Eläimiä teurastetaan/tapetaan liikaa lihan vuoksi.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

02.07.2007 20:29

Johann Wolfgang Von Goethe
Grani

#2 Hmmh

03.07.2007 13:22

"ELäimiä kuolee jatkuvasti ruuan takia !"

Kappas, noinhan se asia on. Eläimiä (ihminen mukaanlukien) kuolee päivittäin. =D

Eipä ole lihan valmistajat ja kauppiaat ennustajia, joten tuskin voivat etukäteen tietää lihan päivittäistä menekkiä. Ennakkonäkymiä tietty on, mutta juuri sen seikan vuoksi on em. asinosaisten tukeuduttava järkkymättömään mottoon: "Parempi liikaa kuin liian vähän." Enemmän heitä huolettaa nälkäinen ja tyytymätön ihmis-asiakas kuin eläin. =)
Henriikka Virtanen
Hämeenlinna

#3 Vegeratisti?

07.07.2007 19:56

Todella outo addressi. Onkohan laatija vegetaristi? Itse syön lihaa ja aion syödä jatkossakin, joten ymmärrä miten eläimiä voidaan teurastaa liikaa lihan vuoksi.
Minä en itse ymmärrä eläinten tappamista huvin vuoksi, kuten metsästäjät niin tekevät....
Roosa Huttunen
Suonenjoki

#4 aiotko toimittaa adressin eteenpäinkin?

09.07.2007 22:33

Kuka sinulle on sanonut että eläimiä teurastetaan liikaa? En ole ennen kuullut että lihaa jäisi ainakaan paljon yli. vai miten on? Itse olen sitä mieltä että eläinten tappaminen on turhaa ja olen vegetaristi(Henriikka minusta tekijä vaikutti vain pikku lapselta en siitä vegetarisuudesta tiedä....)

Ei tänne enää turhia adresseja kiitos.

Anonyymi

#5 Metsästyksestä

13.07.2007 01:49

Henriikka Virtanen: "Minä en itse ymmärrä eläinten tappamista huvin vuoksi, kuten metsästäjät niin tekevät...." Mistäköhän tuonkin tiedon repäisit. Itse olen metsästäjä ja tapan eläimen jotta saisin ruokaa/tai vaatteita. Enkä kyllä tunne ketään metsästyskortin haltijaa joka tappaisi niitä vain huvikseen, joten älä puhu asioista joista et tiedä.

Johann Wolfgang Von Goethe
Grani

13.07.2007 09:55

Itseasiassa metsästystä harrastetaan Myös huvin vuoksi, esim. Afrikan mantereen metsästystarhat, joissa eläimiä kasvatetaan nimenomaan metsästettäväksi rikkaille turisteille (esim. urosleijonan ampumisesta saa pulittaa n.20.000$). Tietenkin kyseiset saaliit käytetään hyväksi esim. ruokaan, vaatteisiin ja käyttötavaroihin, kuten Lahti sanoikin.
Heikki Raunio
Rauma

18.07.2007 09:56

Ajatelkaapa ihan vain sanoja "virkistyskalastus" ja "urheilukalastus". Kertovat jo itsessään paljon.

Anonyymi

#8 Metsästyksestä vielä

24.07.2007 01:04

Niin mutta pitää muistaa, että kun puhutaan metsästyksestä niin Suomessa ei juurikaan tapeta turhaan eläimiä ikäänkuin harjoittelun vuoksi, vaan täällä on ampumaratoja joissa voi harjoitella. Afrikassa on juuri tuota huvimetsästystä, jota ei kyllä mielestäni Suomessa juurikaan ole.