Irtisanoutuminen Hurtigin kaltoinkohtelusta

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Irtisanoutuminen Hurtigin kaltoinkohtelusta.

Reetu

#351 Re: Tutkijan arvostaminen

27.08.2012 00:19

#350: Rippala - Tutkijan arvostaminen

Tuo on nyt juuri sitä miksi tämä adressi on julkaistu. Johannan uskon kyseenalaistamista jne. kaltoinkohtelua. Missään en ole kuullut tai lukenut että hän olisi luopunut uskostaan. Mutta tuo katkeruus kortti on niin kiva vetää esille kun pitäisi ennemminkin katsoa omaan sydämeen, mitä Jeesus opetti uskosta ja lähimmäisen rakkaudesta. Eli syytät Johannaa katkeraksi, uskostaan luopuneeksi, sielunvihollisen lapseksi, julkisuuden kipeäksi, uhriksi heittäytyneeksi(marttyyriksi). En ole sinun kanssa samaa mieltä, niinkuin ei aika moni muukaan.

Kolestroli

#352 Reetulle

04.09.2012 21:30

Tutkija Hurtig itse ilmoitti eräissä sanomalehdissä ettei enää halua (tämän kaplakan jälkeen)kuulua lapsuudestaan asti kuuluneeseen vanhoillislesdatiolaiseen yhteisöön. Tervehtimisestä sen verran, että hän on itse jättänyt tervehimisen (Jumalan terveellä)ollessaan puhelin yhteydessä eräisiin hänen tutkimuksiin osallistuneisiin ihmisiin. Reetunki kannattaa seurata mitä on tapahtunut,ennekuin kommentoi asiaa. Minulle sinänsä on yks lysti mihin ko.henkilö kuuluu tai kuuluuko mihinkään, mutta näin ulkopuolisena ihmettelen hänen media julkisuuden kipeyttään.
Johannalle voimia

#353 Kohteliaisuus ja asiallisuus

04.09.2012 23:25

En voi katsella tätä adressia niin, että viimeinen kirjoitelma sisältää Johannan sisimpään kuuluvia asioita. Ei varmaankaan kenenkään tarkoitus ole heikentää hänen itsetuntoaan. Pyytäisin kutakin asettumaan hetkeksi Johannan asemaan. Huomaisitte hyvin nopeasti, että neljän vuoden yritys saada SRK ymmärtämään pf-asian vakavuus - toivon herääminen, että asiaa aletaan käydä läpi myös juridisesti ja sitten lopuksi täystyrmäys. Tätä on jatkunut kauan. Tiedoksi: Johanna tervehtii niin kuin ennenkin. Valitettavaa on, että hänen tukijansa myös akateemisessa mielessä leimataan väärin perustein. Hämmennys on vallannut vl:n ihmiset. Johanna on kaukana mediajulkisuudesta. Häntä on pitänyt pyytämällä pyytää antamaan haastatteluja. Luottakaamme Jumalaan ja siihen, että totuus tulee päivänvaloon ja Johanna saa jatkaa rauhassa menestynyttä tutkijanuraansa. Hän on lastensuojelun asiantuntija, joten hänellä on paljon muutakin tekemistä, kun puskea pääätänsä SRK:n betoniseinään. Nyt on SRK:n aika herätä. Eiköhän Lempäälän yhteisöllinen kiusaaminen herätä johtokunnan veljiä ja rauhanyhdistysten johtokuntia myös pf-todellisuuteen. Uskon sovituksen sanaan. Yleensä on ensin parempi kuunnella ja sitten puhua tai kirjoittaa. Siunausta kaikille ja eritoten Johannalle ja hänen tukijoilleen.

Kaleva

#354

07.09.2012 09:27

Minunkin lähi/ystäväpiirissä on useita ihmisiä jopa "julkikksiakin" luopunut ko.uskostaan, mutta eivät he ole Rauhan Sanasaa, Kalevassa, Yle Äxsässä tai Televisiossa halunneet ilmoittaa että ovat jättämässä tai jättäneet em.uskonyhteisön toisin kuin tämä kyseinen tutkija. Korostan että ko.tutkija on tehnyt erittäin arvokkaan tutkimuksen ja SRK:n olisi pitänyt heti tarttua yhteistyön kädenojennukseen eikä yrittää vähätellä tapahtumia.Siinä se toimi täysin väärin ja taitamattomasti.
Jos ihminen ei saa jotain asiaa ns.vietyä "perille loppuun asti", niin heikolla kantimilla on oma henkilökohtainen vakaumus jos se pitää "kieltää"tällaisen asian vuoksi. Onko uskoa ollut sinapinsiemen vertaa? Aiemmin joku kirjoitti että ko.henkilö on julkisesti ilmoittanut luopuvansa vl liikkeestä Srk:a saamansa kohtelun takia. Olen itsekkin lukenut saman asian sanomalehdestä.Kyllä hän on tällöin tehnyt oman ratkaisunsa eikä se kelleen edes kuulu, mutta turha tätä on yrittää "puolustajien" toiseksi väittää. Kukin uskokoon mihin haluaa, vaikka joulupukkiin minä haluan uskoa Jumalaan ja sen hyvyteen.
010

#355 Re:

10.09.2012 20:47

#354: Kaleva -

Milloin Johanna on ilmoittanut että ei enää usko? Se on sinun oma tulkintasi, en tiedä mihin sen perustat. Nuo perustelut ei ole niitä. Tuollainen toiminta on juuri sitä minkä vuoksi kannattaa jatkaa tätä kaltoinkohdeltujen tukemista eikä menne mukaan siihen kiusaamiseen.

LK

#356

11.09.2012 10:30

Tuolla edellä Kaleva kirjoitti että Johanna oli kertonut luopuneensa vl yhteisöstä. Luin ja kuulin tiedotusvälineistä itse saman kertomuksen, että kyllä näin on tapahtunut. Elikkä Kaleva perustaa ihan oikein JH:n tekemän ratkaisun. O10 EI ILMEISESTI SEURAA TÄTÄÄ EPISODIA JA YLEENSÄKKÄÄN TIEDOTUSVÄLINEIDEN UUTISOINTIA tästä asiasta. Tässähän ei ole kyse mistään kiusaamisesta vaan tosiasioiden esille tuomisesta. Kuuluuko se muuten kenellekkään mihin JH uskoo vai uskooko mihinkään. Miksi häntä pitää sen takia kritisoida tai puolustella. Kuitenkin vielä kertaan että hän on itse ilmoittanut tekemästään ratkaisusta ja sillä sipuli,eikö vaan?
KK

#357 Re:

17.09.2012 21:22

#356: LK -

Omien keskustelujeni perusteella JH:lla on edelleen aivan samat uskonkäsitykset. Lisäksi hän ainakin minua tervehtii jumalanterveellä. SRK:sta ja tämän yhteisön kummallisuuksista hän on toki ilmoittanut sanoutuvansa irti ja se hänelle kaiken tämän jälkeen sallittakoon. Ei se hänen uskonkäsityksiään kuitenkaan mitenkään vielä muuta. Rakas kristitty sisar.

Iloitkaamme

#358 Re:

28.10.2012 13:51

#356: LK -

Et ole lukenut Kalevan uutista tarkasti. Tilanteessa, jossa Johanna oli ollut,keskellä tyrmääjien joukkoa, jota hän oli arvostanut, sanatarkasti toimittajan mukaan. "...Johanna Hurtig "AIKOO lähteä vl-yhteisöstä." Hän ei jaksanut korjata asiaa, mutta voin sanoa kaikella rakkaudella, että Johanna on uskomassa. Haluan myös sanoa, että voisitteko lopettaa epäilynne hänen uskostaan ja sen sijaan kiittää häntä siitä, että pf-lika tuli esille. Hän on nöyrä Jumalan lapsi. Hänen kirjansa yhdessä Mari Leppäsen kanssa sai tänään (28.10.2012) suuren tunnustuksen: ensimmäinen palkinto vuoden kritilliseksi kirjaksi. Toivottakaamme siunausta toinen toisellemme.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

07.12.2012 04:26


Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

07.12.2012 04:36


Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

07.12.2012 04:37


Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

07.12.2012 04:39


Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

26.12.2012 10:29


Puolustaja

#364 Re: numerolle 354

15.05.2013 11:08

#354: Kaleva -

Onpa valitettavaa, että sama asia on liimautunut tähän adressiin: Johanna Hurtigin usko. Kirjoittajalle kerron mitä  kohteliammin kaksi asiaa: 1. Jos meillä olisi uskoa edes sinapinsiemenen verran, me siirtäisimme vuoria. Tämä on tuttu kohta raamatussa. " 2. Jumala on Hän - ei se. Lauseesi:"... minä uskon Jumalaan ja sen hyvyyteen", ei ole korrekti. Kysymys ei ole mistään potkupallopelistä, jossa ovat hyökkääjät ja puolustajat. Raamatun mukaan: "Minä lähetän teille Puolustajan, Pyhän Hengen."

Ihminen tarvitsee tukea toisilta ihmisiltä monissa elämän tilanteissaan ja myös uskon elämässään. Ehkä parasta on kääntää katseet omaan sisimpään ja nähdä: Olenko minä aito; onko minulla oikeudentuntoa ja rakkautta. Tämän sanon itselleni ja lukijat voivat ajatella asiasta kukin omalla tavallaan. Oma tahtoni on olla luottamuksen arvoinen. Oma pyrkimykseni on olla luottamuksen arvoinen. Toimin niin, että olen luottamuksen arvoinen. Kun näin teen, voin vapaasti luottaa lähimmäisiini kaikkialla maailmassa. Saan olla avoin pelkäämättä kuraa.

Voimia ja rakkautta sinulle Johanna. Olet ollut mielessäni äitien päivänä. Sinä olet turvannut monien äitien lasten tulevaisuutta tutkimuksillasi. Siunausta!

Voimia uhreille toivottaen

#365 Re: Siis mitä allekirjoitetaan?

19.10.2013 14:51

#25: Rivimies - Siis mitä allekirjoitetaan?

Hinta on se, että paljon lapsia pelastettaisiin.

 

Voimia Hänniselle!

#366 Onko Johanna Hurtig nyt tyytyväinen...

11.01.2014 21:28

...kun Hänninen on viimein jättänyt eronpyynnön häntä kohtaan käydyn (Hurtigin organisoiman?) ajojahdin seurauksena? Hänninen on hoitanut tehtäväänsä täydellä sydämellä ja pyrkinyt kaikinpuolin tasapuoliseen ja asialliseen suhtautumiseen ns. toisinajattelijoita kohtaan. Mutta kaikella on näköjään rajansa...
Toivon kipinä.

#367 Nyt Johanna on tyytyväisempi

11.08.2014 07:51

SRK:n uusi puhenjohtaja rovasti Viljo Juntunen sanoi haastattelussa että tutkija (Johanna) on tehnyt arvokasta työtä, ja olemme hänelle siitä kiitollisia. Meistä muistakin on mukavaa kun siltä taholta tulee kerrankin myönteistä palautetta. Edelliseltä puhenjohtajalta ja pääsihteriltä sitä ei herunut.

Hyvä kun erosivat!