Ei nollatoleranssia nopeusrajoituksille

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Ei nollatoleranssia nopeusrajoituksille.

Arja-Leena Vestama

#1 ajonopeudet tilanteen mukaan,ei 0 toleranssia

12.10.2007 10:05

Olen täysin samaa mieltä,joustava liikenne on tilanneharkintaa ja mielummin 0 toleranssi päihtyneenä ajamiselle,se ratkaisisi paljon enemmän.
perti manninen
pudasjärvi

#2 5km/h sopiii kesällä ja talvella 0 raja

12.10.2007 11:43

Yksi 15kmh ylitys/ kuljettaja voidaan huomautuksella päästää 3v.

Muulloin sakko vähintään vähäisestä liikenteen vaarantamisesta = 3-5 pv .sakkoo

Ja ennenkaikkea huonoilla keleillä REKOILLE 0 raja kunniaan taajama liikenteessä.

Liian suuri tilanne nopeus tappaa n 80-90% liikenne kuolemista.

sensiaan yksinomaan alkoholi syynä ilman ylinopeutta n 5-10%.

1,5 Promillea on vasta riskirajoilla- siis sakko niinkuin ylinopeudestakin.

vasta 2-5 Promilen känni on kohtuuton, muutta huomattava osa heistä on alkoholisteja, jotka tarvitsevat pakollisen katkaisuhoidon, ei nykyisiä pilleri vangiloita, joista tulee ulos entistä enemmän , billeri, huume ja muita sekä käyttäjäkuskeja.

Hoitolaitokset ja vankila on eristettävä huumaavista lääkeistä , järjetöntä nyky käytäntö, jossa vapaasti käytään kauppaa ja jaillaan huumeita jopa hoitohenkilökunnan toimesta
Tero Leino
Adressin tekijä

#3 Pertti Manniselle

12.10.2007 14:52

Mainitsit rekoille nollatoleranssin huonoilla keleillä. Olen kanssasi aivan samaa mieltä. En silti kirjoittaisi sitä mihinkään lakikirjaan, vaan antaisin poliisin katsoa tien päällä tilanteen. Tässä tilanteessa toleranssi olisi luonnollisesti nolla.

Totta myös se, että ylinopeus on suurin syyllinen kuolonkolareihin, mutta useinmiten tällöin puhutaan huomattavista ylinopeuksista, joita en siis yritä puolustella. Enkä muutenkaan yritä puolustella ylinopeuksia, vaan peräänkuulutan liikenteen sujuvuutta.

Tilannenopeuksista puhuttaessa kenenkään ei ole pakko huonolla kelillä (tai muutenkaan) ajaa suurinta sallitua. Silti näkee talvisin mitä kummallisimpia suorituksia maantiellä. Tällöin poliisi pysäyttäessään käyttäisi hänelle annettua valtaa olla antamatta minkäänlaista toleranssia nopeuden suhteen.
Marko Huikari
Rovaniemi

#4 Harkintavalta takaisin

22.02.2008 13:41

Ennen järjestelmä oli huomattavasti oikeudenmukaisempi.
Ihmisten omaan harkintaan ei luoteta enää ollenkaan.
Pysäyttävällä poliisilla oli mahdollisuus käyttää harkintaa rangaistusta määrittäessä. Olosuhteet, liikenne ja kyseinen tilanne voitiin ottaa huomioon.
Nyt kaikki menee suoraan tietokoneelle joka on täysin tunteeton olosuhteille.
Rangaistus tulee suoraan jonkun taulukon mukaan.
Miksei järjestelmä enää arvosta poliisin ammattitaitoa tilanteen tulkinnassa?
Vaikka en ole sakkoja saanut, enkä harrasta kaahailua, en kannata nollatoleranssia.
Varsinainen syy tässäkin taitaa valitettavasti olla pisteiden kerääminen päättäjille sekä valtion kassan kartuttaminen. Turvallisuus on vain keppihevonen,
jolla määräyksiä perustellaan. Samaan aikaan annetaan tie- ja rautatieverkon rapautua, vaikka liikenteeltä kerätään ennätysmääriä rahaa valtiolle.
Liliom Tavallinen

16.06.2009 18:08

Olen miettinyt ihan samaa, nollatoleranssi ei tee muuta kuin kasvattaa autojen nopeuseroja. 5 km/h -ylitys on mielestäni alin toivottava sakottamissyy. Nopeasti nollatoleranssinkin aikana voi ajaa, jos tietää kameroiden paikat tai esimerkiksi naamioituu.