Lappeenrannan Armilan puiston säilyttämiseksi

Lappeenrannan Armilan puiston säilyttämiseksi / Tiedotteet / Armilan puiston Arboretumin tilanne on huono / Kommentit

18.03.2023 11:06

Oletko ollut yhteydessä osoitteeseen "info@europeangreencapital.eu", olen pari kertaa kirjoittanut sinne, sanoivat seuraavansa tilannetta - mitä se sitten tarkoittaneekaa käytännössä. Kiitos isosta urakasta!

19.03.2023 08:08

Kiitos joukkueellenne hienosta ja suoraselkäisestä toiminnasta! Lohduttavaa tietää, että edes jotkut tässä kaupungissa yrittävät pysyä täyspäisinä. Se, että Lappeenrannassa tuntuu vallitsevan kovin itäinen hallintokulttuuri on tullut koko ajan ilmeisemmäksi. Kauppatorin paikalle joidenkin haluaman Areena-hallin suunnittelu ja päätöksenteko pitäisi todellakin tehdä avoimeksi ja läpinäkyväksi. Valitettavasti paikallislehtemme ei halua ottaa tätä roolia, kuten joskus aiemmin, kun sille oli selvä oma tehtävänsä kaupunkilaisten tiedottajana ja epäkohtien esiintuojana. Areena-hankkeesta pitäisi saada julkiseksi siihen jo käytetyt ja tulevaisuudessa vaatimat kaupunkilaisten rahat - kaikille nähtäväksi online-laskuri, johon sisällytetty kaikki todelliset kulut (palkat, palkkiot, matkakustannukset, kokouskustannukset, viranomaisselvitykset, konsultit, arkkitehdit etc.). Sekä sen vaatimat tonttimaan ostot, infrastruktuurin rakentamiset, liikkennesuunnitelmat yms. Myös lista kaikista hankkeeseen liittyvistä kaupunginvirkamiehistä, bisnesmiehistä ja rakennusliikkeistä sekä valtuuston tekemistä päätöksistä (juuri tuo, kuka äänesti ja mitä). Voisi avata asiaa niillekin kaupunkilaisille, jotka eivät ehkä ymmärrä, kuka tämän sirkuksen kuitenkin lopulta joutuu maksamaan. Gallupit aiheesta ovat olleet sitä tasoa kuin lapselta kysyisit, haluatko aamupalaksi karkkia vai kaurapuuroa? Yst. terveisin, Laura Suninen

24.03.2023 09:37

Suuri ja lämmin kiitos sinulle, Marja, ynnä koko sitkeälle joukkueellenne sekä jokaiselle Arboretumia ja kaupunkimme vihreyttä puolustaneelle. Teitte töitä koko sydämellä ja vaivojanne säästämättä, enempää ei olisi ollut tehtävissä. Perheestämme asutaan jo kolmannessa sukupolvessa Arboretumin naapurina, ja etukäteen jo surettaa se suunniteltu ankea hallin seinä. Vihreääkin kyllä vielä jää, mutta eniten sitä toivoisi lisää kaupungin päättäjien ajatusmaailmaan ja arvoihin. Kevään ja kirsikankukkien odotuksessa Ulla