... Estäkää Henkinen Väkivalta Työpaikoilla, Työpaikkakiusaaminen ...

Nasdef Mozuanuhyfg
Vieras

#1

30.05.2010 20:39

monikulturi ihminen eikä ymmärtää mitä toine tarkoita        syntyy riita sitä johta väkivalta tulla sota         puolusta oma kultturia jokaine elä omala tavala

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

07.11.2011 13:12



Vieras

#3

02.01.2012 15:57

Tämä on erittäin tarpeellinen asia. Nuo luvut, joita julkaistiin EU-maista ja Suomen osalta, ovat varmasti vain jäävuoren huippu. Kuinka moni on työsuhteen päättämiseksi tehdyn sopimuksen vuoksi vaitiolovelvollinen, eikä ilmoita kokemaansa vääryyttä, ettei sopimuksen kirjain tulisi rikotuksi.
Kiristys ja Irvistys

#4 Re:

08.01.2012 00:38

#3: -

Työolojen kiristäminen ja kaikki muu hankauma yhteiskunnassa heijastuu työpaikkojen ilmapiiriin.Solidaarisuutta näivetettiin ensiksi tulosvastuu-kilpailulla ja nyt säästö-pudotuspelitalkoilla.Lähimmät esimiehet ovat pahassa kusessa.Tämä tilanne on nostettava pöydälle !

kiusattu&loukattu

#5 pikaisia toimia tarvitaan ehdottomasti sekä yksityisellä että yleisellä tasolla

10.01.2012 22:41

Olen jo reilut 2 kk ollut sairaslomalla joka ei johdu minusta vaan sen on aiheuttanut epäasiallinen kohtelu työpaikalla joka on uuvuttanut minut. Yhteensä olen saanut asian takia kärsiä jo 1,5 vuotta. Toivoisin myös työpaikkakiusatuille valtakunnallista vertaistukiryhmää. Minulla ei ole mitään kynnystä tulla esille työpaikkakiusattuna. Ongelman vakavuuden ja runsauden vuoksi tukiryhmä olisi tarpeen.
Heikki Dillström
Adressin tekijä

#6 Pekka Haavisto Kajaanissa: Suomi on kiusaajien yhteiskunta

11.01.2012 17:15

http://www.kainuunsanomat.fi/Kotimaa/1194713971481/artikkeli/pekka+haavisto+kajaanissa+suomi+on+kiusaajien+yhteiskunta.html

Haavisto puhuu asiaa ja kertoi totuuden Suomalaisesta yhteiskunnasta ja sen seurauksena: "Toimitus on sulkenut keskustelun asiattomien kommenttien vuoksi."

Henkisen väkivallan harjoittajat eivät pidä totuuden paljastumisesta.

Vieras

#7

19.01.2012 23:17

Olen joutunut työpaikallakiusatuksi. Se ilmenee sekuaalisena häirintänä, työtehtävien jatkuvalla perusteetomana arvioimisena ja perättömien syytelýiden esittämisenä työnantajalle. Eli minua on alettu nimittää ruokavarkaaksi.

Vieras

#8

31.01.2012 19:47

Kiusaamista työpaikoilla ei saa missään muodossa hyväksyä. Olemalla hiljaa asiasta hyväksyt kiusaamisen. Lakaisemalla asian maton alle, olettaa pääsevänsä helpommalla, mutta moraalisesti ja eettisesti asiasta vaikeneminen ei ole hyväksyttävää missään tilanteessa.
Jenni

#9

07.02.2012 17:00

Facebookissa on myö sivu Loppu työpaikkakiusaamiselle, josta saa tykätä! :)

http://www.facebook.com/pages/Loppu-työpaikkakiusaamiselle/262108670508923?sk=info

Vieras

#10

26.02.2012 10:16

On uskomatonta, että työpaikoilla puollustetaan esimiestä johdon taholta vaikka kuinka moni työntekijä kertoisi pahasta olostaan ja esimiehen törkeästä käytöksestä.Johto pitää saada uskomaan negatiivista myös esimiehistä vaikka he kuinkakin hyvää tulosta saattavat tehdä ja osaavat miellyttää johtoa. Toivottavasti tämä adressi auttaa kiusattuja.
Pappa

#11 OHITETTUA TOTUUTTA

26.02.2012 15:08

Pitkän työurani aikana en joutunut kaikkien tunnusmerkkien täyttämän kiusauksen kohteeksi, mutta lähellä oltiin pariin otteeseen. Järkytyin syvästyi ja tapahtuneista jäi pysyvä merkki sieluuni. HS:n kirjoitus aiheesta 26.2. palautti asiat taas mieleeni. Kannatan kaikin tavoin tämän ilmiön avointa käsittelyä eri foorumeissa ja pidän erityisen tärkeänä, että ao. lait saatetaan asioiden käsittelyä edellyttävälle tolalle.

Vieras

#12

02.03.2012 17:29

Muiden asenteita on hankalaa muuttaa, tärkeintä on muistaa ettei itse lähde samaan tyhmään leikkiin mukaan. Muutos alkaa omasta toiminnasta!

Vieras

#13

03.03.2012 09:20

Kiusaaminen on kertakaikkiaan naiivia eikä sellainen kuulu aikuisten elämään! Kiusaaminen on myös sivistymätöntä koska silloin ei noudateta hyviä tapoja (hyväksi todettuja) eikä sääntöjä (järkeviä).

Vieras

#14

03.03.2012 20:16

Henkinen väkivalta työpaikoilla on suuri ongelma. Kyseistä ongelmaa ei vielä ymmärretä. Ainoastaan ne, jotka ovat joutuneet työpaikkakiusaamisen uhriksi, tietävät kuinka tuskallisesta asiasta on kysymys.Ilmiön perusta tulee opettaa kansalaisille ja työturvallisuuslakia tulee tiukentaa.

Vieras

#15

03.03.2012 21:48

Toivon että adressista on hyötyä. Henkinen työpaikkakiusaaminen on valtavan yleistä, sen kohteeksi joutuminen on niin rankkaa, raastavaa ja kauheaa. Vaikka kaikki tietävät, puolustajia ei löydy. Kiusattu häviää aina. Johdon kykenemättömyyttä ja raukkamaisuutta on vaikea kestää. Niin paljon sairautta, niin paljon masennusta, niin paljon työkyvyttömyyttä. Mitä voidaan tehdä kun työpaikat ovat kuin lastentarhoja.

Vieras

#16

05.03.2012 14:19

työpaikkakiusattu menettää työkykynsä ja joutuu herkästi eristetyksi yhteiskunnasta jäädessään yksin ongelmansa kanssa. ottakaa kiusatun asia todesta, puuttukaa kiusaamiseen.

Vieras

#17

06.03.2012 18:40

Nykyisessä tyäpaikassani olen ollut useamman vuoden ja olen joutunut silmätikuksi,kiusatuksi,työnantajan puolelta..puhelinmyyntityössä jatkuva vahtiminen,arvostelu,mitätöinti,ei osaa tehdä mitään oikein..tiiminvetäjät mitätöi työn osaamisen pomolle "en kuulu hänen kaveripiiriinsä",työsuojelupiiri ei kuulu meidän piiriimme.Olen aina ollut ahkera,tunnollinen työntekijä,ei muuta vaihtoehtoa kuin irtisanoutuminen,josta seuraa 3 kk.karenssi.Väsynyt!
olin rohkea ja puutuin

#18

08.03.2012 23:36

Niinpä niin KIUSAAMINEN....
Ensinäkin kuka uskaltaa puuttua, koska kiusaaja on voimakas persoona joka hallitsee isoa joukkoa lähipiirissä.
Monesti käy niin että kiusaaja on ”välittäjä” joka saa ”käskyt” vallanpitäjältä.
Tämä AKT juttu on sillee mahtava asia että nyt on nostettu ”kissa pöydälle”
Kiusaajan pyrkimys on että saa kiusatun tekemään itsarin tai ainakin että voi syyttää sitä kiusaajaksi.
Se lihava akka joka puhuu liikaa

#19 Työpaikkakiusaaminen

12.03.2012 15:06

Erilaisia ihmisiä kiusataan. Onpa sitten erilainen millä tavalla tahansa. Sama homma niin peruskoulu,- opiskelu-, kuin työmaailmassakin.

Itseäni ollaan syrjäyttämässä omalla työpaikallani koska pomon sukulaisella pitää työpaikka säilyä. Viis siitä ettei hän osaa ammattiaan läheskään yhtä hyvin kuin minä, ja käyttää työaikaa henkilökohtaisten asioidensa hoitamiseen. Juoruilusta ja muusta pärpätyksestä puhumattakaan!

Minun ei saisi puhua mitään, ja olen mukamas ainoa ihminen työpaikalla joka tekee tuottamatonta työtä.

Onneksi perheelläni ei ole omakotitaloa, eikä isoja velkoja josta emme selviäisi. Tyttömänäkin pärjää. Työni teen niin hyvin kuin suinkin pystyn ja osaan - leikkimään ja matelemaan en ala!!!

zen

#20 Tärkeää asiaa

19.03.2012 01:54

Kiusaaminen - tahallinen tai tahaton - tekee erittäin paljon turhaa painolastia työ- tai koulupäivään, joka voisi olla myös toisenlainen. Jokainen meistä lienee vastuussa siitä - että kiusaaminen jatkuu, tai että se loppuu.

http://www.youtube.com/watch?v=92ymsIwWC70
Työpaikkakiusattu lastentarhanopettaja Espoo
Vieras

#21 Nollatoleranssi kiusaamiseen, henkiseen väkivaltaan

21.03.2012 03:08

Oikein hyvä, että nyt kerätään adressiin nimiä työpaikkakiusaamisen lopettamiseksi! Se on vakavaa, rikollista toimintaa, jota jopa viranomaiset suojelevat näennäisellä asioiden hoitamisella! Ei mikään laki asiaa lopeta, vaan todellinen tahto ja asenne saada työpaikkakiusaaminen rangaistavaksi rikokseksi, koska kyseessä vammantuottaminen! Kiusaaminen on " vakavaa leikkiä toisen ihmisen terveydellä ja koko elämällä!" Saatava nollatoleranssi työpaikka-, koulu- ja päiväkotikiusaamiseen! Todelliset kiusaajat vastuuseen kiusaamisesta! Kollektiivisesti uskallettava koko yhteiskunnan puolustaa uhreja! Miksi kiusaajia suojellaan? Jokainen veronmaksaja maksaa kaikki kiusaamisesta johtuvat kulut! Tähänkö meillä on varaa? Terve ihminen ei kiusaa ketään, vaan huonosti voiva ja sairas! Työpaikka, jossa kiusaaminen sallitaan on huono ja samoin esimies! Eletään jo vuotta 2012, sivistysvaltiossa nimeltä Suomi, eikä pimeällä keskiajalla, vai eletäänkö sittenkin?

Vieras

#22 yksi monista kiusatuista 22

23.03.2012 08:49

Minua on kiusattu suurella valtion työpaikalla. Olen jo ollut eläkkeellä 10 vuotta , mutta en ole toipunut vieläkään. Työsuojelu- ja luottamusmies tiesi asiani, mutta eivät auttaneet, koska olin jo putki-iässä ja talosta piti saada väkeä ulos ns." luonnollisen poistuman kautta."
En ollut tehnyt virheitä , mutta minut laitettiin peräti psykologille muistikokeeseen. Se oli nöyryyttävää
Muistissani ei ollut mitään vikaa.
Adressi on hyvä, koska työntekijöitä kiusataan todella sadistisesti työpaikoilla ja heidän elämänsä pilataan. Ahteen tapaus näyttää vielä lievältä, mutta eihän sitä ole vielä selvitettykään.

Vieras

#23

23.03.2012 11:08

"Maailma on vaarallinen paikka, ei niiden vuoksi jotka tekevät pahaa, vaan niiden vuoksi, jotka katsovat vierestä, eivätkä tee mitään." -Albert Einstein

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

24.03.2012 07:17



Vieras

#25

22.04.2012 01:06

Hienoa Heka että jaksat vielä adressinkin pykätä.