Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

#3301

26.03.2013 22:00

Ja eräs toinen hänen opetuslapsistaan sanoi hänelle: "Herra, salli minun ensin käydä hautaamassa isäni."

--

Oliko Mark Twainilla opetuslapsia? Tämä on uutta tietoa.
historiaa lukenut

#3302 Re: Re: Re: Re: KERTOKAA VASTATKAA NYT JOKU PLIIS?????

26.03.2013 22:00

#3287: - Re: Re: Re: KERTOKAA VASTATKAA NYT JOKU PLIIS?????

Itse asiassa tuo oli ensimmäinen viestini täällä.

Jos täällä on aiemmin ollut samankaltaisia "tarinoita" niin ehkä se johtuu siitä, että historiassa kävi juurikin noin.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Marriage#History_of_marriage

Heikki

#3303 Re: Re: Re: Re: Re: KERTOKAA VASTATKAA NYT JOKU PLIIS?????

26.03.2013 22:01

#3297: HUHUU???? - Re: Re: Re: Re: KERTOKAA VASTATKAA NYT JOKU PLIIS????? 

 

Suomen avioliittolaki on täysin tasa- arvoinen kaikkia kansalaisia kohtaan, ja samat ehdot avioitumiselle on annettu kaikille.

Vieras

#3304

26.03.2013 22:01

NYT: 139 018 !

Jihhhhuuuu!
taku

#3305 Re: KERTOKAA VASTATKAA NYT JOKU PLIIS?????

26.03.2013 22:02


Vieras

#3306 Re:

26.03.2013 22:03

#3293: -

Silmiesi edessä.

peky

#3307 avioliitto

26.03.2013 22:04

ei ainakaan mua hetkauta mihinkään suuntaan jos homot menevät keskenään naimisiin. ei oo multa pois missään määrin. senkus menevät mun puolesta.

ja raamattu on fantasiakirja siinä missä kaikki muutkin samaan kategoriaan osuvat. jotkut vaan uskovat sen sanaan samanlailla kun jotkut ihmiset uskovat star trekkiin.

2015

#3308 Tiedoksenne

26.03.2013 22:05

Homoavioliitot tulevat menemään Suomessa läpi,
tulen ylpeänä iloitsemaan Suomen kehityksen puolesta julkisesti kadulla juhlien,
tulen olemaan onnellinen homoystävieni tulevan avio-onnen puolesta,
tulen myös mielenkiinnolla seuraamaan kuinka teidän kaltaiset
ahdasmieliset hullut haukkovat happeaan ha haa! :D :D

Vieras

#3309 Re:

26.03.2013 22:05

#3301: -  

 

... ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.

Vieras

#3310 Re: Re:

26.03.2013 22:06

#3306: - Re:

Autenttiset historialliset lähteet? Looginen ajattelu ei ole vahvoja puoliasi.

taku

#3311 Re: Re: Re: Re: Re:

26.03.2013 22:06

#3296: Meikä - Re: Re: Re: Re:

Minulle on aivan sama olenko avioliitossa vai rekisteröidyssä parisuhteessa.Jos löydän joskus tyttöystävän niin minulle on aivan sama minkä niminen se on jos se vain olisi uskoni mukainen liitto jossa ei saa pettää puolisoaan tällä hetkellähän sellaiset liitot ovat Suomessa laittomia.Laillisia ovat vain sellaset liitot jossa kumpikin saa tehdä mitä huvittaa.


Vieras

#3312

26.03.2013 22:07

Joo on varmasti paljon heteroperheitä, jossa voidaan pahoin, on alkoholismia, huumeita, väkivaltaa, uskottomuutta ja monia muita tekoja, jotka pahentavat perheen ilmapiiriä, jossa lapset alkavat voimaan pahoin.(Niitä samoja asioita jotkut sanovat synniksi.) Oma mielipiteeni on, että jos ihmiset eivät tekisi noita tekoja, niin moni perhe voisi hyvin ja siinä olisi lastenkin hyvä elää.
Se miten tämä nyt liittyy homoparien lastenkasvatukseen on se, että monesti homot (eivät välttämättä kaikki) elävät omissa haavoissaan hakemalla hyväksyntää itselleen ja jos eivät ole hyväksyntää esim. teini-iässä saanut vastakkaiselta sukupuolelta niin hän haavoittuu lisää. Sisältä haavoittuneen nuoren on helpompi kohdata samaa sukupuolta oleva henkilö ja huomatessaan heidän ymmärtävän ja hyväksyvän häntä, hän alkaa pikkuhiljaa myös ajattelemaan seksuaalisesti samasta sukupuolesta. Ei aina tietenkään tapahdu näin. Mutta haavoittuneisuus on siinä taustalla. Ihminen joka on haavoittunut ja häntä koskee vetää joskus kuoren päälle eli kovettaa itsensä, jotta kipeät asiat eivät pääsisi koskettamaan häntä. Ihminen, joka on rikki sisältä ja on kovettanut itsensä ei välttämättä pysty antamaan lapselle sellaista kasvuperustaa, jota lapset tarvitsevat kehittyäkseen normaalisti.
En syytä homoja heidän homoudestaan. Heidän kasvuolosuhteensa eivät vaan ole heille olleet välttämättä parhaat mahdolliset heidän kohdallaan. Ihmisenä he ovat yhtä arvokkaita kuin kaikki muutkin.

Vieras

#3313

26.03.2013 22:07

Suomen avioliittolaki on täysin tasa- arvoinen kaikkia kansalaisia kohtaan, ja samat ehdot avioitumiselle on annettu kaikille.
--

Paitsi, että samansukupuoliset parit eivät pääse keskenään naimisiin.

Vieras

#3314

26.03.2013 22:08

Addressia kannatan siksi, että mielestäni pitää olla ero lakitekstissä alkuperäisellä miehen ja naisen välisellä liitolla ja samaa sukupuolta olevien. Sinänsä en katso olevani oikeutettu estelemään muitakaan liittoumia, en avo"liittoja"kaan. Kaikkia koskee rakkauden kaksoiskäsky, säätyyn katsomatta. T. AnttiVKantola

Vieras

#3315 Re: Re: Re: Re: Re: KERTOKAA VASTATKAA NYT JOKU PLIIS?????

26.03.2013 22:09

Havainnoija

#3316 Arkkipiispalle kiitos!

26.03.2013 22:10

Tältä sivulta voi seurata, millä tavalla Arkkipiispa Mäkisen selitykset vaikuttavat kirkosta eroamiseen tänään:
http://www.eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/

Manaaja-ekonomi Pirkko Jalovaara onnistui tiettyyn aikaan kolminkertaistamaan eroavien määrän normaaliin tahtiin verrattuna:
http://www.eroakirkosta.fi/media/none/tiedote_01_2013.html?year=2013
taku

#3317 Re: Tulepas, Kalle,

26.03.2013 22:10

#3299: Kustaan ikkunan alle - Tulepas, Kalle,

En ymmärrä millä perusteella avioliitto olisi yhtään parempi kuin rekisteröity parisuhde jos täällä on joku ongelma niin pikemminkin se että Suomen laki e salli avioitumista kaikille jos uskontosi sanoo että avioliiton pitää olla tietyn mallin mukainen et voi solmia avioliittoa

Heikki

#3318 Re: Tiedoksenne

26.03.2013 22:11

#3308: 2015 - Tiedoksenne 

 

>>Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto / #3308 Tiedoksenne26.03.2013 22:05 Homoavioliitot tulevat menemään Suomessa läpi, tulen ylpeänä iyyloitsemaan Suomen kehityksen puolesta julkisesti kadulla juhlien, tulen olemaan onnellinen homoystävieni tulevan avio-onnen puolesta, tulen myös mielenkiinnolla seuraamaan kuinka teidän kaltaiset ahdasmieliset hullut haukkovat happeaan ha haa! :D :D<<__ Vieläköhän juhlit kun tulta ja tulikiveä alkaa satamaan taivaasta tai Jumala ottaa siunauksensa pois Suomen kansalta tai koko Euroopalta? Loppui se homoparaati New Orleansisitakin ( joka oli alunperin tarkoitus järjestää Jerusalemissa ) kun pikku pyörre puhalsi vääryydentekijät mereen.
Signe

#3319

26.03.2013 22:11

"Addressia kannatan siksi, että mielestäni pitää olla ero lakitekstissä alkuperäisellä miehen ja naisen välisellä liitolla ja samaa sukupuolta olevien. Sinänsä en katso olevani oikeutettu estelemään muitakaan liittoumia, en avo"liittoja"kaan. Kaikkia koskee rakkauden kaksoiskäsky, säätyyn katsomatta. T. AnttiVKantola"

AnttiVKantola, kuinka infantiilia. Tasa-arvoinen lakiteksti ei tee eroa avioliittojen välille.

Vieras

#3320

26.03.2013 22:12

Eipä tuo kommentteja kaipaa selvä asia.
Signe

#3322

26.03.2013 22:14

Vieläköhän juhlit kun tulta ja tulikiveä alkaa satamaan taivaasta tai Jumala ottaa siunauksensa pois Suomen kansalta tai koko Euroopalta? Loppui se homoparaati New Orleansisitakin ( joka oli alunperin tarkoitus järjestää Jerusalemissa ) kun pikku pyörre puhalsi vääryydentekijät mereen.
--

Sinulla on liian levoton mielikuvitus. Mitenkäs tämä jumalasi operoi kansakunnittain ja maanosittain? Ja New Orleans sijaitsee hurrikaanialueella, joten hurrikaanien ilmaantuminen ei ole ihme varsinkaan ilmastonmuutoksen aikakautena.

Vieras

#3323

26.03.2013 22:14

Kansalaisaloite on saanut kannatusilmoituksia 139 054 kappaletta.
Vlk

#3324 Herra Heikin tuomio

26.03.2013 22:15

#3300: hyvä - Re:

Katsos kun minut on jo  esimerkiksi nim. Heikin puolesta tuomittu kuolemaan hänen uskonsa mukaisesti. Mitäs minä täällä sitten enää?

 

Tällaista se on vaan, ei auta, nyyhh!

 

Hyvästi, EI VAAN. Kuolen kun kuolen ja siihen palaamme sitten.

Valerie (transsukupuolinen)

#3325 Re: Miehen ja naisen välinen suhde

26.03.2013 22:16

#2: Pitäisi kaikille terveille olla itsestään selvä asiakin. - Miehen ja naisen välinen suhde

Entäs sitten kahden naisen välinen suhde, tai naisen ( entinen mies) ja naisen välinen, laitetaan vielä lisäksi miehen (entinen nainen) ja miehen välinen suhde? Joko saat sydärin?