Jyväskylän Keljon koulun säilyttämisen puolesta

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Jyväskylän Keljon koulun säilyttämisen puolesta.


Vieras

#1

26.02.2013 05:18

Kustannustehokkuudesta viis, lapsille on turvallisempaa käydä koulua lähellä kotia ja pienemmässä yksikössä, ei kaikkia kakaroita saman kolossin suojiin.
p.s. olen itse aloittanut koulutieni Keljon koulussa ekaluokkalaisena v. 1964, opettajani oli Seija Värre

Vieras

#2 Re: Puolesta myöskin

26.02.2013 08:05

#1: -

Eikä ole millään lailla kustannustehokasta kuljettaa oppilaita busseilla puolentoista vuoden ajan Keljon koulu - Salmiranta väliä!


Lisäksi päivät pitkiä ja stressaavia, koulutilat puutteelliset!  Puhumattakaan kulkemisen vaikeudesta sairastumistapauksissa tai esim. hammaslääkärissä käymisestä kesken koulupäivän!

Lapsilta ei saa evätä oikeutta lähikouluun!!!

Suuret koulukeskukset ja valtavat oppilasmäärät eivät sovellu kaikkien lasten opintien aloituksesksi, erillinen ala-aste on hyvä säilyttää.

Päättäjät hoi! nyt on kyse LASTEN oikeuksista!!!

Nilia

#3 Lasten puolesta

26.02.2013 17:30

Pieniltä koululaisilta ollaan viemässä ihana lähikoulu, jossa kaikki tuntevat toisensa ja jossa kaikilla on hyvä yhteishenki. Ala-aste ikäisille koululaisille pitää turvata kouluympäristö, jossa on helppo ja turvallinen ilmapiiri oppia. Iso koulu tuo monille lisää oppimisvaikeuksia, joka taas lisää kaupungin taakkaa erityisopettajien palkkaamisessa. Ollaanko menossa taaksepäin ajassa ja muutamien vuosien kuluttua huomataan, että erilaisia oppimisvaikeuksia onkin enemmän kuin ennen. Tosi asia on, että esim. keskittymisvaikeuksista kärsivä lapsi voi olla pienessä koulussa ja oppia muiden tapaan, kun taas tällainen lapsi on isossa koulussa, hänet siirretään erityisluokalle tai erityiskouluun.
Kaupunginisien tulisi nyt ajatella tulevaisuutta eikä tätä hetkeä. Säästöjä varmasti syntyy koulun lakkauttamisen vuoksi hetkellisesti, mutta oppilaiden kasvava epätasapaino suurissa kouluyksiköissä tulee varmasti kasvattamaan kuluja lähitulevaisuudessa.

Vieras

#4

26.02.2013 19:12

Hienoa että kampanjointi on käynnistetty Keljon koulun säilyttämiseksi!!Kävin siellä alakouluni jo yli kaksi vuosikymmentä sitten ja lämpimät,hyvät muistot koulusta säilyvät aina!

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

03.03.2013 22:25


Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

03.03.2013 22:26


Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

03.03.2013 22:27



Vieras

#8

04.03.2013 09:28

Jyväskylän kaupungilla on nyt näytönpaikka: kunnioitetaanko kaupungin historiaa vai ei? Lyseon kanssa jo mietitytti et miksi tällaisista asioista edes keskustellaan!

Vieras

#9

10.03.2013 13:59

Pienet lähikoulut lasten henkisen hyvinvoinnin puolesta kunniaan!
Huolestunut

#10 koululaisten etu

17.03.2013 17:16

Olen seurannut useamman koulun taistelua maassamme. Sekä elänyt lapsemme väistökoulun ajan homekoulussa. Vanhemmille ei kerrota koko totuutta asioista. Jos koulu on terveysdelle vaarallinen paikka ja tarvitsee uudisrakennuksen on tärkeää löytää väistötilat läheltä kotia. Ehdotankin mieluummin ryhmien pienentämistä tekemällä ryhmiä asuinalueille parakkikouluina väistön ajaksi. On laskettava kustannúksista myös vanhemmille aiheutuvat lisäkustannukset eikä vain kaupungin kuluja. Jos vanhemmat joutuvat kuljettamaan lapsia vaarallisen koulumatkan takia ei tätä voi jättää huomiotta. Asun itse alueella josta lopetettiin hammashoitola/neuvola laskematta perheille tulevaa lisäkustannusta. Kunta olemme me! Ei voi perheiltä olla laskematta KOKO kustannuksia joita menee perheiltä lapsen koulutukseen. Tarkkailemalla vain kaupungin pudjettia ei selviä kokonaiskustannus. Kotitalouksille voi tulla uusi ratkaisu kalliimmaksi ja vielä oppimisympäristö huononee. Järki käteen!
-hande

#11 tukea löytyy

24.04.2013 14:44

Olen itse ollut keljon koulussa ensimmäiset 2 ja puolivuotta ja silloin opettajani toimi helena moilanen!Kyllä olen ollut tyytyväinen kouluun ja sijaintihan on mitä loistavin! Lapsille on metsää vieressä ja leikkikenttää, eikä ole suurta pelkoa siitä, että lapset jäisivät auton alle kun viereisellä tiellä ei niin paljoa autoja liiku( ainakaan silloin kun minä olin pieni).
Kyllä minä kannatan pieniä kyläkouluja, niissä opetetaan arvot ja ihmisten kunnioittaminen, kuten tyyppälän koulussa palokassa( jatkoin siellä 4 luokkaan saakka, toki tuota vanhaa tyyppälää ei ole enään olemassa, kiitos kaupungin ja heidän suurkoulun) Siksi kannatan pienkoulujen säilyttämistä, se voi loppupeleissä tulla edullisemmaksikin, vaikka toisin väittävät

Vieras

#12

30.04.2013 07:54

Pienten koululaisten koulumatkaa ja aikaa ei saa jatkaa!!!!

Vieras

#13

07.05.2013 09:02

Keljon koulun säilyttämisessä ei ole oppilasmäärästä pulaa.Sopivankokoinen koulu,hyvä paikka lapsen olla ja tärkeä on sopiva kävely ja pyöräilymatka.Vanha perinteikäs koulu.Älkää ihmeessä lakkauttako.Uutta asutusta tulee jatkuvasti.Uusi koulu vanhan paikalle.
V.Laajavaara

#14 "Vanha" Keljolainen

10.08.2013 22:37

Kuusi vuotta tuli vietettyä tässä ihanassa koulussa.. Olimme vielä kuuluisan Jorma Kinnusen viimeinen luokka. Silloin aikoinaan en voinut kuvitellakaan että tämä opinahjo olisi joskus kirveen alla, mutta pahalta se nyt näyttää. Itsellä kuitenkin on ne parhaat koulumuistot tästä kyseisestä opinahjosta! Ja siellä muuten myös opittiin!

Vieras

#15

15.08.2013 08:57

Uudempi osa purkuun.Tilalle Uudenaikainen uudisosa.Vanha rakennus säilytettävä.

Vieras

#16

17.08.2013 06:37

Hyvä pieni koulu, lähellä oppilaita.Entisenä oppilaiden vanhempana HYVIÄ KOKEMUKSIA koulusta.

Vieras

#17

21.11.2013 06:37

Mikä estää siirtämästä Huhtasuon koulun jälkeen parakkikoulua Keljoon?