pro Hyvinkään kaupungintalo

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista pro Hyvinkään kaupungintalo.

#1 Kaupungintalo

13.03.2008 20:09

Toivoisin että veronmaksajien mielipiteet huomioitaisiin paremmin. Hyvinkään päättäjien olisi mietittävä myös mahdollisuutta säästää kaupunkilaisten verorahoja. On selvää että jos kaupungintalo puretaan on uuden hankkiminen melkein mahdotonta. Velkaa on kaupunkilaista kohden nyt kaksisataatuhatta euroa noi suunnilleen ja lisää tulee. Vuokraaminen jää ehkä ainoaksi vaihtoehdoksi,kallista siis sekin.Vanhan saneeraus se vasta sitten maksaa,se raha minkä kaupunki näistä kaupoista saa on jo menossa eikä riitä uudelleen rakentamiseen. Miksi muuten esim Exspertin talo ja tontti on arvokkaampi kuin kaupungin maat? Siihen voisivat päättäjät vastata. Tästä on tehty nyt vallankäytön väline ja siksi ei tarvitse kansalaisia informoida luulisin. Toivoisin että tästä syntyy HYVINKÄÄLÄISTEN liike ilman politiikkaa, vaikka vastassa ovatkin polittisin perustein valitut luottamushenkilöt. Nämä luottamushenkilöt nyt sitten yrittävät myydä meidän kaikkien yhteitä omaisuutta alihintaan ja käymättä mitään keskustelua asukkaiden kanssa. Talon purkaminen on myös rasite ilmastolle. Ryhdyn taisteluun kestävän kehityksen puolesta.

#2 Korjaus Kaupungin velkaan

13.03.2008 20:11

Velkamme on noin kaksituhatta euroa /asukas kyllä siinäkin on maksamista!
Toivo Piippo

#3 Nimien keruu lähtenyt hyvin liikkeelle

14.03.2008 16:14

Pro kaupungintalo keräys lähtenyt hyvin liikeelle. Käsikeräyslistoja on kymmeniä kierrossa. Huomenna lauantain kerään Hyvinkääntorilla kaupungin- taloa puolustavaan adressiin nimiä. Tulkaa käymään ja juttelemaan.
Perustavassa kokouksessa Taidemuseolla oli 23 innokasta Pro kaupungintalo liikkeen kannattajaa. Seuratkaa näitä sivuja ja kertokaa näisä mahdollimman laajalle. Meidän on pysäytettä Hyvinkään kaupungintalon purkamissuunnitelmat.
Emme vastuta keskustan kehittämistä emmekä liikeyritysten tulemista. Mutta haluamme säilyttää hyväkuntoisen toimivan kaupungintalon. Samalla säästä veroeuroja niitä tarvitaan poltavammin mm. terveydenhuoltoon ja vahustenhoitoon. Mitkä ovat mielestäni retuperällä.

#4 Kiitos

19.03.2008 17:38

Kaupungintalon säilyttämisen puolesta on kerätty nimiä noin 500. Keräys jatkuu nyt monissa eri pisteissä kirjastossa voi allekirjoittaa adressin samoin torilla lauantaisin. Hyvinkään järjestötalo on myös ottanut adressin joten harrastusten myötä voi sen sielläkin allekirjoittaa.
Kaupungintalo on yhdistänyt ja saanut rakentavan keskustelun aikaan. Yllättävän moni Hyvinkääläinen ihmettelee kaupungin luottamushenkilöiden päätöstä. On hyvä joskus asettaa asioita pöydälle jos ne alkavat ruokkia vain iseään. Kyseenalaistaminen on usein kivuliasta mutta uskon itse siihen että lopussa kaikki ovat tyytyväisiä.
taisto orre
hyvinkää

#5 Purkaminen on Suomen suurin hölmöys

25.03.2008 19:43

Tuskinpa löytyy yhtä tyhmää hanketta koko armaasta suomenmaasta. Nythän kaupunki aikoo myydä alle 10 miljoonalla Eurolla yli 25.000 neliötä maata Hyvinkään kaupungin keskustasta( rakennuksineen.) Paikallinen lehti markkinoi asiaa jo päätettynä ja antaa kuntalaisille virheellistä tietoa vaikuttamismahdollisuuksista. Mitään toiminnallista tai taloudellista perustetta myynnille ei ole koska kunnan veronmaksajat ovat maksumiehinä ainakin 10 vuotta ja voitot käärii kansainvälinen sijoitusyhtiö. Perusteellistä syytä on kysyä miksi muka huonosti rakennettua kaupungintaloa on kunnostettu 2000 luvulla yli miljoonalla Eurolla jos tiedossa oli sen huonokuntoisuus. Kaupungin tekninen virasto vahvistaa ettei talossa ole homevaurioita eikä se ole kelvoton millään tavoin. Asiaahan ei ole vielä päätetty vaan se tulee esille kaupunginhallitukseen aikaisintaan 21.4 eli vielä on aikaa ryhtyä tämän järjettömyyden vastustamiseen. Tervetuloa joukkoon joka haluaa kehittää Hyvinkään kaupunkia !