Tupakka laittomaksi

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Tupakka laittomaksi.

mmmmm kkkk
kkkk

#26 tupakan vaarallisuus

16.11.2009 13:59

KUinkahan paljon mahtaa tupakan vaarat olla yliammuttuja. Esim itse työskennellyt pitkän aikaa teollisuus hallissa jossa altistuu hionta pölylle lasivillalle ja maali pölyille no kun minusta joskus aika koittaa niin todennäköisesti puhutaan että harmi kun poltti ni nyt kuoli sihen. et kyl tupakan savu on pientä tässä maailmassa tuleepahan välillä hengitettyä ilmaa suodattimen läpi.
Kuisma Lappalainen
Helsinki

#27 Tämä laki olisi tervetullut...

17.11.2009 07:03

... mutta en tiedä miten voimakkaasti se purisi.

Joka tapauksessa viime heinäkuun lopulla käydessäni Porissa huomasin erään tupakkaan liittyvän ongelman. Kirjurinluodolla, joka yleensä on jazzfestivaalipaikka, oli tuolloin rockfestivaalit, joilla esiintyi yhteensä yksitoista bändiä - hollantilainen Blaas Of Glory, suomalainen Los Bastardos Finlandeses, amerikkalainen Mastodon, suomalainen Nicole, amerikkalainen Lamb Of God, suomalainen Diablo, amerikkalainen Machine Head, suomalainen Turisas, amerikkalainen Linkin Park, englantilainen Saxon ja amerikkalainen Metallica. Turisasin tilalla piti alunperin olla amerikkalainen Anthrax, mutta he peruivat tulonsa viime hetkellä.

Erityisesti Metallican osuuden aikana tupakointikieltoa rikkoi luvattoman moni.
Ella von Weissenberg
Espoo

#28

16.05.2010 18:48

Se et tupakointi kiellettäis ei kokonaa voi poistaa sitä täysin minkä ei tarvis olla päämäärä tupakan kieltämisessä, mut laittomaks tekeminen toisaalta vaikeuttais kuitenki tupakan ostamista huomattavasti ja vähentäis julkisilla alueilla tupakointia, jolloin savuttomat ihmiset kuten minä ja moni muu sais oikeuden olla ulkona rauhassa ilman et joutuu pakosta passiivisen tupakoinnin uhriks. Sen oikeuden ku sais nii ois aika jees..
Passiivinen tupakointi nimittäi altistaa samoille sairauksille ku tupakka. Siksi mä oon tän laittomaksi tekemisen puolesta. En oo täl kannal siis siks et haluisin puuttuu kenenkää tupakoijan terveyteen, se on oma asia, vaan sanon nyt suoraan että tupakointi häiritsee minua itseä henkilökohtaisesti sekä roskana ympäristössä että hajuhaittana. En varmasti ole ainoa.
clementine ...
haapajärvi

#29 ...

17.07.2010 21:16

ehdottomasti pitäs kieltää!!!

meijän koulussa on ihan hirveenä tupakoivia, ja kun meidän luokan opettaja lähti pois luokasta alko heti hirvee tupakka kauppa!!!

Ja sitä paitsi tupakoiminen on junttia, eikä mitänkään "Coolia"

Sitä testataan eläinkokokein, jotenka haukun joka ikisen polttavan ihmisen saastaseks eläinrääkkääjäks...

eihän tupakkaa tartte seinään lopettaa, vaan alettas vähentämään sitä asteittain, täytyy sanoo että häpeen suomea täällä nimittäin alotetaan tupakan polttaminen nuorempana kuin missään muussa maassa...

Vieras

#30 Re: tupakan vaarallisuus

24.09.2010 18:48

#26: mmmmm kkkk - tupakan vaarallisuus 

 

Tiedätkö että tupakassa/röökissä/sätkässä on yli 200 TUNTEMATONTA ainetta.
Erkka Tuppurainen
Tampere

#31

24.09.2010 19:22

Polttaa kuka polttaa, minua ei kiinnosta. Jos joku haluaa hankkia itselleen päänsäryn savulla niin hankkikoon.

JAP
Vieras

#32 Tiesittekö

13.02.2011 22:10

20 kannabis sätkää tekee keholle yhtä paljon vahinkoa kuin 1 tavallinen savuke. Saatan lipsua aiheesta, mutta miettikää sitä.
JarmoXXX
Vieras

#33 So What

15.02.2011 13:57

Ei elämää kannata ottaa liian tosissaan, täällähän me ollaan vain silmänräpäys ja sitten kuollaan kumminkin. Itse tykkään nauttia savukkeita silloin tällöin, enkä koe sitä mitenkään itseäni saastuttavaksi. Päinvastoin, olen saanut lisää tuttavia lukiossa ja olo on paljon sosiaalisempi. Myös kesäaamuna on mahtavaa mennä pihalle ja sytyttää tupakka siinä auringonpaisteessa.

Myös tämä "lopettamalla tupakoinnin säästät"- lausahdus on täyttä skeidaa. Perusjamppa käyttää ne rahat kuitenkin johonkin muuhun, esim. kaljaan tai muihin huvituksiin.

Tupakkakielto saa tulla minun puolestani voimaan, jos kannabis laillistetaan.

Vieras

#34 Re: Tiesittekö

11.06.2011 19:34

#32: JAP - Tiesittekö

Asiasta ei ole yksimielistä tietoa, mutta mahdollisesti totta. Joissakin lähteissä väitetään kannabiksen olevan 5 kertaa haitallisempaa, toisissa 20 ja joissakin ettei juuri ollenkaan haitallista.

Niin että...

#35 Re: Justiin!

01.03.2012 17:58

#6: Niko Makkonen - Justiin!

Tupakka myös saastuttaa ilmakehää ja ympärillä olevet altistuvat tupakan savulle.

VaLTTEri SysiNORo

#36

10.07.2012 13:29

MOI EI TUPAKKAA SAA KIELTÄÄ MA OON 11V PIKKU POIKA JA MINA RAKASTA TUPAKA MAKUA POLTAN JOKA PAIVÄ YHDE ASKI TUPAKAA
kansalainen93

#37 haloo pahvit

08.01.2013 20:20

kukas kukkahattu täti on liikkeellä, eihä tässä pahoinvointivaltiossa kannata ees elää enää, Kun meitä pidetää lapsina.
pelu on hinari

#38

16.07.2013 19:30

vittu mitään tupakkia kielletä painu pelle töihin!!!!!!

Vieras

#39

10.11.2013 18:22

Kyllä v1tuttaa kun ei voi ikkunoita pitää auki kun joku läskipää on ulkona viiden minuutin välein tupakalla!!!!!!

Vieras

#40

20.03.2014 17:57

Hyvä tarkoitus, kannatan

Vieras

#41

12.01.2015 06:38

Kun alkoholi oli suomessa laitonta, sitä oli kuitenkin saatavilla, ja helposti. Viinaa salakuljetettiin Virosta valtavia määriä, kansa ryyppäsi entiseen malliin, kenties pahemminkin. Valtio menetti verotuloja.
Luuletteko että tällainen laki lopettaisi Suomessa tupakoinnin? Toki tullin ja rajavartioston kalusto on huomattavasi kehittyneempää kuin 1920-luvulla, joten mistään huomattavista määristä ei voi puhua. Tupakointia tämä laki todennäköisesti kuitenkin vähentäisi. Siispä allekirjoitan mielelläni. Liian suuri hankkimisen vaiva saisi minutkin luopumaan tästä riesasta.
Seppo Lehikoinen

#42 Kun lopetetaan tupakointi,, niin...

30.09.2016 07:44

Toimitin savuhormin virkaa 21 vuotta ja nyt on 33:s arkunnaulaton vuosi menossa.  Mielestän ainutkertaisen nerokas keino lopettaa tupakointi on lopettaa tupakointi lopettamalla tupakointi!

Aika vaivaton konsti siis. Jos onnistui minulta, niin luulisi luonnistuvan sinultakin.

Kokkeileppas, vaikka ihan vain pirruuttas!

Vapettaja

#43 Re:

22.12.2016 17:30

#4: Antti Karppi -  

 et taida ite polttaa ku aattelet tommotti.

Vapettaja

#44 Re: Re: tupakan vaarallisuus

22.12.2016 17:32

#30: Vieras - Re: tupakan vaarallisuus 

 No hui kauheet onks se sun ongelma?? Antaa niitte polttaa ketkä haluu! Ei kaikkee voi kieltää

Jan Sinilahti

#45 Re: Re: Justiin!

12.08.2018 12:52

#35: Niin että... - Re: Justiin! 

Nii varmaa... Ihmiset ei osaa muutakun tuomita kaikkia juttuja koska ite kokevat yhtäkkiä olevansa niin maailman parantajia, must tollaset maailman parantajat ovat todellinen maailmansyöpä, juuri siksi koska koitetaan rajoittaa ihmisten omaa valinnan vapautta koska koetaan että "mulla on oikeus koska oon sua parempi" joka on ylimielistä. Ihmisen syöpäinen luonne on ennakkoluulo, jonka johdosta ihmisellä on joku tarve ruveta muiden asioihin sekaantumaan ja alkaa moralisoimaan.

 

Plus viel että silloin kun ihminen tupakoi, niin sitä ei kiinnosta hittookaan... Ja aika bullshittii että muka tupakoint saastuttaa ilmakehää, tässä huomaa ihmisen perus "entä jos" ennakkoluulon... Sitähän poltetaan nuotiotakin, että tiedoksi... Lisäksi AUTOT, miksi sitten sen eteen tehä hittookaan ja ruvetaan tällaiseen pikku juttuun puuttumaan, mun mielestä tämän tupakan pannaan laittamisen sais lopettaa ja kieltää sen sijaan bensa-autot ja nuotiot... Jos kerran pakko kieltää...

Jan Sinilahti

#46 Re: Re: Re: Justiin!

12.08.2018 12:58

#45: Jan Sinilahti - Re: Re: Justiin! 

Nii että mikä tätä yhteiskuntaa vaivaa?

TUPAKKI MIES

#47 Re: HALOO TAHVO

11.04.2020 01:07

#1: Perttu Lepistö - HALOO TAHVO 

 

ASIAA PUHUT !

 

''ajattele mitä kävis ku lapsilta kielettäis karkki''

 

TUPAKKI ON AIKUISEN KJARKKI !

 

ON SAMA KU RIISTÄIS LAPSELTA TUTIN KU YRITTÄÄ NÄÄ JOTKU RIISTÄÄÄ VANHUKSILTA NIIEN PIIPUN !

 

 

''tupakka ei oo ePÄ TERVEELLISTÄ se on enneminki nautiontohuumauS aine JOKA AIHEUTTAA RENTOUTTAVAA JA KIVAA RIIPPUVUUTTA''

 

''JA EPÄS SOSI AALISILLE PERSOONILLE PAKOLLISEK SOSIAALISEN KONTAKSTIN''

 

ELI MONESSA MIELESSÄ TUPAKISTA ON JOPA HYÖTYÄ ENEMMÄN KU MASENNUS LÄÄKE MÖMMÖISTÄ !

 

TUPAKKI NÄÄS PIRISTÄÄ !

 

'_' ___ _s

#48 TUPAKOINTI ON TERVEELLISTÄ ! SMOGING IS HEALT !

11.04.2020 01:09

GO SMOGING

 

MARLBORO

 

SMOGING IS RELAGEX AN CAN CYRE EVEN CANSES !