Bentsodiatsepiinit reseptivapaaksi

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Bentsodiatsepiinit reseptivapaaksi.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

10.02.2008 00:12


krista Grek
mikkeli

#2

11.02.2008 11:32

Näitä lääkkeitä saa helposti käsiinsä vaikkei reseptiä itsellään olisi, ja sellaisenkin hommaa melko helposti. (vaikkei näille "oikeaa" käyttötarkoitusta olisikaan.) tosin olen huomannut ettei TK anna enää mitään mömmöjä jos siel ravaa liian usein. mut ehottomasti olen sitä mieltä ettei homma toimis reseptivapaana.
Kirsi Koivula
Ilmajoki

#3 Edelleen vain reseptillä...

26.02.2008 00:18

Ei reseptivapaaksi... Lääkäreiden pitäisi miettiä hoitojaksojen pituutta ja pienentää lääkemääriä sekä etsiä parempia hoitomuotoja...
Kyseiset lääkkeet ovat hyviä silloin kun on hätätilanne, mutta mun mielestä eivät ole hyvä hoitomuoto pidempään käyttöön...
Teemu Markkanen
Varkaus

#4 Bentsot

21.02.2009 10:59

Lailla nuo paskat pitäis kieltää. Itse olen jäänyt xanoriin pahasti koukkuun, eikä ole mitään mukavaa.
matti salonen
Adressin tekijä

#5 kyl respa vapaaksi

04.10.2009 02:39

Kyl ne jotka haluu itensä tappaa niin siin onnistuu vaik olis mitkä kiellot... ja nykyisin on toi kontrolli aivan sairasta jos tarviit ko. lääkkeit niin oot kyl aikas pallo jalassa kun todistuksii ja kaikkee tarvii et jos haluu lähtee ulkommaille lomaileen... ja TAYS:n Pyskiatrian yli-lääkäri on maininnut et pieni määrä ko. lääkkeitä on hyväksi ja jo niiden pois ottamisesta pelkkä puhe voi merkittävästi huonontaa potilaan hyvin vointia.... ja kaikki kivut ja säyrky7jä on vaikea määritellä varsinkin kun puhutaan henkisestä tuskasta..
Mut heti yliammutaan en oo tarkoittanu et saisi kaikee niin paljonkun vaan jaksaa syödä... vaan kehittää siihen joku systeemi esim. niinkuin oli viiina lappu... eikä pakko oo syödä jos ei tarvi
aki juntunen
Vieras

#6

16.06.2010 22:12

joo
Jani Kettunen
Vieras

#7 Mörkö nimeltä Diapam!

22.11.2010 12:54

Myös alan lääkärit ovat myöntäneet,että mielenterveydellisiin häiriöihin,joihin bentsodiatsepiinit on kehitetty ei ole ainakaan vielä saatavilla yhtä tehokkaita ns. riippuvuutta aiheuttamattomia lääkeaineita.Jostain syystä bentsoista on tehty kamala mörkö,jota lääkärit eivät enää uskalla määrätä.Toisaalta mitä väliä sillä on,jos olet riippuvainen.Ongelmia ei ole mikäli syöt lääkkeesi säännöllisesti vaikka lopun elämääsi jos se kerran helpottaa sinun arkeasi.Tämän lisäksi lääkkeet ovat edullisia eli sikälikin ne ovat jokaisen köyhänkin saatavilla.Uudet lääkkeet ovat rikkaiden etuoikeus.Turhaa kaksinaismoralismia!

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

08.05.2011 21:11


Vesa

#9 Hmm..

08.05.2011 21:11

Nyt on tainnut mennä adressin kirjoittajalta puurot ja vellit sekaisin...
hoituri

#10

17.09.2012 21:04

Vanha juttuhan tää jo on, mutta semmonenkin tiedotus, että näihin aineisiin taitaa kehittyä Toleranssi. Se tarkoittaa samaa kuin sietokyky, eli annosta tulee suurentaa ja suurentaa jos vaikutuksia haluaa. Ja lopulta vaikutus kääntyy vastakkaiseksi, eli rauhoittava tekeekin aggressiiviseksi. Joten olen erittäin tyytyväinen siihen mikä on nyt tilanne ja viinaankin kortti takas. ;)
Onnellinen

#11 Aivan hirveätä

18.09.2012 16:41

Kuinka joku koukussa oleva kehtaa ehdottaakaan tällaista? Bentsojen valmistuksen saisi lopettaa KOKONAAN. Olin itse unilääkekoukussa 5 vuotta. Olin ihan sekaisin tunne-elämältäni, vaikka otin lääkettäni vain illalla. Tosin tuon sekaisinolon tajuaa vasta, kun on ns. kuivilla, ja tilalle tulee hirveä häpeä. Lääkemäärät olivat aivan hirveitä. Kaikki koukussa olevat, kirjautukaa sivulle, josta saa apua muilta saman kokeneilta. Sivusto on englanninkielinen. En olisi koskaan päässyt eroon lääkkeistä ilman sitä. Vierottautuminen vei 2 vuotta, mutta kannatti. Se pelasti elämäni. Lääkäreille sanoisin: Älkää koskaan määrätkö bentsoja mihinkään vaivaan, se on vain roskien lakaisua maton alle.

Vieras

#12 Aevasama

10.12.2012 21:31

who cares, medical marihuana?... Bhah..
yyyyyooooo

#13

15.12.2012 19:09

Asiallinen!
123qweiop

#14 Asiallista

15.12.2012 19:09

asiaa!
On Us

#15

17.12.2012 15:29

Pamit aiheuttaa voimakkaan fyysisen & psyykkisen riippuvuuden pitkään käytettynä.Ne ei ole leluja.Pilven vois kyllä vapauttaa.

Vieras

#16

05.03.2013 11:42

Miksi tästä ei ole tehty kansalaisaloitetta kun ei tällä adressilla ole mitään merkitystä? Ennemmin vois tehdä sellaisen aloitteen että lääkärit määräis rauhoittavia lääkkeitä ensisijaisina lääkkeinä ahdistuksen, sosiaalisten tilanteiden pelon ja paniikkihäiriön hoitoon.

Nykyäänhän julkisen puolen lääkärit ei määrää rauhoittavia tai ainakin todella harvinaista se on että määräis. Sanon vaan että kyllä noista ssri-lääkkeistä saa paljon enemmän kaikkia ikäviä sivuoireita ja myös niistä vieroittautuminen on tuskaa. Rauhoittavat myös tehoaa paremmin noihin oireisiin ja niitä voi ottaa vain tarvittaessa.
mianca

#17 EI TODELLA RESEPTIVAPAAKSI!

30.05.2013 08:30

Itse olen vasta päässyt bentsoista eroon, ja se oli kivinen tie. En voi suositella kenellekään pidemmän päälle. Kyllä tuon sortin lääkkeet ja niiden käyttö kuuluu nimenomaan lääkärin valvontaan.

Vieras

#18

04.06.2013 07:20

Käykääpä katsomasss psyk. sairaaloissa, ja miettikääpä sitten asiaa uudestaan. Bentsoista ei aiheudu pitkäaikaisessa käytössä mitään hyvää. Kriisitilanteessa ajavat asiansa, mutta ne ovatkin ainoa poikkeus.

Vieras

#19

21.08.2013 06:28

betsot turvallisia lääkkeitä,kuin esim neuroleptit joita lääkäkärit helposti määräävät,vaikka haittavaikutukset ovat moninkertaisia betsoihin nähden.myos kuoleman riski on kaksin kertainen verrattuna bentsoihin.tällä asialla on lyhyet. ajattele 100 kpl tbletteja betsoja maksaa 5-6 euroa. neurolepti tabletit maksavat 100-150 euroa 100 kpl. thl saa lääke suositukset lääke valmistajoilta ja lääkärit thl:lltä. eli lääke firmat käytännössä määräävät lääkkeesi.ainut laatuista suomessa. mieti mikä loppujen lopuksi ratkaisee lääkityksesi.sanoisi että raha
Kirjava koira

#20 Vakavia vieroitusoireita!

31.10.2013 18:56

Ihmettelen suuresti, että tällainen adressi on edes olemassa. Ei ole mitään perustetta, että bentsot pitäisi saada reseptittömiksi. Ne aiheuttavat vakavaa riippuvuutta lyhyessä ajassa ja pienellä annoksella. Kyllä sellainen lääke kuuluu lääkärien valvontaan. Eri asia, jos puolletaan bentsoja jonkin muun lääkkeen yli. Siitä pitäisi tehdä tiedotus- ja tutkimustyötä - ei lakimuutoksia. Haiskahtaa lääkkeiden väärinkäytön mahdollistamiselta koko adressi.
rami M

#21 Re: eikä saa

08.11.2013 16:12

#2: krista Grek -

tarvitsisin itse niitä oikeesti todella paljo ku on oikeesti ahdistus paniikkihäiriö ei mikää läppä / viihdekäyttö juttuu vaa oikeesti.... oma lääkäri kirjota mtn ja 150e maksavalt yksityiselt sain mut ei oo varaa semmosee  jos on halvempia vaihto ehtoja ni ilmota ihmees=)...kuusmoi@gmail.com (vastaa sinne)

rrr

#22 re: ois helvetin hyvä jos saiski mut ku on noit Narkkareit ni iha hyvä et respa homma

08.11.2013 16:13

itellä todella paha paniikki / ahdistus häiriö ja rytmihäiriöt ni lääkärit vaa o sillee et Nyt Kiinnosti su pitää opetel paniikki pois :.?? mites opettelen

Vieras

#23

29.11.2013 07:40

olen lääkärin määräyksestä käyttänyt v.1986 diapam 3 kertaa 10 mg pv .Nyt suomalainen yhteiskunta on lailla siunannut vain opiaattien käyttäjät minun ja useiden muiden tuntemani henkilöiden elämä pilattu ihan itse murhaan asti !!! että yhtäkkiä lopetettu bentsolääkitys kokonaan vuosikymmenten jälkeen ja kun suurin osa ei halua eikä saa apua siirtymällä subutexsien kättäjäksi ja a-klinkka säätiö pyörittelee ja odottaa muiden terv. huoto paikkojen kanssa toivottavasti hallitus osaisi tässä kantaa vastuunsa kuten myös subutex hörhöjen hyysämisesssä bentsot 80 luvulta ahdistukseen ei junirien subu ym.hupi käyttöön tässä bentsojeja vuosikymmeniä käyttämään joutuneet ovat tulleet subutex käyttäjien jyräämäksi.toivottavasti tajuaa kääntää katseensa ennen kuin tämä mellakka pääsee huippuunsa minulla todisteita missä nyk.lijaus yhtä kuin murha rnkä ainakaan aio taistelua lopettaa ahdistukseni vuoksi ja subunistien puolesta koko laki katollaan varsinkin tampereella

Vieras

#24 Re: re: ois helvetin hyvä jos saiski mut ku on noit Narkkareit ni iha hyvä et respa homma

29.11.2013 07:45

#22: rrr - re: ois helvetin hyvä jos saiski mut ku on noit Narkkareit ni iha hyvä et respa homma

juu lääkärien mielestä olet hyvä vasta kun käytät joyain narkki subuyeksia tai kouluampujien efeksoreja jotka ei kummatkaan auta ahdistukseen tampereen linjaus asiaan on että aina kiire kun ei haluta ees puhua

 


Vieras

#25

09.01.2014 10:53

Hienoa että on vielä jokin toivo saada ainoat minuakin auttavat lääkkeet