Adressi Kuninkaanhaan lukion säilyttämisen puolesta

Pori

#1 Miksi Kuninkaanhaka!?!?

30.10.2007 14:22

Eikö kuninkaanhaka ole oppilas määrältään suurin lukio
Porissa? Eikö Kuninkaanhaka ole ainoa urheilulukio Porissa? Kuninkaanhakaan tulee opiskelijoita muualtakin kuin Porista, joten päättäjät sietäisi hieman ajatella niiden opiskelijoiden ajatuksia ja etuja jotka ovat nyt ensimmäistä vuotta lukiossa, koska he siirtyvät mitä varmimmin automaattisesti Meri-Porin lukioon (urheilijoita lukuunottamatta, joska siirtyvät psylliin). Maksaako Kaupunki opiskelijoiden matkat Meri-Porin lukioon, koska kaikilla ei välttämättä siihen ole siinäväiheessa rahaa. Mikä oikeus on siirtää opiskelijat, jotka kuvittelivat pääsevänsä ylioppilaiksi Kuninkaanhaanlukiosta Meri-Porin lukioon, toiselle puolelle kaupunkia? Saisi ajatella muutakin kun uudistusta, eihän tästä edes ole rahallista hyötyä nimeksikään. Tästä ei seuraa mitään positiivista, päin vastoin, Pori menettää lukio paikkoja, ja sekö sitten on opiskelijoiden edun ajamista? Tässä tilanteessa nostan hattua Rauman päättäjille, jotka päätyivät yhteen suurlukioon. He ajattelivat asiat etukäteen, seurauksineen, muttä meiltä yhteisenhyvän ja seurausten ajattelu ei näköjään onnistu!
seppo aaltonen
pori

#2 Urheilijoita potkitaan taas päähän

30.10.2007 14:43

Eikö Kuninkaanlukio ole ainoa Urheilulukio koko Satakunnassa? Miksi urheilulukio pitää lakkauttaa? Eikö Porista ja lähialueilta löydy urheilijoita?

Montako SM-,PM-,EM-,MM-mitalistia on Kuninkaanhaassa TODELLA MONTA.
Ja nyt päättäjät suuressa tyhmyydessään katkaisee nuorelta urheilijalta opiskelun ja urheilun käsikädessä käynnin.

Eikö Pori olekaan urheilukaupunki? Olen ymmärtänyt, että jatko-opiskelijoillakin on mahdollista kouluttautua ja urheilla miksi ei lukiolaisilla !!!