Seinäjoen kaupungin osakeskusten lääkäripalvelut tulee palauttaa

Anita

#1

30.05.2013 11:48

Koska adressi luovutetaan ja kenelle?
P-joelta kotoosin

#2

30.05.2013 20:44

saadaanko virkoja täytettyä ? se on sitten toinen asia
Mumma

#3 Palvelut ainakin osittain takaisin

31.05.2013 05:02

esim. äitiysneuvolapalvelujen palauttaminen ei liene mikään hirveä ongelma. Nyt äidit joutuvat ajamaan reissun Y-talolle, keskellä työpäivää. Käynti ei ole työaikaan luettava, vaan äidin omaa aikaa. Normaali raskaus etenee terveellä naisella jouhevasti, erikoistapaukset sitten Y-talolle.

Vieras

#4

31.05.2013 06:19

jos ihmisellä ei ole työterveyspalveluja. niin täysin tyhjänpäällä ollaan. seinäjoelta ei saa aikoja ja hoitaja laittaa kotia ja lääkärille ei pääse. lasten kanssa todella hankalaa saada lääkäriapuja ja koko työpäivä menee siihen että istut odottamassa jos on äkillinen johon ei voi varautua. ei muuta kuon huonoa sanottavaa tästä toiminnasta. meiltä ulkopaikkakuntalaisilta on riistetty kaikkista tärkein oma terveydenhuolto.
Äiti

#5

31.05.2013 20:05

Lasten kanssa todella hankalaa; lähtiä ny yhtäkkiä y-talolle koululaisen kans ja olla töistä pois monta tuntia ja sitte tehä niitä tunteja toisena päivänä takas. Ihan älytöntä!!!!!! Ja sitten et tuu ees ymmärretyksi ku kättelemäs on ihminen joka puhuu peremmin muuta kieltä ku Suomea. Ymmärrän kyllä jos minä olen ulkomailla ja en tule ymmärretyksi enä vaivoihin apua saaneeksi; silloin on vika siinä etten opetellu maan kieltä mutta omassa kotimaassani minun pitää tulla ymmärretyksi!!!!!!!
isä

#6

01.06.2013 10:41

Monesti ajoimma neuovolantätin kanssa peräkkäin törnävän koululle viitalankylältä ja p-joen neuvolarakennukselle oli ehdottoman kiellettyä mennä! Järkevääkö?
mumma

#7 Ihmettelen

01.06.2013 16:13

vaan, missä on Peräseinäjoen ja Ylistaron johtavien luottamushenkilöitten allekirjoitukset? Eikö heidän pitäisi olla ensimmäisinä mukana oman alueen palvelujen parantamiskampanjassa? Valitettavasti en ole nähnyt ensimmäistäkään kommenttia valtuutetuilta, joissa he kertoisivat toimintansa tähtäävän KOKO Seinäjoen kehittämiseen, ei vain Seinäjoen keskustan kehittämiseen.
Änkyrä

#8 Lähipalvelujako

02.06.2013 08:58

Aika ikävä on tilanne kun monet ikäihmiset eivät omista tietokonetta ja kännykän käyttökin on hataraa. Sittenkö pitäisi puhelimilla tai tietokoneella toimittaa asiansa? Aletaanko nykysuomessa hoitaa ihmisiä koneitse? Eräänä päivänä piti kysyä labrakokeitteni tuloksia. Luvattiin soitella saman päivän aikana. Soitettiinkin. Olin silloin kassajonossa. Eipä huvittanut alkaa kysellä tarkemmin siinä kaiken kansan kuullen. Olin autuaasti unohtanut koko jutun enkä meinannut enää muistaa miksi olin soittanut yyhyn. Se paljon puhuttu tietosuojakin kärsii, jos kassajonossa alkaa ruotia labratuloksia.

Vieras

#9 Näin se menee meidän lastenneuvolapäiväkin...

04.06.2013 19:55

Vien lapseni aamulla neuvolan viereen hoitoon, ajan Seinäjoelle töihin. Lähden töistä hakemaan lapsen hoidosta(neuvolan vierestä), viedäkseni hänet neuvolaan Seinäjoelle neuvolatädille, joka kuitenkin suuremman osan viikkoa on P-joella. Palaan viemään lapsen hoitoon(niin sinne P-joen neuvolan viereen) ja ajan takaisin Seinäjoelle töihin. Jep, toisinsanottuna kannattaa ottaa virkavaapaata neuvolapäivinä. Näin siis meillä Saarenmäentie-haasjärventie pohjopispuolella asuvilla. Järjen riemuvoitto koko homma!

Y-talon varauspuhelimessa ei ikinä ole vielä vastannut muu, kuin automaatti. Ja se soittaa sitten takaisin....saman päivän aikana, ehkä. Entäs sitten, jos ei voi töissä pitää puhelinta auki? Yritetään tuurilla taas seuraavana päivänä. Niin ja siihen perhanan automaattiin ei edes pääse linjoilla läpi aamulla, kun soittaa heti kahdeksan jälkeen.

Änkyrä

#10 Re: Näin se menee meidän lastenneuvolapäiväkin...

05.06.2013 09:20

#9: - Näin se menee meidän lastenneuvolapäiväkin... 

 Voi hyvät hyssykät!  Voin vain kuvitella tuon sirkuksen.  Enää ei itselläni ole neuvolaikäisiä, mutta muistan oikein hyvin mikä se show  oli aikoinaan jo hoitoon viemisienkin kanssa.  Ja vaikka neuvola oli ihan vieressä oli silti hankala saada vapaata neuvolaa varten.  Olin töissä toisella paikkakunnalla ja matka oli pitkä.


Vieras

#11 Re: Lähipalvelujako

05.09.2013 18:23

#8: Änkyrä - Lähipalvelujako

Eipä tarvitse asioita tietokoneella ja kännykällä pakosti hoitaa. Aina voi tulla mennä y-talon luukulta kysymään ystävällisiltä hoitajilta, mitä tarvitsee tietää.


Vieras

#12 Re: Re: Lähipalvelujako

12.09.2013 19:14

#11: - Re: Lähipalvelujako Voipa se vaikka olla niin, että luukulle kysymään, jos nyt sattuu asumaan siinä Y-talon lähellä, mutta vähän hankala sinne on mennä kauempaa.  Ei sitä niin vain hurauteta sairaalanmäkeä ylös jalkapelillä tai vaikka polkupyörällä, jos nyt sattuisi olemaan vaikka sairas kun sinne menee.

 

Eila Alanko
Adressin tekijä

#13 Adressi suljetaan

14.10.2013 14:36

Adressi suljetaan lokakuun 30 päivä. Sen jälkeen se luovutetaan Seinäjoen kaupungin päättäjille. Kiitos kaikille allekirjoittaneille!