Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

#3276

26.03.2013 21:36

Miksi muuttaa perinteistä avioliittoinstituutiota? Katson muuten hyväksyväni erilaisuuden;suuntaumimista ei pidä/ei voi/ ei tarvitse pyrkiä muuksi muuttaa.

Vieras

#3277 Re: Re: Re:

26.03.2013 21:36

#3272: - Re: Re:

On toki. Katso nyt. Jos sinulla on jokin käsityskykyyn liityvä ongelma yritä vähemmän.


Vieras

#3278 Re: KERTOKAA VASTATKAA NYT JOKU PLIIS?????

26.03.2013 21:38

#3244: HUHUU???? - KERTOKAA VASTATKAA NYT JOKU PLIIS?????

Avioliittolaki antaa homopareille oikeuden adoptioon ja hedelmöityshoitoihin. Toki ymmärrän että heillä jo lapsia on vaikka kuinka paljon ja onnellisia. Mutta ennen kuin tämä kaikki virallistetaan, ja varsinkin näitä hedelmöityshoitoja aloitetaan tekemään enemmän luvan kanssa, haluan lisää todisteita etteivät lapset kärsi. Minä uskon että lapselle paras paikka on äidin ja isän kanssa, rakastavien sellaisten. Ymmärrän ettei minun uskomukseni ole totuus se on vain mitä minä uskon. Jotta tuon uskomukseni voi muuttaa toiseksi haluan lisää todisteita.

Minä haluaisin mm. tietää toivooko kahden äidin lapsi itselleen isää. Tuntuuko siitä lapsesta siltä että häneltä jotain puuttuu. Uskon että ne äidit varmasti voivat rakastaa ja pitää huolta siitä lapsesta niin paljon kun on tarvis. Jos niistä lapsista tuntuu siltä että elämässä on aukko juuri sen takia että isä tai äiti puuttuu niin en usko että sateenkaari perhe on silloin paras kasvupaikka sille lapselle. Mielestäni olisi hyvä tehdä tutkimuksia ja haastatella niitä lapsia enemmän. Jos lapset ovat yhtenäisesti sitä mieltä että mitään ei puutu enemmän mieluusti soisin hyviä koteja täältä Suomesta esimerkiksi Afrikkalaisille ja Aasialaisille lapsille joilla kotia ei ole sekä niitä hedelmöityshoitoja.

 

HUHUU????

#3279 Re: Re: KERTOKAA VASTATKAA NYT JOKU PLIIS?????

26.03.2013 21:38

#3269: vastausta odottava - Re: KERTOKAA VASTATKAA NYT JOKU PLIIS?????

ÖÖÖ OOTKO VÄHÄN TYPERÄ???

MISSÄ VAIHEESSA SANOIN ETTÄ OLEN HOMOSEKSUAALI????

NEWS FLASH OLEN HETERO JA KANNATAN HOMOLIITTOJA SEKÄ IHMISOIKEUKSIA JA EN OLE SAANUT

YHDELTÄKÄÄN VASTUSTAJALTA VIELÄ JÄRKEVÄÄ VASTAUSTA MIKSI USKONTO SEKOITETAAN TÄHÄN SEIKKAAN ENKÄ SAANUT SINULTAKAAN HAHA ELI ETTE OSAA PERUSTELLA!!


Vieras

#3280

26.03.2013 21:41

Lainaus: " Tuossa oli kouluesimerkki homoutta fanaattisesti kannattavan"

Mitä ihmettä tarkoittaa homouden kannatus? Minulla on sekä että ystäviä, mutta en koskaan ole kuullut jonkun kannattavan homoutta, heteroutta tms. Ihmisiä me ollaan vaan.

Vai sinäkö kannatat jotain seksuaalisuutta? Mielenkiintoista.

Vieras

#3281 Re: Re: Re: KERTOKAA VASTATKAA NYT JOKU PLIIS?????

26.03.2013 21:42

historiaa lukenut

#3282 Re: Re: KERTOKAA VASTATKAA NYT JOKU PLIIS?????

26.03.2013 21:42

#3269: vastausta odottava - Re: KERTOKAA VASTATKAA NYT JOKU PLIIS?????

Siis mitkä lisäykset teille kävisi? Vaaditut lisäykset ovat:

1. "Rekisteröity parisuhde" nimen korvaaminen avioliitto nimellä.

2. Yhteinen adoptio oikeus.

3. Puolison sukunimen ottamisen helpottaminen.

 

Kommentistasi päätellen sinäkin vastustat kohtaa 1. Monet täällä ovat vastustaneet kohtaa 2. joten jäisi vain tuo kohta 3. joka on vähäpätöisin poikkeus tällä hetkellä.

 

 

Niin ja itse allekirjoitin sukupuolineutraalia avioliittoa vaativan kansalaisaloitteen, eikä se mielestäni ole mitenkään ristiriidassa oman uskoni kanssa. Eihän siinä vaadita kirkkovihkimystä vaan erikseen mainitaan, että uskontokunnat saavat itse päättää haluavatko ne vihkiä samaa sukupuolta olevat parit.

 

Muutenkin haluaisin historiaa tutkittuani huomauttaa, ettei avioliitto ollut kristillinen toimitus euroopassa ennen 1500-luvun puoltaväliä. Siihen asti se oli kahden ihmisen keskinäinen sopimus eikä sen virallistukseen tarvittu pappia tai edes todistajia. Myöhemmin sitten Katolinen kirkko omi itselleen oikeuden vihkimiseen ja loi uudet kaavat muuttaen näin avioliiton historiallista ja kristillistä merkitystä.


Vieras

#3283 Re: Re:

26.03.2013 21:44

#3222: - Re:

Kun on kyse ihmisoikeuksista, ei pitäisi edes antaa sijaa sanonnalle "Minun mielestäni." Hitlerin mielestä oli hyvä tappaa juutalaisia. Joidenkin mielestä Hitler oli hyvä jätkä, niin hyvä että sai johtaa maata. Useimpien nykypäivänä elävien mielestä olisi hyvä tappaa maahanmuuttajia. Joskus on ollut hauskaa myös orjuuttaa ihmisiä joidenkin mielestä. Ihmisten mielipiteet ovat milloin mitäkin, joten mieluusti hakisin faktatietoa, kun päätetään muiden ihmisten oikeuksista.

taku

#3284 Re: Re: Re: Re: Miksi kirkkoon?

26.03.2013 21:45

#3223: Heikki - Re: Re: Re: Miksi kirkkoon?

No siihen minä nyt en ota kantaa tarvitaako pappeja vai ei mutta kun kirkko nyt on olemassa homoilla tuleeolla pääsy sen virkoihin ja mahdollisuus käydä ehtoollisella koska eivät ole IHMISINÄ yhtään alempiarvoisia tai huonompia kuin me muutkaan kukaan ei ole täydellinen jos olisi hän ei tarvitsisi Kristusta

Vlk
Vieras

#3285 Re: Re: Re: Re: Tulkintansa mittaansa myöten

26.03.2013 21:48

#3263: Heikki - Re: Re: Re: Tulkintansa mittaansa myöten

"Uutiset kuolemastani ovat liioiteltuja." Mark Twain

 

Kiitos kannustavasta palautteestasi Heikki-hyvä


Vieras

#3286 Re: KERTOKAA VASTATKAA NYT JOKU PLIIS?????

26.03.2013 21:49

#3244: HUHUU???? - KERTOKAA VASTATKAA NYT JOKU PLIIS?????

Nokun ei sille ole mitään järkevää syytä. :D Ihmiset vaan pelkää ja on syvästi aivopestyjä. Sen tietää siitä, että he jankkaavat samoja väitteitä, vaikka ne kumottaisiin kaikki. He sulkevat todellisuuden pois omasta todellisuudestaan. Sitä voisi melkeen kutsua joksikin sairaudeksi.


Vieras

#3287 Re: Re: Re: KERTOKAA VASTATKAA NYT JOKU PLIIS?????

26.03.2013 21:51

#3282: historiaa lukenut - Re: Re: KERTOKAA VASTATKAA NYT JOKU PLIIS?????

TROLLI sama maksettu sabotoija leikkaa ja liimaa vastauksia itse esittämiinsä kysymyksiin. Samat tarinat yhä uudestaan ja uudestaan.

taku

#3288 Re: Re: Re:

26.03.2013 21:51

#3283: - Re: Re:

Jos tosiaan OLISI KYSE IHMISOIKEUKSISTA  mutta kun kyse on väkisin väännetystä olemattomasta tasa-arvo-ongelmasta (jos et satu tietämään heterot ei voi rekisteröidä parisuhdettaan) niin sellaisen kutsuminen ihmisoikeuskysymykseksi halventaa niitä joiden ihmisoikeuksia on oikeasti loukattu ja kuvannollisesti "kustaan esim holokaustin uhrien haudalle"

vastausta odottava

#3289 Re: Re: Re: KERTOKAA VASTATKAA NYT JOKU PLIIS?????

26.03.2013 21:52

#3279: HUHUU???? - Re: Re: KERTOKAA VASTATKAA NYT JOKU PLIIS?????

En väittänytkkään sinun olevan homoseksuaali enkä sotkenut uskontoa millään tavalla tekstiini vaan esitin kysymyksen teille homojen ja lesbojen avioliiton kannattajille. Lue kysymykseni ja vastaa siihen . Miksi laki rekisteröidystä parisuhteesta tietyillä lainopillisilla korjauksilla ei teille käy vaan nimenomaan vaaditte naisen ja miehen avioliittoa symbolisoivan avioliittolain avattavaksi ja muutettavaksi sitä teidän tahtonne mukaiseksi.


Vieras

#3290

26.03.2013 21:53

raamatussa on totuus miehestä ja naisesta avioliitossa Jumalan Sana on pyhä
Heikki

#3291 Re:

26.03.2013 21:53

#3260: Signe -  

 

>>Heikki sieltä palvelutalosta on siis vaatimassa kaikille avioliittoon meneville pakollista hedelmällisyystestiä ja virallista lupausta siitä, että lapsia myös tehdään oikein urakalla. <<___ Onko lapsilla edellytyksiä tehdä lapsia? Ei suinkaan, vaikka heiltäkin avioituminen on myös kielletty homojen lisäksi. Esteet voivat siis olla lihallisten edellytysten lisäksi moraalisia ja/tai terveeseen yhteiskuntarakenteeseen pyrkiviä. __ Lapsi tarvitsee molempia sukupuolta olevat vanhemmat. Yhteiskuntamme suurimmat ongelmat johtuvat siitä ettei lapsille ole taattu molempaa sukupuolta olevia vanhempia. Vanhempien menetys ja juurettomuus johtuvat vanhempien itsekkyydestä ja haureuksista, joilla he ovat tuhonneet lapsiensa tulevaisuuden tavalla taikka toisella.__ Homot haluavat avioikeutta vain itsekkäistä syistä. He eivät ajattele lasten elämää ja kärsimyksiä, joita luonnottomasti hankittujen lasten elämä tulee pitämään sisällään, puhumattakaan haureellisesta esimerkistään, minkä he elämällään antavat lapsilleen. Ilman isää tai äitiä kasvaneen lapsen kaipuu ja kärsimys voi tehdä hänestä tunne vammaisen. Näitä narsistisia ihmisiä jotka eivät kykene rakastamaan ketään haavojensa tähden, on aivan liikaa nyky-yhteiskunnassamme. Uskon että myös homous syntyy juuri tuollaisista hyljätyksi tulemisen tunteista, joita aikuisena ei enää kyetä käsittelemään. Yleensä viha esimerkiksi isää tai isän puuttumista kohtaan voi aiheuttaa pojassa homoutta tai tytössä lesboutta. ___ lohdutuksena voin kuitenkin sanoa, että Jeesus voi parantaa myös homoudesta ja siihen liittyvistä henkisistä kärsimyksistä: __ http://m.youtube.com/#/watch?v=aDiYeJ_bsQo&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DaDiYeJ_bsQo

Vieras

#3292

26.03.2013 21:53

Miksi muuttaa perinteistä avioliittoinstituutiota?
--
Seuraamme muita Pohjoismaita ja teemme instituutiosta tasa-arvoisen yhteiskunnan parhaaksi.

Vieras

#3293

26.03.2013 21:54

"On toki. Katso nyt. Jos sinulla on jokin käsityskykyyn liityvä ongelma yritä vähemmän."

No missä ne ovat?

Vieras

#3294

26.03.2013 21:55

"Miksi laki rekisteröidystä parisuhteesta tietyillä lainopillisilla korjauksilla ei teille käy vaan nimenomaan vaaditte naisen ja miehen avioliittoa symbolisoivan avioliittolain avattavaksi ja muutettavaksi sitä teidän tahtonne mukaiseksi."

Koska on turha pitää syrjivästi yllä kahta erillistä instituutiota.

Vieras

#3295

26.03.2013 21:57

kammatussa on rotuus hiestä ja maisesta avokiidossa Humalan vana on ryhä
Meikä

#3296 Re: Re: Re: Re:

26.03.2013 21:57

#3288: taku - Re: Re: Re:

Hienoa, että TAKU haluaa rekisteröidä parisuhteensa. Nyt muuta kuin hommiin.  Siihen ei tarvita kuin samaa sukupuolta oleva kumppani, ihan helppoa ja tasa-arvoista!

Ihmisoikeuksia sulle tarpeeksi kun siihen nöyrryt. Ja sitten vielä: meillähän on ihan tasa-arvo tässä suhteessa.

 

Vedä siitä!

HUHUU????

#3297 Re: Re: Re: Re: KERTOKAA VASTATKAA NYT JOKU PLIIS?????

26.03.2013 21:59

#3289: vastausta odottava - Re: Re: Re: KERTOKAA VASTATKAA NYT JOKU PLIIS?????

TAITAA OLLA SULLA KYLLÄ NYT LUETUN YMMÄRTÄMISESSÄ VIKAA SORPPA VAAN!!!

MINÄ EN KANNATA MITÄÄN SEKSUAALISUUTTA OOTSÄ IHAN JOSTAIN MAALTA VAI MIKÄ SUA VAIVAA???

IHMISOIKEUDET JA TASA-ARVOISUUS ON TÄSSÄ SE MITÄ HAETAAN JA TIESITTEKÖ ETTÄ MUISSA POHJOISMAISSA HOMOAVIOLIITOT ON SALLITTU????? SUOMI ON SYLETTÄVIEN PAJUPILLIEN PURESKELIJOITTEN JA KUKKAHATTUTÄTIEN JOUTOMAA TÄYNNÄ SUN KALTASIA PELLEJÄ!

Heikki

#3298 Re: Re: Re: Re: Re: Tulkintansa mittaansa myöten

26.03.2013 21:59

#3285: Vlk - Re: Re: Re: Re: Tulkintansa mittaansa myöten 

 

>>>"Uutiset kuolemastani ovat liioiteltuja." Mark Twain Kiitos kannustavasta palautteestasi Heikki-hyvä<<< __ Ja eräs toinen hänen opetuslapsistaan sanoi hänelle: "Herra, salli minun ensin käydä hautaamassa isäni." Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa sinä minua, ja anna kuolleitten haudata kuolleensa."
Kustaan ikkunan alle

#3299 Tulepas, Kalle,

26.03.2013 21:59

Jos tosiaan OLISI KYSE IHMISOIKEUKSISTA mutta kun kyse on väkisin väännetystä olemattomasta tasa-arvo-ongelmasta (jos et satu tietämään heterot ei voi rekisteröidä parisuhdettaan)

Juu heterot, eivät tosiaankaan pääse ajamaan trabantilla. Joutuvat tyytymään mersuun.

hyvä

#3300 Re:

26.03.2013 22:00

#3294: -

nimenomaan!

 

miksi syrjiä erillisiä ryhmiä, eihän me syrjitä ihon värin, uskollisten vakaamuksien tai harrastuksienkaan vuoksi niin miksi syrjisimme seksuaalisen suuntautumisen vuoksi?