Adressi Päivi Räsäsen ministerinviran puolesta

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Adressi Päivi Räsäsen ministerinviran puolesta.

Jarkko

#51 Re:

21.02.2012 22:33

#49: -

Toisen adressin takana on median (ainakin iltapäivälehtien) tuki. Eihän tuosta toisestakaan adressista kukaan edes tietäis ilman näitä lehtiä.

Tämä adressi on jäänyt vaisuksi, sillä ihmiset eivät tästä tiedä. En kyllä väitä, että tämä adressi silti keräisi noin paljon ääniä, mutta medialla on valtava vaikutus..

viha-järki

#52 Re: jaa-a

21.02.2012 23:05

#19: rasasellepotkut - jaa-a

Miksi vihaat? jospa istut ensin ja mietit sitä. Kun se on selvää niin

perusteleppa kantasi uudelleen. Minusta kaikki toimet, mitkä edistävät

humalahakuisen juomisen vähentämistä ja vähentävät kapakassa kalja-

mahan kasvattamista ovat tervetulleita!

baarimikko 3v

#53 Baarimikko

21.02.2012 23:16

Kuulkaas tässähän baarimikonkin palkkapussi pienenee joten ei ole ollenkaan hyvä homma laittaa baareja aikasemmin kiinni
että tulkaa baaaritiskin toisellepuolelle puolelle töihin ja sanokaa asiaa uudemman kerran kun kerran olette tuommoisia kultaharkko suussa syntyneitä.
Halleluja

#54 Re: Hyvä Päivi!

22.02.2012 00:34

#39: Eeva - Hyvä Päivi!

Mut mäkin niinku Jeesuksen nimeen oon taistellu. Mut mä vähän jäin miettii viinin juomista ja leivän murtamista... ja sit ehtoollista. Eli mitä mä nyt teen kun mä olen juonut kans viiniä kirkossa, apua...


Vieras

#55

22.02.2012 01:04

Yhteiskunta saa musta sitten uuden elätin, mikäli toteutuu tämä kukkahattu Räsäsen ajatus. Mielelläni käyn teidänkin lompakolla sosiaalihuollon kautta, kiitos! :)

Vieras

#56 Re: kyllä räsäsen erolle

22.02.2012 01:09

#1: kyllästynyt - kyllä räsäsen erolle

HIENOA PÄIVI !!  Ei muutama tunti  ilman alkoholia ole terveydelle vaarallista  .

Oke

#57 Re:

22.02.2012 01:13

#55: -

Nämä puolustusvoimien leikkaukset, poliisien määrärahojen vähentäminen, kreikan lainat ynms. tuo monin verroin työttömiä kuin verrattuna baarien aukioloaikojen lyhentämisestä johtuen. väheneepä ne asiakkaat tätä menoa muutenkin baareista. se ei muutama baarimikko lisää sossujonossa vaikuta mitään tässä lamassa. ja baarimikot eivät ole ainoita häviäjiä tässä lamassa.


Vieras

#58

22.02.2012 03:07

No voi yhden kerran, ettehän te kommentoijat nyt tosissanne kuvittele kaikkien yökerhoissa viihtyvien olevan rapajuoppoja?
Olen 32, enkä ole koskaan maistanut alkoholia, tupakkaa tai huumeita, mutta pyörin joka viikonloppu 2-3 iltaa yökerhoissa tanssimassa siihen asti kunnes musiikki lakkaa. Enkä ole yksin. Useimmat yökerhojen asiakkaat osaavat ottaa alkoholia kohtuudella, ja käyttäytyvät nätisti. Ihmiset lähtevät yökerhoihin pääsääntöisesti tanssimaan ja pitämään hauskaa. Tottakai joukkoon eksyy aina muutama mätämuna, mutta kaikkia ei voi tuomita yhden ihmisen käytöksen vuoksi. Ja eihän nyt hyvänen aika alkoholisteilla ole varaa kännätä yökerhoissa, joissa yhden oluen hinta on siinä 5-6e kieppeillä.
Ajatuksena suomalaisten juomisen hillitseminen on hyvä, mutta tämä Päivin ehdotus on kaikkea muuta kuin oikea keino. Poliisia työllistävät suuresti heille tutut alkoholisoituneet ja yhteiskunnasta syrjäytyneet reppanat, joiden auttaminen hoitoon vähentäisi heti poliisien työtä. Alaikäisten ryyppäämiseen ei yökerhojen aukioloajat vaikuta laisinkaan, ennemmin pitäisi painottaa vanhempien vastuuta lastensa menemisistä. Tadaa, tämäkin vähentäisi poliisien hommia. Jos ihmisiltä viedään turvalliset ja lailliset sosialisointi- ja juomapaikat, he siirtyvät julkisille paikoille ja yksityisasuntoihin rellestämään. Ja henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että parempi kun mölyävät yhdessä määrätyssä (ja sallitussa) paikassa eivätkä esim klo neljän jälkeen aamulla seinänaapurissani.

Vieras

#59

22.02.2012 06:04

miksi pitää juoda aamuun asti? jokainen järkevä tietää että se ei ole terveelistä vaan aiheuttaa yhteiskunnalle 100 miljoonan kulut, senkin osan voisi käyttää lasten opetuksen parantamiseen, saisi jo luokka koot pienentyä.
Kukkahattutädit pois päätäntävallasta.

#60 Re: Jo liikaa penis värinää

22.02.2012 07:31

#21: Ei! holhoukselle - Jo liikaa penis värinää

Ainahan kun kansaa katsotaan, niin moitteettomasti käyttäytyvät saavat pashaa niskaan. Ois kyllä hemmetin hienoo, et eduskuntaan sama homma, yks mokaa, kaikkia rangaistaan. Tämä jos toteutuis, niin äänestäsin varmasti jatkossa Hakkaraista vaaleissa.

Nyt oikeesti järki käteen!

#61 Re:

22.02.2012 07:41

#59: -

"miksi pitää juoda aamuun asti? jokainen järkevä tietää että se ei ole terveelistä vaan aiheuttaa yhteiskunnalle 100 miljoonan kulut, senkin osan voisi käyttää lasten opetuksen parantamiseen, saisi jo luokka koot pienentyä."

Mitäs vaikutusta tällä taas ois? Alkoholi on kuitenkin suhteellisen hyvissä veroprosenteissa ja viimeks kun tarkistin, kyllä, suomalaiset juovat viinaa. Vastakaiku tähän todennäkösesti ois vaan, että baarit aukee pari tuntia aikasemmin ja porukka jois aamusta iltaan, ei illasta aamuun. Ajatelkaa ihmiset vielä vähän enemmän ne putkikiikarit kasvoilla, niin ette jatkossakaan näe, mitä nämä kaikki maailmaa parantavat ehdotukset ja lakiesitykset loppupeleissä saavat aikaan.

Valtaosa väestöstä vaan saadaan varpailleen ja todellisuudessa ei muutu juuri mikään.

nippis

#62 Re: Re: kyllä räsäsen erolle

22.02.2012 08:26

#7: lapsenkengistä ulos - Re: kyllä räsäsen erolle

mites se vanha sanonta "Suomi on vapaa maa"... ??? Eikö Minulla ole oikeus päättää itse, mitä haluan juoda ja kuinka paljon? Enkös minä itse kuitenkin tied'ä mikä minulle on parasta, paremmin kuin sinä? Kyllä, todellakin vastustan sitä, että joku "minä tiedän parhaiten"- Täti/setä tulee kertomaan minulle, terveelle aikuiselle ihmiselle, mitä minun kannattaa tehdä! Miten on päästy siihen tilanteeseen että joku tuiki-tuntematon ihminen ihan aikuisten oikeasti kuvittelee että hän on asemassa, jossa voi tuomita toiset heidän elintapojensa perusteella?

Onko hän parempi ihminen, joka juo pullon viiniä viikossa koti-oloissa, kuin hän, joka käy töiden jälkeen pubissa ottamassa kaljan? Onko töiden jälkeen kaljalla pubissa käyvä parempi ihminen, kuin nuori, joka käy perjantaisin dincossa kavereiden kanssa ottamassa viitisen drinksua ja tanssimassa? Koska kun rupeaa tuomitsemaan ihmisen elin tapoja, tuomitset hänet ainakin osin myös ihmisenä. Ja onko sinulla oikeasti siihen varaa?

Toki on niitäkin jotka dokaa siellä baarissa viikonloppuisin pilkkuun asti, 03:30, ja lähtee sitten taksijonoon haastamaan riitaa, mutta luuletteko oikeasti että tällaiset "ongelmat" katoaa sillä että baari laitetaankin "ovelasti" kaksi tuntia aikaisemmin kiinni???

 


Vieras

#63

22.02.2012 09:04

Räsänen on tarttunut asiaan,johon kaikkien toisistaan välittävvien ihmisten pitäisi tarttua.Syy on alkoholin ja väkivallan lisäätyminen
Ärsyyntynyt

#64 #5 Re: Re: Re: kyllä räsäsen erolle

22.02.2012 09:17

Kannatan Päivi Räsäsen eroa ja kaikkien jotka alkavat 2012 vuonna meitä Suomalaisia holhoamaan. Kyllä on ihan älytöntä, että nyky yhteiskunnasa aletaan rajoittamaan kansalaisten toimintaa. Viinaralli alkaa / jatkuu Virosta jos tällaisia rajoituksia tulee. Näin se nähtiin jo kieltolain aikaan. Mitkään säädökset eivät meitä pidättele !!! Suomalaiset ovat liian nöyrää porukkaa jos muualla lait ei miellytä niin mennään barrikaadeille ja tahti muuttuu. Tupakkalakikin on ihan ... sanonko mistä?
Ärsyttää todella tollaiset tiukkapipot.Kohta ei saa varmaan mitenkään poiketa massasta vaan siihenkin tehdän joku älytön laki.
Viina tappaa monia

#65 Kännikalat kuriin

22.02.2012 10:31

Hyvä, Päivi
Profeetan viraltapanon puolesta!

#66 Ahdasmielinen ihminen

22.02.2012 11:53

Mielestäni Päivi Räsänen on täysin epäpätevä virkaansa, sen ymmärtää jokainen ei tynnyrissä kasvanut ja maailmaa nähnyt ihminen. Meneettäähän ihmiset työpaikkansa esim FB päivitysten takia, joten sivuun vaan ja uusi tilalle. Tärkeämpi turvata satojen ja tuhansien työpaikka yhden ministerinpallin sijaan.. Jos moottorina on JEESUS ymmärrän hyvin. Realiteetit käteen. (En käytä alkoholia kuin satunnaisesti).

Vieras

#67

22.02.2012 12:56

Näin saataisiin aamuyön tunteina esiintyvät väkivaltaisuudet vähenemään...

Vieras

#68

22.02.2012 12:57

Ministeri Räsänen on uskaltanut puhua kansaamme ja kultuuriamme koskevista kipeistä asioista. Aina kun osuu mätäpaiseeseen, syntyy kova kipu ja huuto. Niin tässäkin. Viinan vuoksi kärsii koko kansa. On aivan älytöntä että ravintoloitsijat yrittävät kaikin keinoin säilyttää ja lihavoittaa omaa tulonlähdettään. Minkä vastuun ravitoloitsijat ottavat toiminnastaan johtuvista seurauksista kuten että poliisi ja terveydenhuolto työllistyy yli rajojensa siksi että ravintoloitsijat antavat kansan juoda itsensä holtittomaan humalaan. Eikö ole olemassa lain kirjaimessa sääntö ettei humalaiselle myydä alkoholia. Humalassa oleva henkilö on jo menettänyt "järkensä" eikä ole vastuussa teoistaan - ja niitä tekoja riittää joka päivä lehdet pullollaan. Ravintolat siis vastuuseen juottamisestaan. Jokainen joka ostaa viina annoksen tulisi puhalluttaa ja jos promilleraja ylittää tietyn rajan. Ravintoloitijan velvollisuus on olla myymättä. Lisäksi ravintolat tulisi velvoittaa puhalluttamaan jokaisen ravintolasta poistuvan ja jos promilleraja ylittyy on otettava asiakkaan nimi, osoite ja tieto henkilöstä lähtee poliisin rekisteriin saman tien.

Vieras

#69

22.02.2012 13:26

Sananvapaus on tärkeämpää kuin alkoholin saamisen vapaus. Tästäkin pitää voida keskustella ilman että ollaan heti vaatimassa päitä vadille.

Vieras

#70

22.02.2012 13:36

Suomesta alkaa kehittyä melkoisen juoppo kansa, koska alkoholia käytetään liikaa. Monilta alkoholinkäyttö riistäytyy käsistä ja seuraamuksista saamme lukea lehdistä ja haitat näkyvät myös lasten ja nuorten pahoinvointina, hoidon laiminlyömisinä ja kurjuutena. Ikävintä on se, että myös nuoret omaksuvat huonot, humaltumistavat. Monella on myös normaali elämisen rytmi häiriintynyt.Yöllä juhlitaan, päivät nukutaan, milloin sitten käydään työssä ja eletään normaalia,tervettä elämää. Nämä aamuyöstä ravintoloista palaavat ihmiset herättävät myös meluamisellaan kerrostaloissa nukkuvat ihmiset. Asiasta huomauttaminen ei auta. Siksi kannatan ravintoloiden sulkemisen aikaistamista. Päivi Räsänen on oikeassa puuttuessaan asiaan. Yötyön haitoista on puhuttu paljon ja tieto on tutkimuksilla varmistettua, joten myös ravintoloiden työntekijät hyötyisivät asiasta.Rahastus humalajuottamisella on epäeettistä.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

22.02.2012 14:13


A

#72 Re: Hyvä Päivi!

22.02.2012 14:15

#39: Eeva - Hyvä Päivi! 

 Eikös se Herramme Jeesus muuttanut vedenki viiniksi??


Vieras

#73

22.02.2012 14:20

.. laihdutuslääkkeillä päänsä sotkenut henkilö ei mielestäni ole sopiva hoitamaan nykyistä tehtäväänsä
Anita Pesälä
Vieras

#74

22.02.2012 15:44

Äänestin Päivi Räsästä. Hänenkaltaistaan kristittyä ministeriä tämä pakanamaa tarvitsee kipeämmin kuin mitään muuta tässä ajassa. Siunausta Päivi Räsäsen hienolle työlle Suomen vastuullisimpana ministerinä.

Anita

#75

22.02.2012 15:50

Kristityt ovat kai nykyisin Suomen vainotuin ihmisryhmä. Kristityssä maassa on ryhdytty ajojahtiin kristittyä ministeriä vastaan. Me, jotka Päivi Räsästä äänestimme, halusimme hänen tekevän työtään nimenomaan kristillisten arvojen edistämiseksi maassamme. Voimia Päiville ja hänen perheelleen.