Vastustamme Keuruun Pioneerirykmentin lopettamista
Ota yhteyttä adressin tekijään
ei enää keuruulle
Tietääkö kukaan jäikö maahamme enää yhtään pioneeriaselajin koulutuspaikkaa
Korian jälkeen oli onneksi Keuruu, mutta mitä Keuruun jälkeen? Draksvik?
Re:
Re:
Sillä raiskauksella ei ollutm itään tekemistä rykmentin/varusmiesten kanssa, kyseessä on ollut vieressä sijaitsevan asutusalueella tapahtunut raiskausepäily.
Miettikääpä tällaista näkökulmaa
Re: TASAPUOLISUUS PUUTTUU
#33: Seuraaja - TASAPUOLISUUS PUUTTUU
Fakta: UUDPR liitettiin Merivoimiin jo 1998, ja kun itse olin Keuruulla niin (kantapeikkojen kurssilla) niinsäästyttiin säikähdyksellä kun silloista KeSR ei lakkautettu. KeSR/PionR on ollut uhanalainen jo vuosikymmeniä, keinotekoisesti on pidetty hengiss mm kouluttamalla ilmavoiille ja merivoimille pioneerivoimaa, vaikka itse olisivat suoriutuneet tehtäväst. Tiedän mistä puhun, talon sisält. Valitettavaa sen on, mutta näin se vaan on. Nyt on katsottava eteenpäin ja pelataan niillä palikoilla mitä jäi.
Re: Re: TASAPUOLISUUS PUUTTUU
#62: Pioneerikapteeni - Re: TASAPUOLISUUS PUUTTUU
Samoilla linjoilla.
Eipähän se osaaminen varmaankaan PV:stä mihinkään katoa, vaikka muutama jouko-osasto hukkuu.
Toisaalta taas... kannattaa vilkaista yle areenasta: lautasellinen tykinruokaa.
This comment has been removed by the site administration.
Reason for the removal: spam
Malli Katainen
Ruotsin kieli
Re: Malli Katainen
Re: Re: Malli Katainen
#67: res ylil - Re: Malli Katainen
Näillä toimenpiteillä ei turvata muuta kuin etelä-Suomen kaupunkivaruskuntien elämä.
Tässä kohden termit "kokonaismaanpuolustus" ja "parhaat asiantuntijat" toimivat valheen synonyymeinä, valitettavasti. Ko. joukko-osaston toiminnan hajoittaminen neljään osaan tulee tuottamaan enemmän kustannuksia kuin säästöjä.
Re: Re: Re: Malli Katainen
Nämä seikat ovat pääosin kirjoittajan spekulaatiota, joka ei todennäköisesti perustu tosiasioihin vaan olettamuksiin!
Joukkotuotantoa on jatkossakin koko valtakunnan alueella, vaikkakin armeijan sodanajan vahvuus pienenee.
Edelleenkin olen sitä mieltä, että parhaat saatavilla olevat asiantuntijat valtakunnassamme ovat tätä asiaa olleet valmistelemassa...eli ei siis poliitikot!
Ja näissä säästöissä ei tarkastella paria seuraavaa vuotta, vaan tähtäin on pitkälle 2020-luvulla. Se on selvää että lyhyen tähtäimen kustannuspaine on olemassa, kun yksikköjä alasajetaan. Joskus se on tehtävä ja sen aika on nyt!
Re:
Niin, erilaiset tietojärjestelmien piti tuoda kustannussäästöjä. Tällä hetkellä ne tuovat huomattavia lisäkustannuksia. Kun järjestelmät ovat täysin toimintakuntoisia, niitä pitää käyttää niin kauan, että nyt tulleet lisäkustannukset tulevat katetuiksi. Eikä vaihtaa järjestelmiä vaihtamisen ilosta muutaman vuoden välein.
Otsikko
Adressit.com- sivun adresseista ei yksikään ole kyennyt vaikuttamaan mihinkään päätöksentekoon.
Nimet adressissa ovat vain yhtä tyhjän kanssa päättäjille.
Kyllä tässäkään ei ajatella millään muotoa selkeällä logiikalla. Kun katsoo allekirjoittajua, niin selkeästi suurin osa on naisia, mikä taitaa todistaa vain sitä, että keuruulaiset tytö pelkäävät, että "söpöt solttupojat" katoaa maisemista. Jos on Keuruulla armeijansa käynyt, tietää että kyseessä on TOIMIMATON varuskunta, jonka toiminta olisi pitänyt jo vuosia sitten siirtää muualle. Itse varusmiesaikanani pääsin käymään melkein jokaisessa maavoimien varuskunnassa komennuksella ja voin kertoa, että Keuruu on näistä selkeästi huonotasoisin, sekä rakennusten, kaluston, että kapiaisten osalta.
Re:
Tässä "asiantuntija"-lausunnossa ei ole muuta kuin asenteellisuutta.
Kasarmirakennuksesta on 1/3 peruskorjaamatta ja se on se osa jossa tuota legendaarista "hometta" väitetään esiintyvän. Tuota "hometta" on tutkittu puolueettomien ulkopuolisten toimesta useaan kertaan eikä mitään hometta ole löytynyt.
Hassua että kirjoittaja leimaa Pioneerirykmentin toimimattomaksi varuskunnaksi, vastoin parempaa tietoa. Tämä "toimimaton varuskunta" on kuitenkin toiminut mm. tuottamalla kansainvälisiin tehtäviin varsin toimivan suojelun erikoisosaston, sekä tälläkin hetkellä hyvää työtä Afganistanissa tekevän raivaamisen erikoisosaston.
"Itse varusmiesaikanani pääsin käymään melkein jokaisessa maavoimien varuskunnassa komennuksella ja voin kertoa, että Keuruu on näistä selkeästi huonotasoisin, sekä rakennusten, kaluston, että kapiaisten osalta."
Itse useissa maa-, meri- ja ilmavoimien varuskunnissa käyneenä voi sanoa juuri päinvastaista.
| This discussion has been closed. |