Adressi Päivi Räsäsen ministerinviran puolesta
Ota yhteyttä adressin tekijään
Re: jaa-a
Miksi vihaat? jospa istut ensin ja mietit sitä. Kun se on selvää niin
perusteleppa kantasi uudelleen. Minusta kaikki toimet, mitkä edistävät
humalahakuisen juomisen vähentämistä ja vähentävät kapakassa kalja-
mahan kasvattamista ovat tervetulleita!
Baarimikko
että tulkaa baaaritiskin toisellepuolelle puolelle töihin ja sanokaa asiaa uudemman kerran kun kerran olette tuommoisia kultaharkko suussa syntyneitä.
Re: Hyvä Päivi!
Mut mäkin niinku Jeesuksen nimeen oon taistellu. Mut mä vähän jäin miettii viinin juomista ja leivän murtamista... ja sit ehtoollista. Eli mitä mä nyt teen kun mä olen juonut kans viiniä kirkossa, apua...
Re: kyllä räsäsen erolle
#1: kyllästynyt - kyllä räsäsen erolle
HIENOA PÄIVI !! Ei muutama tunti ilman alkoholia ole terveydelle vaarallista .
Re:
Nämä puolustusvoimien leikkaukset, poliisien määrärahojen vähentäminen, kreikan lainat ynms. tuo monin verroin työttömiä kuin verrattuna baarien aukioloaikojen lyhentämisestä johtuen. väheneepä ne asiakkaat tätä menoa muutenkin baareista. se ei muutama baarimikko lisää sossujonossa vaikuta mitään tässä lamassa. ja baarimikot eivät ole ainoita häviäjiä tässä lamassa.
Olen 32, enkä ole koskaan maistanut alkoholia, tupakkaa tai huumeita, mutta pyörin joka viikonloppu 2-3 iltaa yökerhoissa tanssimassa siihen asti kunnes musiikki lakkaa. Enkä ole yksin. Useimmat yökerhojen asiakkaat osaavat ottaa alkoholia kohtuudella, ja käyttäytyvät nätisti. Ihmiset lähtevät yökerhoihin pääsääntöisesti tanssimaan ja pitämään hauskaa. Tottakai joukkoon eksyy aina muutama mätämuna, mutta kaikkia ei voi tuomita yhden ihmisen käytöksen vuoksi. Ja eihän nyt hyvänen aika alkoholisteilla ole varaa kännätä yökerhoissa, joissa yhden oluen hinta on siinä 5-6e kieppeillä.
Ajatuksena suomalaisten juomisen hillitseminen on hyvä, mutta tämä Päivin ehdotus on kaikkea muuta kuin oikea keino. Poliisia työllistävät suuresti heille tutut alkoholisoituneet ja yhteiskunnasta syrjäytyneet reppanat, joiden auttaminen hoitoon vähentäisi heti poliisien työtä. Alaikäisten ryyppäämiseen ei yökerhojen aukioloajat vaikuta laisinkaan, ennemmin pitäisi painottaa vanhempien vastuuta lastensa menemisistä. Tadaa, tämäkin vähentäisi poliisien hommia. Jos ihmisiltä viedään turvalliset ja lailliset sosialisointi- ja juomapaikat, he siirtyvät julkisille paikoille ja yksityisasuntoihin rellestämään. Ja henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että parempi kun mölyävät yhdessä määrätyssä (ja sallitussa) paikassa eivätkä esim klo neljän jälkeen aamulla seinänaapurissani.
Re: Jo liikaa penis värinää
#21: Ei! holhoukselle - Jo liikaa penis värinää
Ainahan kun kansaa katsotaan, niin moitteettomasti käyttäytyvät saavat pashaa niskaan. Ois kyllä hemmetin hienoo, et eduskuntaan sama homma, yks mokaa, kaikkia rangaistaan. Tämä jos toteutuis, niin äänestäsin varmasti jatkossa Hakkaraista vaaleissa.
Re:
"miksi pitää juoda aamuun asti? jokainen järkevä tietää että se ei ole terveelistä vaan aiheuttaa yhteiskunnalle 100 miljoonan kulut, senkin osan voisi käyttää lasten opetuksen parantamiseen, saisi jo luokka koot pienentyä."
Mitäs vaikutusta tällä taas ois? Alkoholi on kuitenkin suhteellisen hyvissä veroprosenteissa ja viimeks kun tarkistin, kyllä, suomalaiset juovat viinaa. Vastakaiku tähän todennäkösesti ois vaan, että baarit aukee pari tuntia aikasemmin ja porukka jois aamusta iltaan, ei illasta aamuun. Ajatelkaa ihmiset vielä vähän enemmän ne putkikiikarit kasvoilla, niin ette jatkossakaan näe, mitä nämä kaikki maailmaa parantavat ehdotukset ja lakiesitykset loppupeleissä saavat aikaan.
Valtaosa väestöstä vaan saadaan varpailleen ja todellisuudessa ei muutu juuri mikään.
Re: Re: kyllä räsäsen erolle
#7: lapsenkengistä ulos - Re: kyllä räsäsen erolle
mites se vanha sanonta "Suomi on vapaa maa"... ??? Eikö Minulla ole oikeus päättää itse, mitä haluan juoda ja kuinka paljon? Enkös minä itse kuitenkin tied'ä mikä minulle on parasta, paremmin kuin sinä? Kyllä, todellakin vastustan sitä, että joku "minä tiedän parhaiten"- Täti/setä tulee kertomaan minulle, terveelle aikuiselle ihmiselle, mitä minun kannattaa tehdä! Miten on päästy siihen tilanteeseen että joku tuiki-tuntematon ihminen ihan aikuisten oikeasti kuvittelee että hän on asemassa, jossa voi tuomita toiset heidän elintapojensa perusteella?
Onko hän parempi ihminen, joka juo pullon viiniä viikossa koti-oloissa, kuin hän, joka käy töiden jälkeen pubissa ottamassa kaljan? Onko töiden jälkeen kaljalla pubissa käyvä parempi ihminen, kuin nuori, joka käy perjantaisin dincossa kavereiden kanssa ottamassa viitisen drinksua ja tanssimassa? Koska kun rupeaa tuomitsemaan ihmisen elin tapoja, tuomitset hänet ainakin osin myös ihmisenä. Ja onko sinulla oikeasti siihen varaa?
Toki on niitäkin jotka dokaa siellä baarissa viikonloppuisin pilkkuun asti, 03:30, ja lähtee sitten taksijonoon haastamaan riitaa, mutta luuletteko oikeasti että tällaiset "ongelmat" katoaa sillä että baari laitetaankin "ovelasti" kaksi tuntia aikaisemmin kiinni???
#5 Re: Re: Re: kyllä räsäsen erolle
Ärsyttää todella tollaiset tiukkapipot.Kohta ei saa varmaan mitenkään poiketa massasta vaan siihenkin tehdän joku älytön laki.
Ahdasmielinen ihminen
This comment has been removed by the person who wrote it.
Reason for the removal: Moka
Äänestin Päivi Räsästä. Hänenkaltaistaan kristittyä ministeriä tämä pakanamaa tarvitsee kipeämmin kuin mitään muuta tässä ajassa. Siunausta Päivi Räsäsen hienolle työlle Suomen vastuullisimpana ministerinä.
Kristityt ovat kai nykyisin Suomen vainotuin ihmisryhmä. Kristityssä maassa on ryhdytty ajojahtiin kristittyä ministeriä vastaan. Me, jotka Päivi Räsästä äänestimme, halusimme hänen tekevän työtään nimenomaan kristillisten arvojen edistämiseksi maassamme. Voimia Päiville ja hänen perheelleen.
| This discussion has been closed. |
Re:
#49: -
Toisen adressin takana on median (ainakin iltapäivälehtien) tuki. Eihän tuosta toisestakaan adressista kukaan edes tietäis ilman näitä lehtiä.
Tämä adressi on jäänyt vaisuksi, sillä ihmiset eivät tästä tiedä. En kyllä väitä, että tämä adressi silti keräisi noin paljon ääniä, mutta medialla on valtava vaikutus..