Adressi Ylikylän koulun laajentamiseksi

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Adressi Ylikylän koulun laajentamiseksi.

Jaana Kupulisoja

#1 Lähikoulut kunniaan

23.10.2012 21:15

Tämä on tärkeä asia. Erityisesti pienten alakoululaisten tulisi saada mennä lähimpänä kotia olevaan kouluun. Näin mm. siksi, että kouluympäristö ja -matka on useimmille tuttuja samoin kuin seudun muut lapsetkin. Näin kynnys uuden asian opetteluun madaltuu ja lapsi voi tuntea olonsa turvallisemmaksi uusia taitoja edellyttävässä tilanteessa. Se myös usein mahdollistaa omatoimisen koulumatkan kulkemisen alun tutustumisen jälkeen. Hyötyliikuntaa pienestä pitäen.

Koska Rovaniemen kaupungin taloustilanne on nyt surkeassa jamassa, niin innokkuutta tai mahdollisuuksia Ylikylän koulun laajentamiseen ei ehkä heti ole. Mutta on tärkeää nostaa asia esille, jotta se voidaan sisällyttää lähiajan toimenpiteisiin. Pikaratkaisuna tulisi miettiä isompien koululaisten sijoittamista kauempana olevaan kouluun. Heillä on paremmat valmiudet siirtyä sinne kuin vasta koulutaivaltaan aloittavilla. Tähänhän sitten kommentoidaan, että on tärkeä saada jatkaa aloitettua taivalta samassa koulussa. Tärkeää sekin, mutta kun on kahden huonon vaihtoehdon välillä valittava, niin isompien on joustettava pienempien puolesta.
Yhdessä arjen toimivuutta puolustamassa.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

02.11.2012 10:46

Uuden koulun puolesta

#3 Tätä adressia on yritetty kieltää allekirjoittamasta !!!!

07.11.2012 20:22

Rovaniemen kaupungin organisaatiosta on koulutoimen ylemmiltä johtotahoilta viestitty opettajille, että tätä adressia ei saa allekirjoittaa. Eli on haluttu rajoittaa sananvapautta / kansalaisoikeutta !!!! Kyseessä on siis oikea opetushenkilöstölle lähetetty sähköpostiviesti, ei mikään kuulopuhe ! Ei taida moinen ohjeistuskäytäntö kestää päivänvaloa ? Onneksi on pimeä aika :-( ?

Valitse nimimerkki

#4 Re: Tätä adressia on yritetty kieltää allekirjoittamasta !!!!

08.11.2012 16:48

#3: Uuden koulun puolesta - Tätä adressia on yritetty kieltää allekirjoittamasta !!!!

Adressin voi allekirjoittaa kaikki yksityishenkilönä. Koulu ei instituutiona  voi allekirjoittaa