Vuohijärven kirkon puolesta

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Vuohijärven kirkon puolesta.

Welho

#1 Vuohijärven kirkon puolesta

Ei anneta enään kuivettua kotikyläämme se täytyy saada pysähtymään vaikka tällä adressilla..
Kiitos tytöt.
Welho/Veikko Kakkonen
Savukoski
poikakerhopoika

#2 Kirkko keskellä kylää on Vuohijärven maamerkki

Vaikka en enää kuulukkaan kirkkoon, kuuluu Vuohijärven kirkko olennaisena osana kyläkuvaan ja on osa Vuohijärven kulttuurihistoriaa.
LP

#3 Kouvolan syrjäseutujen puolesta!

En kuulu kirkkoon, Vuohijärvellä olen vain vieraillut. Mutta ihan kannattaakseni Kouvolan syrjäisempien alueiden elinvoimaisuutta pidän tärkeänä kirkon säilyttämistä kylällä. Kaikki palvelut eivät saa näivettyä ja siirtyä keskustaan!

Vieras

#4 Re: Kirkko keskellä kylää on Vuohijärven maamerkki

#2: poikakerhopoika - Kirkko keskellä kylää on Vuohijärven maamerkki

Näin se pitää ollakkin asun nykyään lapissa mut juuret on Vuohijärvellä niin kauan kun hengitän,olen syntynyt koulua vasta päätä ja asunutkin käynyt kouluni siellä mitänyt vähän kierto koulua käynnyt maailmalla,lapin noita vei mut tänne...Siellä on koti mökki vielä,joten haluun nähä kylän mitä siellä on jälellä aina käydessäni,eihän se kirkko ole koskaan saanut kiitosta näöllään vaan on sinne moni vanhus  ja miks ei nuorikin vienyt sunnuntaisin kolehti haaviin roponsa ja se on kelvannut aina..Missä me kuunnellaan sit kauneimmat joululaulut,ei n tällä maailmalla niin hyvin soi kuin siellä..

Vieras

#5

onko siellä kirkossa edes käynyt kukaan noin viimeiseen kymmeneen vuoteen minkään kirkollisen asian merkeissä? Rakennuksen purkaminen olisi typerää jo kirkon kauniin ulkomuodon takia, mutten minä keksi miksi sen myyminen olisi niin kauhea juttu, niin vähän sillä on käyttöä. Joululaulutilaisuuksia yms. voitaisiin järjestää myös myydyssä kirkkorakennuksessa.
KaB00m

#6 Räjäytetään suoriltaan vain ales.

Rumimpia kirkkoja maassa. Rakennetaan tilalle vaikka hirsikirkko tai jätetään tyhjäksi. Tulevaisuudessa kristittyjen määrä laskee.
Mr Pappikallio

#7 Re: Kirkko keskellä kylää on Vuohijärven maamerkki

#2: poikakerhopoika - Kirkko keskellä kylää on Vuohijärven maamerkki

Olet oikeassa. Kuulun kirkkoon, Kouvolan seurakuntaan, mutta kuulunko enää, jos Vuohijärven kirkko puretaan. Joitain muistojahan niille tuhansille ja tuhansille Vuohijärvellä asuneille ja heidän jälkikasvulleenkin pitää säästää.

Kommentoi adressia