Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto


Vieras

#376

20.03.2013 10:54

Avioliitto juontaa juurensa Raamatusta ja noudattaa samaa mallia ja periaatetta tänäkin päivänä huolimatta siitä, solmitaanko avioliitto kirkossa vai maistraatissa. Itse uskon siihen, että elävä Jumala on säätänyt avioliiton miehen ja naisen välille. Jumala loi miehen ja naisen toisiaan varten, sillä ihmisen ei ole hyvä olla yksin. Mielestäni asia on niinkin yksinkertaista, että mies ei voi saada toisen miehen kanssa lasta, eikä nainen voi saada toisen naisen kanssa lasta. Adoptio ja huoltajuus on asia erikseen. Ainoastaan yksi mies ja yksi nainen tehdä itse lapsen. Tämä kuvaa mielestäni hyvin miehen ja naisen ainutlaatuista suhdetta toisiinsa, jota julkisesti ja konkreettisesti maailmassa kuvaa avioliitto.
Sinkku

#377 Raamattu

20.03.2013 11:07

1 Kor. 7;2 mutta haureuden välttämiseksi tulee kunkin miehen elää oman vaimonsa ja kunkin naisen oman miehensä kanssa.
pirkitta

#378 Re: Feikkiäänet

20.03.2013 11:13

#368: N.O. Hääppönen - Feikkiäänet

Tulitko ajatelleeksi, että samasta osoitteesta tulevat äänet voivat olla kodissaan samaa sähköpostiosoitetta käyttävän miehen ja vaimon äänet? Tai mummo ja vaari lähettävät kannatuksensa lasten sähköpostin kautta kun omaa sähköpostia ei ole. Mutta valitettavasti listalla näyttää olevan myös noita epäasiallisia kommentteja, joilla yritetään mitätöidä nimilista.


Vieras

#379

20.03.2013 11:26

Jumalan asettama avioliitto on paras liitto ajateltuna lasten tulevaisuutta ja turvallisuutta. Ihminen ei ole viisas, jos suostuu sukupuolittomaan avioliittoon

Vieras

#380

20.03.2013 11:39

Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto.
Allekirjoita:Adressit.com

Vieras

#381

20.03.2013 11:39


[Room. 1:24-28] 24. Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa, 25. nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen. 26. Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen; 27. samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti. 28. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

Vieras

#382

20.03.2013 11:43

Kyllä se niin on että miehen ja naisen avioliitto on Jumalan antama. Tämä on lapsenkin parhaaksi. Toivottavasti tulee paljon nimiä tähän.
Isoisoäiti

#383 Avioliitto on miehen ja naisen välinen.

20.03.2013 11:46

Jumala ei siunaa homojen eikä lespojen liittoa vaikka kuinka yrittävät luulla.
Lapsillekin on parempi tämä malli ehdottamasti.

Vieras

#384

20.03.2013 11:46

Tuollainen pitäisi olla KRISTILLISISSÄ seurakunnissa selvä asia, ettei sovi sotkeutua sellaisten syntien tukemiseen! Miksi KIRKKO EI ANNA PASUNAN SOIDA RAIKUEN?

[3Moos. 18:22-24] 22. Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus. 23. Älä sekaannu mihinkään eläimeen, ettet siten itseäsi saastuttaisi. Älköönkä nainen tarjoutuko eläimelle pariutuaksensa sen kanssa; se on iljettävyys. 24. Älkää saastuttako itseänne millään näistä, sillä näillä kaikilla ovat itsensä saastuttaneet ne kansat, jotka minä karkoitan teidän tieltänne.
Bubble

#385

20.03.2013 11:46

Mutta Raamattu ei ole kuitenkaan sama asia kuin lakikirja. Nyky-yhteiskuntaa ei voida rakentaa ikivanhaan, ihan toisessa kulttuurissa tehtyyn kirjoituskokoelmaan. Raamattu on historiallisesti merkittävä teos, mutta sillä ei ole mitään merkitystä maallisen lainsäädännön kannalta.
Pitäkää kirkkohäänne miehen ja naisen välisenä rituaalina, jos haluatte jälleen kerran toimia kirkon kanssa rakkauden sanomaa vastaan. Se tosin saa kirkon (ja sen jäsenet) näyttämään juuri niin vanhakantaiselta, turhalta ja ilkeämieliseltä instituutiolta kuin se onkin. Mutta ihmisten juridisiin oikeuksiin yleensä teidän on ihan turha puuttua Raamatun ja uskonne kanssa millään tavalla. Sen pitäisi olla itsestäänselvä asia, että ihmisoikeudet kuuluvat kaikille ihmisille, koska homotkin ovat ihmisiä, ja heillä tulee olla oikeus solmia liitto edes maistraatissa. Sinne teidän Raamattunne valta ei ulotu missään määrin.
Ja ne pöhlöt, jotka ajattelevat vieläkin, että homous on sairaus, tässä uutinen: se ei ole sairaus! Ei ole ollut pitkään aikaan. Ja miksi ei? Koska normaalit älykkäät ihmiset kehittyvät ja oppivat tutkimaan ja ymmärtämään normaalista poikkeavia asioita, jonka tuloksena on huomattu, että eihän homous olekaan sairaus. Se on vain seksuaalinen suuntautuminen. Siinä ei ole mitään väärää ja se on _fakta_. Toisin kuin Raamatun kertomukset ovat _uskon asioita_. Ne ovat kaksi aivan eri asiaa, niitä ei pidä sekoittaa keskenään.
EiMikäänMooses

#386 selkee

20.03.2013 11:46

Avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto. Jos kaksi miestä tai kaksi naista keskenään tahtovat avioliittoon, sitä liittoa ei avioliitoksi saa kutsua! Asiassa ei ole tulkittavaa eikä lieventäviä asiahaaroja.

"3 Moos 18: Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus. Älä sekaannu mihinkään eläimeen, ettet siten itseäsi saastuttaisi. Älköönkä nainen tarjoutuko eläimelle pariutuaksensa sen kanssa; se on iljettävyys. Älkää saastuttako itseänne millään näistä, sillä näillä kaikilla ovat itsensä saastuttaneet ne kansat, jotka minä karkoitan teidän tieltänne. Ja maa tuli saastaiseksi, ja minä kostin sille sen pahat teot, niin että maa oksensi ulos asujamensa. Sentähden noudattakaa minun käskyjäni ja säädöksiäni älkääkä mitään näistä kauhistuksista tehkö, älköön maassa syntynyt älköönkä muukalainen, joka asuu teidän keskellänne- sillä kaikkia näitä kauhistuksia ovat tehneet tämän maan asukkaat, jotka olivat ennen teitä, niin että maa tuli saastaiseksi- ettei maa teitäkin oksentaisi, jos te sen saastutatte, niinkuin se on oksentanut ulos sen kansan, joka oli ennen teitä. Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.. Sentähden noudattakaa minun määräyksiäni, ettette seuraisi niitä kauhistavia tapoja, joita on seurattu ennen teitä, ettekä saastuttaisi itseänne niillä. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."

"3 Moos 20:13: Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset."

Näin siis Raamatussa.
HESE

#387 Harhaanjohtava adressi

20.03.2013 11:54

Kuinkahan moni ei ole ymmärtänyt kiireessä adressin perimmäistä tarkoitusta, koska siinä kysyttiin vain tasa-arvosta Suomessa ja asiaa sanalla, joka ei ole yleisesti käytössä Suomessa. Adressiin ulkona kadulla kiireessä kerätyt nimet ovat suurimmaksi osaksi henkilöiltä, jotka eivät kiireessä ymmärtäneet aressin nimien kerääjien tarkoituksella harhaanjohtavia ja vääristeleviä tietoja adressin tarkoituksesta. Suomessa yleisesti käytössä oleva ja kaikkien ymmärtämä sana asialle on homoavioliitto ? Jos asiaa olisi kysytty selkeästi asian kaikkien ymmärtämällä tavalla eli hyväksytkö homoavioliitot Suomessa, niin tulos olisi paljon paljon pienempi. Tai jos samalla olisi kysytty, että vastustatko homoavioliiton Suomessa, olisi se varmasti saanut murskavoiton. Moniko kirjoittajista ei ole Suomen kansalainen ? Montako nimeä on väärennös, koska nimiä ei voi kohdentaa kehenkään todistettavasti ? Moniko nimi on toistuvasti listalla ? Adressissa on liian paljon epäselvyyksiä, ettei sitä voi käyttää todisteena eduskunnassa eikä muuallakaan. Esimerkiksi yhdestä sähköpostiosoitteesta voi lähettää vaikka kuinka monta nimeä, tiedä vaikka siellä olisi myös minun nimeni jonkun kirjoittamana, vaikka vastustan homoavioliittoja enkä ole siksi adressia allekirjoittanut. Tällaiseen adressiin täytyisi nimet kerätä pankkitunnuksilla kirjautumalla, eikä epärehellisesti itse useita nimiä kirjoittelemalla. Eduskunta ei saa huomioida kyseistä adressia.

Vieras

#388

20.03.2013 11:58


Media hyötyy..

Kaivetaan esille HOMO kortti... ja taas lehdet myy...

Vieras

#389 Re: Harhaanjohtava adressi

20.03.2013 11:58


Vieras

#390

20.03.2013 12:05

OIKEA ASIA
Peili

#391 Re: Kerrankin addressi, jota ei voi/tarvitse allekirjoittaa!

20.03.2013 12:07

lasten puolesta

#392 ei lapsia

20.03.2013 12:19

Menköön naimisiin kuka lystää mutta ei missään tapauksessa adoptio oikeutta näille homopareille. kyllä lapsella pitää olla oikeus isään ja äitiin... se on ainoa luonnollinen tapa.
itse ajatteleva

#393

20.03.2013 12:20

Nostakaa katseenne sieltä perin vanhentuneesta raamatusta ja katselkaa ympärillenne.. Joidenkin kohdalla voisi kuvitella uskon aivopesseen heidät ja korvanneen kyvyn ajatella _itse_
lillukka
Vieras

#394 Avioliitto

20.03.2013 12:21

Avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto sanoo raamattu.Raamatun sana on Jumalan Ilmoitus Ihmi-ille.Jumalan Sana ei vanhene koskaan.Vai luuleeko ihminen olevansa Luojaansa viisaampi? Ihmisillä  voi olla vaikka minkälaisia omituisuuksia,vaan ei niitä kannata kaikille tuoda julki.Homot homoilkoon keskenään.Mihin siinä kirkkoa tarvitaan?Ei se synti papin aamenella mihinkään häviä.Syntiä pitää katua ja siitä pitää tehdä parannus.Tämä koskee homouden syntiä         niinkuin kaikkia muitakin syntejä.Jeesus sanoi syntiselle naiselle:Mene,äläkä enää syntiä tee. tämä koskee meitä kaikkia.


Vieras

#395

20.03.2013 12:24

On kummallista että mitä korkeanmalle koulutus ja sivistys sitä moraalittomampi elämä. Terve elämä Kunniaan!
Jooh

#396

20.03.2013 12:27

Älkää viitsikö olla noin jälkeenjäänyttä sakkia, hitto vie! Perinteet muuttuvat ja niin se pitää ollakin, koska muuttuvathan ihmisetkin ajan myötä. Ja lol jotkut kristityt yms, te ette ole missään oikeassa uskossa edes. Jos te olisitte, niin teidän täytyisi noudattaa pilkun tarkkaan kaikkea, mitä Raamatussa sanotaan, eikä vain osaa siitä. Eikö sen koko Raamatun pitänyt olla se totuus? Eikä vain niiden satunnaisten pätkien, jota te viljelette aina kun haluatte saada tahtonne läpi. Vttu mitä tekopyhää pskaa kaikki, sanon minä.

Vieras

#397

20.03.2013 12:29

"Avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto, jossa osapuolet sitoutuvat toisiinsa pysyvästi." Eli näiden periaatteiden pohjalta myös avioero pitäis kriminalisoida? :P Aika metkoja vekkuleita täällä.


Vieras

#398

20.03.2013 12:35

Eikö edes Sanan julistajat vetoa raamattuun, joka sanoo esim. 3.Moos. 20:13 "Jos joku makaa miehenpuolen kanssa niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen. Tai Uuden Testamentin sana Room. 1:26-27 "Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen; samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolten kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä piti saada" ONKO AIDS TAI HJOKU MUU PAHA TAUTI??

Vieras

#399 Re: Avioliitto

20.03.2013 12:36


Vieras

#400 Re: Harhaanjohtava adressi

20.03.2013 12:36

#387: HESE - Harhaanjohtava adressi

Kansalaisaloite netissä vaatii nimenomaan pankkitunnuksilla kirjaantumisen, ja tähän mennessä siinä on yli 115 000 vahvennettua allekirjoitusta.

Tällä homofobisella adressilla puolestaan on runsas 6000 allekirjoitusta jotka on voinut kirjoittaa kuka tahansa. Vaikka HESE-nimimerkki itse.

Huomaatko eron?