Selkämeren Puolesta!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Selkämeren Puolesta!.

Meren ystävä

#1 Selkämeren puolesta edelleen

19.09.2012 09:12

"Minkä me annamme merelle,sen meri antaa meille".Tämä on niin totta.Hyvä ympäristö-porukka kun ei ihan suoraan anna lupaa pilata yhteisiä vesiämme.
Vanha ja viisas

#2 Meri ja Vesi

19.09.2012 09:36

Toivotaan näin...
Purjehtijaä

#3 Kalankasvatus meressä

20.09.2012 21:13

Kalankasvatus meressä tai järvessä aiheuttaa suurta tuhoa luonnolle ja ympäristölle ja siitä olisi ehdottomasti päästävä eroon.Eihän kukaan muukaan saa työntää jätteitään mereen.Meillä on kyllä löperöt lait tai vastuuttomat virkamiehet kun tällaista sallitaan.Muitakin kasvatuskeinoja on, luulisi,että kasvattajatkin haluaisivat kehittää uusia ja vastuullisemmin keinoja, mutta siitä mennään missä aita on matalin, eikä ahneudella ole rajoja tässäkään.
Tomi Rastio

#4 Mukaan muistutukseen

21.09.2012 17:16

Jos kesämökkisi tai asuinpaikkasi on haetun kalankasvatuslaitoksen vaikutuspiirissä, voit osallistua muistutukseen jonka jätän ensi viikolla Etelä-Suomen AVIin. Mukana on jo nyt kesäasukkaita Pyhämaan molemmilta puolilta. Ota yhteyttä. Terveisin tomi@tomirastio.fi
Selkämeren Puolesta Facebook

#5 Selkämeren Puolesta FB

23.09.2012 14:57

http://www.facebook.com/SelkamerenPuolesta

Tervetuloa mukaan keskustelemaan ja vaikuttamaan!

Vieras

#6 Vielä ehtii !

26.09.2012 22:31

Vaatimuksemme teksti on nyt valmis ja mukaan tulevia on. Mikäli vielä haluat osallistua vatimukseen ja lukea sen ennen "allekirjoitusta", niin lähetä yhteystietosi minulle tekstiviestillä nro:oon 040 541 4457 tai sähköpostiin tomi@tomirastio.fi Terveisin Tomi Rastio
Rannan asukas

#7 mielipide

27.09.2012 12:54

Ponnistelemme jo nyt lahden vesien rehevöitymistä vastaan. Verkot ovat uskomalttomassa näljässä. Teemme salmien varovaista ruoppausta talviaikaan, jotta vesien virtaaminen olisiparempaa.
Tällaisilla rukintasuunnitelmilla ja haittatekijöillä on taoipumus jäädä pysyviksi ja kasvaa. Kuka mittaa rehutonnit ja tarkastaa asiat?
Satunnainen vierailija
Vieras

#8 Koko lupaprosessi uudistettava

29.09.2012 11:49

Lupaa haetaan pöyristyttävälle määrälle fosfori- ja
typpipäästöjä verrattuna esim. Helsingin ja Espoon
päästöihin (kts prof. Laaton vasta-argumentit).
Koko Itämeren suojelun kannalta on kovin outoa että tällaisia lupia voidaan edes harkita annettavaksi ja
missään tapauksessa se ei saisi olla paikallisviranomaisen päätettävissä.

Tomi Rastio

#9 Vielä voi tulla mukaan vaatimukseen

03.10.2012 00:00

Vaatimuksemme on jo lähetetty, mutta mukaan pääsee yhä. Täydennämme vaatimustamme aina kun joukkoa tulee lisää.Nyt ei ole vielä myöhäistä! Mikäli vielä haluat osallistua vatimukseen ja lukea sen, niin lähetä yhteystietosi minulle tekstiviestillä nro:oon 040 541 4457 tai sähköpostiin tomi@tomirastio.fi Terveisin Tomi Rastio

Tomi Rastio

#10 Tomi Rastio

10.10.2012 23:09

Jos emmit ja mietit allekirjoittaisinko tämän adressin, niin allekirjoita, tai kysy lisää . Oma kiinnostukseni ei johdu meidän pikkurannasta Selkämerellä. Minusta vesi on aina kylmää. Kävin viimeksi uimassa kaksi vuotta sitten kun liukastuin toukokuun alussa 4-asteiseen veteen, mistä hyvä ystäväni veti minut ylös. Kiinnostukseni puhtaasta vedestä ja ympäristöstä perustuu ajatukseeni jakamisesta. Minua edeltävä sukupolvi,heitä edeltäneet sukupolvet ja minun sukupolveni eivät saa jättää perintöä, mistä vain pitää "maksaa" ja kärsiä. Minun hiilijalanjälkeni on jo nyt niin raskas, että en pysty juoksemaan lenkeillä nilkkojeni säryn vuoksi, mutta se on opetus ahneudsta. Nyt vain täytyy odotella lunta ja hiihdon iloa. Jos haluat tietää vesien ympäristönsuojelusta ja vesiviljelystä lisää, niin lähetä postia: tomi@tomirastio.fi
Esuvesu

#11 Enemmän kalaa, vähemmän rahaa

12.10.2012 13:10

Uskon, että kalankasvatustoiminta joka kyllä tarpeellista, on mahdollista toteuttaa kannattavasti vähemmän ympäristöä rasittavilla ratkaisuilla. Voiton maksimointi ei ole kestävän kehityksen tie eikä periaate.
Kai Y
Vieras

#12 Ei tälle!

19.10.2012 00:17

Kalanruokahan on aika tymäkkää tavaraa. Ravinteita, antibioottia, väriainetta ym.
Kasvatettua kalaa en syö. Ei ole "oikeaa" kalaa. Ja kuormitus luonnolle kova.
Samuli

#13 Seuraava askel.

21.10.2012 21:10

Adressi on hyvää työtä! Mutta tulee mieleen mikä on seuraava askel jos uudet altaat saavatkin luvan. Mannerveden vesi on jo nyt lähes tuhoutunut ja jo olemassa olevat alkaakin pitäisi saada pois mahdollisimman nopeasti sieltä. Sadat tai todennäköisesti tuhannet kesäasunnoillaan vapaa-aikaa viettävät ihmiset kärsivät yksittäisten kalanviljelijöiden sekä ymmärtämättömien viranomaisten toimista. Vesien pilaantuminen nopeutuu ja toimenpiteillä alkaa olla todella kiire.
Tomi Rastio

#14 Samulille

22.10.2012 12:09

Syvä iskumme on...

Vieras

#15 Oliko heittoverkko?

19.02.2014 18:26