin "savus" vai miks sitä sanotaankaa mitä tupakoitsija vetää sisäänsä on vähemmän kaikkii vaarallisii ainet ku siin mitä siit tupakan toisest pääst tulee. Eli sivulliset siin vaaras on. En tiedä kuimmoni on huomannu mut ainaki tääl turus on bussipysäkeil polttaminen kiellettyy eikä oo kauheen kivaa olla siin samal pysäkil jonku kans ketä polttaa ku en erityisemmin siitä tupakansavusta pidä.

Mul on monta kaverii ketkä polttaa ja mul on ihan sama polttaako vai eikö polta mut kun ne polttaa ni sitä ei tarttis tehä siin mun nenän edes. Mielummin kuolisin siihen et ite poltan ku siihen et toiset polttaa.

Bussipysäkkien lähiympäristöön kattoo ni huomaa että ihankuin tumpakantumpeista olis syntyny uus rikkaruoho, kyllä niitä aikas paljon sieltä maasta usein löytyy. Ylimääräst roskaamistahan se on, mutta omasta kokemuksestani olen huomannut että usein niit roskiksia ei oo siellä mis niit eniten kaipais.

Lisään sen verran, että vaikka en ite polta uskon silti sen et tupakast irtipääseminen on yks vaikempii asioit maailmas. Tosin se riippuu paljon ihmisest ja sen hetkisest elämäntilanteest, et ehkä kaikkein synkimpinä aikoina sitä tupakkaa menee eniten koska siit saa paremman olon, tai näin muitten kokemusten perusteella luulisin.

Eli näitä haluaisin: Alueet jossa saa polttaa, ettei sivullisille koituisi ylimääräisiä vahinkoja muiden polttamisen seurauksena (ja me savuttomat voisimme nähdä sen verran vaivaa kiertääksemme nuo savulliset alueet), tai jos edellinen ei onnistu, voisivat tupakoitsijat vaivautua kävelemään viitisen metriä bussipysäkiltä poispäin polttamaan sen tupakan ettei muut kärsisi, sekä enemmän roskiksia, eikä pelkästään tupakantumppien taki vaan yleisen puhtauden vuoksi.

En allekirjoita adressia koska kunnioitan tupakoitsijoita, mutta tämän verran neuvoksi; kyllä sitä lopettamista kannattaa ainakin kokeilla.
Mari Sourala
Tampere

#11 Ehkä...

22.06.2007 12:48

Itse poltan, ja ajattelen asiaa sillä lailla, että aihe on sinällään ok. Olen yrittänyt lopettaa tupakoinnin monta kertaa, ja jos se kiellettäisiin, elämä olisi yhtä tuskaa. Olisin työkyvytön pitkän aikaa.

Yksi ratkaisu, mikä saisi ehkä edes osan tupakoitsijoista ajattelemaan myönteisesti aiheesta, olisi, että valtio kustantaisi kaikille vieroitushoidon. Nikotiinivalmisteet ja yksilöterapian tai tukiryhmät. Tupakasta kun ei ole vain se fyysinen riippuvuus vaan myös henkinen ja psyykkinen riippuvuus, ja ne tässä ne pahimmat ovat.
Olivia Koirala
Espoo

#12

26.07.2007 17:42

Mikäköhän ajaa ihmiset holhoamaan toisia aikuisia ihmisiä?
tommi pakarinen
suomi

#13 EN ALLEKIRJOITA

15.08.2007 17:08

holhoaminen saa riittää

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

01.09.2007 22:46


Elina Pisilä
Kalajoki

#15

10.09.2007 18:57

Se ei auttaisi yhtään, jos tupakan myynti suomessa kiellettäis. Itse poltan, mutta olen sitä mieltä, että se on pahasta eli en puolustele mitenkään sitä. Voishan olla, että ns. tapatupakoitsijat lopettaisivat tupakan polton, mutta sellaiset ihmiset, jotka on vuosia polttanut ihan vakituisesti, ei siitä luovu, vaikka myynti lopetettais. Sitä ruvettais tuomaan ulkomailta. Jos tupakan myynnistä tulis nyt laitonta se saattais ehkä sadan vuoden päästä olla tilastollisesti sama ku huumeiden käyttö, mutta loppumaan sitä ei saada koskaan. Annetaan niiden polttaa, jotka sitä haluaa. Antakaa meidän pilata terveytemme jos me sitä niin halutaan.
Antti S
Kankaanpää

#16 Mieti ensin muutama kerta ennenkuin lähetät.

18.10.2007 15:25

Oletko ikinä kuullut sanaa KIELTOLAKI? En tiedä, onko adressin tekijä vajavainen vai tynnyrissä koko elämänsä asunut, mutta tupakan kieltämisessä kävisi niinkuin kieltolain aikana, eli rikollisuus ja salakuljetus lisääntyisivät helvetisti. Kun miettii, ennemmin tupakka kuin helvetinmoinen rikollisuus.
Muumimörön Lipuminen
joku

#17 Kukkahattutädit

19.10.2007 15:55

Mitä ihmettä se teitä liikuttaa, jos joku tuntematon Jorma-Antero 75v. jostain Sodankylästä kuolee keuhkosyöpään? Tai mitä ylipäätään puututte toisten tupakointiin, tai yhtään mihinkään, jotka ovat käytännössä ihmisten henkilökohtaisia asioita ja päätöksiä. Luuletteko olevanne jotenkin parempia ihmisiä, kun ette tupakoi tai käytä alkoholia? Ja onko tavoitteenne tehdä koko ihmiskunnasta teidän kaltaisianne kukkahattutätejä? Naurettavaa touhua. Jos itse ette tupakoi ja lähipiirinne ei tupakoi, niin ok, mutta on se kumma, kun se vieraiden ihmisten tupakointikin kiinnostaa niin helkkaristi.

Suurin osa ravintoloistakin on nykyään savuttomia ja tämä laki on tehty juuri teitä täti-ihmisiä varten. Työpaikoilla on omat alueet tupakoitsijoita varten. Tupakka-askeihin on painettu kissan kokoisilla kirjaimilla uhkaavia lauseita tupakoitsijoiden "pelotteeksi". Eikö tämä jo riitä? Jos se tupakointi niin paljon haittaa, niin mikä pakko teidän on roikkua tupakoitsijoiden läheisyydessä?

Hankkikaa oma elämä ja lopettakaa turha itkeminen, kiitos.
Aino Suvanto
Kaavi

#18 Tuo oli hyvä juttu!

20.10.2007 23:14

Aivan loistava idea, saisi lopettaa tupakoinnin! Itse en polta.
Susanne Koljonen
Tampere

#19 En allekirjoita

21.10.2007 00:24

Tiedän että joitakin ihmisiä ärsyttää se, että ihmiset tupakoivat, juovat, harrastavat kovaäänistä seksiä, hengittävät väärin, pureskelevat kynsiä, syövät väärin, pelaavat vääriä pelejä, harrastavat "väärää uskontoa", ovat "väärää seksualisuutta", mutta hei... Suomessa on niin paljon tupakoitsijoita ja ymmärsin sen olevan jo tupakoimattomille plussaa, että baareissa ei saa enää tupakoida. Tupakointi on jokaisen henkilökohtainen valinta, ja oma mielipiteeni on, että ei se kuulu kenellekään muulle, jos haluaa nauttia elämän pienistä nautinnosita. Loppu se tulee jokaiselle, sitten kun se tulee. Oma isoisäni on jo yli 80, mutta polttaa loppuun asti, eikä ole tupakan takia kärsinyt minkäänlaisista taudeista.

Jos se on savuttomille niin kamalaa haistella tupakansavua, miettikääs nyt. Ulkona on tonnikaupalla raitista ilmaa ja jos siellä bussipysäkillä joku savuttelee, mikä estää siirtymästä hieman sivummalle itsekin. Eivät ihmiset aina viitsi/jaksa/huomaa katsella ympärilleen ennen sytyttämistä, että olisikohan se kenenkään mielestä nyt vaiva, jos polttaisi savukkeen. Eikä sekään nyt käy, että kyselee ympäriltään ihmisiltä, että anteeksi, haittaako teitä jos poltan savukkeen?


Mitä ihmettä se teitä liikuttaa, jos joku tuntematon Jorma-Antero 75v. jostain Sodankylästä kuolee keuhkosyöpään? Tai mitä ylipäätään puututte toisten tupakointiin, tai yhtään mihinkään, jotka ovat käytännössä ihmisten henkilökohtaisia asioita ja päätöksiä. Luuletteko olevanne jotenkin parempia ihmisiä, kun ette tupakoi tai käytä alkoholia? Ja onko tavoitteenne tehdä koko ihmiskunnasta teidän kaltaisianne kukkahattutätejä? Naurettavaa touhua. Jos itse ette tupakoi ja lähipiirinne ei tupakoi, niin ok, mutta on se kumma, kun se vieraiden ihmisten tupakointikin kiinnostaa niin helkkaristi.

"Suurin osa ravintoloistakin on nykyään savuttomia ja tämä laki on tehty juuri teitä täti-ihmisiä varten. Työpaikoilla on omat alueet tupakoitsijoita varten. Tupakka-askeihin on painettu kissan kokoisilla kirjaimilla uhkaavia lauseita tupakoitsijoiden "pelotteeksi". Eikö tämä jo riitä? Jos se tupakointi niin paljon haittaa, niin mikä pakko teidän on roikkua tupakoitsijoiden läheisyydessä?"


Samaa mieltä kuin "Kukkatädit".
Tupakoin itse, vaikka ei se ole syy, eikä tekosyy mihinkään kirjoittamaani, mutta koen tupakoinnin vain tapana, inhottava tai ei. Jotkut napsauttelee niveliään, jotkut purevat kynsiään, jotkut juovat itsensä ympärihumalaan joka lauantai, jotkut katsovat salkkarit joka päivä, jotkut istuvat kitisemässä ihmisille asioista päivät pitkät internetissä...
Jenna Nieminen
Hyvinkää

#20 No huhhuhh...

09.12.2007 22:32

Samantien vois sit pistää alkoholinkin pois myynnistä.... Mitä siitäki seurais... O_o
Oona Koski
Ylöjärvi

#21

12.12.2007 17:06

Olis kyl hyvä jos tupakka kielletettäs, mut se vaa on huono ko kaikki rupee valittaa ja hyvä ny ko siiin voi kuoolla monii ihamisii..

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

28.12.2007 21:24


Joonas Olkkola
Kokkola

#23 En allekirjoita

29.12.2007 20:18

Itse en allekirjoita koska jos tupakka kielettäisiin niin tulisi isot mafiat Suomeen myymään tupakkaa pimeänä itse en polta enkä tule polttamaankaan.Monet sanovat tupakoimisen olevan tupakoitsijan oma asia muuten se olisiki jos se ei tappaisi sivullisia ihmisiä ja edistäisi lapsityövoimaa vai hyväksyisitkö itse esimerkisi sen että joku räjäyttää itsensä ja tappaa sivullisia koska se on räjäyttäjän henkilökohtainen asia HEI HALOO ajattelua ihmiset.
Jouni Toljamo
Kullaa

#24 En allekirjoita

10.01.2008 16:43

Tälläistä voisi sanoa jo melkein rasismiksi.