Maahanmuuttajien tuet

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Maahanmuuttajien tuet.

muumimamma

#551 Re: Maahanmuuttajien kotoutuksesta

15.01.2013 18:53

#10: Liisa Kärki - Maahanmuuttajien kotoutuksesta 

 Niin,me lähdimme Lapin porstuasta Ruotsiin hakemaan töitä,-67,kun kotipaikkakunnalla ei sitä ollut tarjolla.Mutta se toimi niin,että oli etsittävä heti töitä,ei siellä kukaan alkanut elättämään meitä,ei tarjottu Mersua eikä Ladaakaan,siis ei mitään raha-apua eikä mitään muutakaan.Kun oli työpaikka,niin sitten etsittiin asunto ja ostettiin osamaksulla huonekalut sun muut pelit ja vehkeet mitä lapsiperheen taloudessa tarvitaan,siis olen ihmetellyt miten Suomessa autetaan näitä elintasopakolaisia,siis ottaa todella päästä,koska hehän osaa kyllä käyttää hyväksi yhteiskunnan tukipalveluja.Se on tietenkin eri asia,jos on tullut tänne uhattuna,että henki on kysymyksessä.Kyllä tämä pitäisi saada järjestykseen,eikö vaan.Olisi mukava kuulla muidenkin Ruotsissa olleiden kokemuksia,olen varma,että ne on samanlaisia kuin meidän.

 

 

muumimamma

#552 Re: Re:

15.01.2013 18:58

#541: Platon - Re:  

 kirjoitin jo siitä,että me mentiin -67 Ruotsiin mutta ei meille annettu mitään ilmaiseksi,työpaikka heti ja osamaksulla ostettiin huonekalut sun muut tarvikkeet,että pikkasen erilainen meininki 

muumimamma

#553 Re: rasistia

15.01.2013 19:05

#56: huolestunut - rasistia 

 just joo,kuka suomalainen työntekijä saa 5000,kysyn vaan,olet varmaan maahanmuuttaja

muumimamma

#554 Re: VIHAPUHE!!!!!11

15.01.2013 19:16

#448: Abdul - VIHAPUHE!!!!!11 

 hei sulta viedään rahat,mitkä rahat?kerro

Nälkää näkenyt

#555

17.01.2013 18:00

Heille on lähtömaassa kirja, jossa kerrotaan (lue:mainostetaan) kaikista tuista, joita on Suomessa mahdollista saada.

Ei todellakaan ole oikein, että suomalainen opiskelija joutuu näkemään opintotuen takia nälkää, koska ei ole rahaa ruokaan (Rahaa jäi kuukaudeksi 150 e, kallein ostamani koulukirja Farmakologia & toksikologia 100 e). Lainaa en ottanut, ja se tulee vaikeuttamaan tulevaa elämää jos sen ottaa.

Naapurissa asui manne, juhlia oli harvase ilta ja pihalla komeili aika hieno mersu.
Joopa joo

#556 Re:

17.01.2013 19:14

#555: Nälkää näkenyt -

Korkeakouluopiskelijaksi sinulla on ennätyksellisen huono kielitaito. Noilla taidoilla ei pääse mihinkään tiedekuntaan, saati sitten lääkikseen.

Ettet sittenkin vaan olisi näitä "isäm maan pulustajia" jotka "opiskelee toksikologiaa" siellä lähiökuppilassa?


Vieras

#557

19.01.2013 18:42

terveisin opiskeljian pikkuisilla tukirahoilla elävä nuori.

Vieras

#558 Re: Re: voi kiesus

22.01.2013 21:09

#12: Vieras - Re: voi kiesus

Oletko mahdollisesti luovuttanut aivosi myös näille " mamuille"? Voi helvetin idiootti, kuinka monella maahanmuuttajalla mahtaa olla 500 SEC mersu, tuliko mieleen että tämä kyseinen ihminen on käyny töissä sen eteen? Voi vatun idiootti, laske aivos korvista ulos.


Vieras

#559 Re: Re: Re: voi kiesus

22.01.2013 23:25

#558: - Re: Re: voi kiesus

pää kiini isäm maan petturi se on fakta kun sossu jakaa niitä joka mamulle eika tarvitte olla ajo korttia edes ja tämän tiedän kun halla aho sen on todistanut faktoilla!!!!!!!!!!!!!!!!!

Perusduunari

#560

23.01.2013 16:02

Eipä se minua haittaa vaikka saavatki enemmä rahaa ku suomalaiset. Ainaki pärjäävät. Suomalaiset ovat vaan kateellisia.

Vieras

#561 Re:

10.02.2013 14:45

#11: Markus Airaksinen -

Mutta, jos maahanmuuttajien tukea pienennettäisiin saataisiin rahaa auttaaksemme nuita muita jotka apua tarvitsevat

M

#562 Re: Opiskelija ja sossu

12.02.2013 21:36

#110: kituuttaja -

Opiskelija saa erittäin harvoin sossusta rahaa, mikäli opintolainaa ei ole nostettu. Että tähän nähden olet saanut sossusta hyvin rahaa. Miksi sossun pitäisi sinulle antaakaan rahaa, kun kerran sinulla on mahdollisuus työskennellä ja nostaa opintolainaa?? Itse olet luottotietosi, ja vielä täysi-ikäisenä! polttanut. Maahanmuuttaja ei voi hakea opintolainaa - ansimmäisinä parina vuotena hänelle eivät useat firmat suostu avaamaan edes kännykkä- tai internetliittymää.

P

#563 Re: Re: Re:

12.02.2013 21:50

#552: muumimamma - Re: Re:

Niin, sinä menit Ruotsiin kenties vähintäänkin auttavalla ruotsin kielen taidoilla, luku- ja kirjoitustaitoisena ja osasit jonkin ammatin? (noihin aikoihin tuskin ammattipapereita kyseltiin joka paikassa kuten nykyään.) Ajat ovat muuttuneet, ja tilanne hyvin monella maahanmuuttajalla nykyisin paljon teidän tilannetta huonompi.

Ja aikaisemmalle opiskelijalle, joka valitti tuloistaan ja perusteli opintolainan ottamistajättämistään sillä, että opintolaina "vaikeuttaa elämää tulevaisuudessa": sinun täytyy olla korkeintaan lukiolaisen ikäinen noin kapealla ajatusmallilla. Opintolaina on valtion takaamaa, halvinta lainaa, jota tästä maasta saa. Sitä voi lyhentää hyvin, hyvin pienillä summilla kuukausittain. Valmistumisen jälkeen luultavasti mennä paukatat/paukautit ottamaan vähintäänkin asuntolainan, joka on hyvin paljon kalliimpaa kuin opintolaina. Se myös vaikeuttaa elämääsi tulevaisuudessa paljon enemmän, kuin opintolaina. Itse nostin maksimilainat ja kävin työssä koko opiskeluaikani. Minä pystyin siihen, koska työskentelin omalla äidinkielelläni, suomeksi. Maahanmuuttajat harvoin saavat vajaalla kielitaidolla työtä. Sinä olet opiskellut Suomen piikkiin koko peruskoulusi ja nyt ammatti/tms. opintosi. Ei olisi tullut itsellä pieneen mieleenikään vinkua opiskeluaikoina, että opintorahani pienuus on maahanmuuttajien vika, vaikka toki ne tukien pienuudet ketuttikin.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

12.02.2013 22:07


Maahanmuuttajaperheestä

#565 Käyttäkääpä järkeä

12.02.2013 22:10

Ymmärrän toki kantanne vaikken noista maksuista sinänsä tiedä itse paljoa. Mutta tälleen maahanmuuttajaperheestä kun olen (molemmat vanhempani ovat kyllä kunnon töissä esimiehinä sun muina firmoissaan ja eletty täällä jo 20 vuotta, mutta silti) niin ymmärrän kuitenkin sen, että maahanmuuttaja tarvitsee vähän enemmän (tai paljon enemmän) rahaa tullessaan vasta Suomeen, koska hän aloittaa elämänsä NOLLASTA. Pitää hankkia KAIKKI alusta. Se on hieman eri asia kuin opiskelijalla tai muutenkin suomen kansalaisilla. Tietenkin pitäisi pienentää niitä tukia sitten kun henkilö on ollut maahanmuuttajana Suomessa jo esimerkiksi kaksi vuotta tai jotain sinnepäin. Mutta ei tätä näin mustavalkeesti voi ajatella :D

Mitkä tuet?

#566 Re: voi kiesus

13.02.2013 21:52

#7: Lars Enbom - voi kiesus

Haluaisin nähdä sut elävän tolla summalla ja elättämään 4 muuta samaan aikaan, ei ole katos kovin helppoa elää 255€/kk eikä todellakaan mitää autoja tolla rahalla makseta. Itse olen sitä mieltä että tuet ovat kohdillaan, jos mamut sais yhtää vähemmän tukia alkais niiden piireissä olemaan enemmän rikollisuutta eihän kukaan niitä töihinkään ota kun ei ole suomalaista koulutusta eikä kielitaitoa. Sen takia ehdotan rajoitusta maahanmuuttoon sekä sekä ehdoton suomen oleskeluluvan saaminen edellyttäis jonkinlaisen koulutuksen aloittamisen, kielen oppimista sekä työelämään suuntautumista ja jos niitä ei toteuteta oleskelulupa raukeaa.

Tietoinen mies

#567 Re: Levittäkää adressia!

17.02.2013 19:37

#1: Petri Mäkinen - Levittäkää adressia!

Hei,

Toimin Helsingissä vuokra-asunnon välittäjänä ja olen huomannut kuinka maahanmuuttajat saa kaikki palvelut Sosiaalista kuin automaatista. Se menee niin. Esim. Kotoutustuki yms., välityspalkkiot heille yms.

Lisäksi he asuu pääasiasa kalliissa noin 50 e/vrk (1500e/kk) majoituksessa HELSINGISSÄ. Koska haluavat tulla keskustaan. Sosiaalitoimisto maksaa sen heille.

Maahanmuuttajat muuttaa vastaanottokeskuksista Helsingin parhaimmille paikoille elämään sosiaalitoimella. Maahanmuuttovirasto maakunnasta maksaa ensimmäisen kuun vuokran ja takuut sitten henkilö siirtyy Helsingin sosiaalitoimen piiriin.

Välillä kun teen työtä niin kuvottaa miten tämä voi olla mahdollista ? :)


Vieras

#568

19.02.2013 19:44

sori adressin näkyvyyttä en voi sponsoroida kun on joutunu tuolta sossustaki rahaa pyytää jossa noit maaha muuttajii riittää vaik heti aamust menee..jotain rotia tähä touhuun sanon minä. esim pitzzeriat omistajat vaihtuu ja bisnes jatkuu. ja tuet rullaa.

Vieras

#569

22.02.2013 16:49

Maahanmuuttajataustainen/pakolainen saa 2283 e/kk ja suomalainen opiskelija 499 e/kk. Mua tämä nii ottaa päähän. Koulusaani tuo kuraattoriki auttaa heitä sossuasioissa eli voiko sossu maksaa. Mä en oikeesti ymmärrä mitä toi kouluni kuraattori oikeesti näkee siinä että nämä vieraat saavat enemmän ja minä saan nähdä nälkää. Ite kerran pyysin apua rahaongelmaani ja eikä siihen mitkään tepsineet ja mutta sitten ku joku mamu pyytää apua siihen nii hän voittaa aina tämän 'pelin'.
Anni

#570 Re: Levittäkää adressia!

23.02.2013 11:13

#1: Petri Mäkinen - Levittäkää adressia!

Tai suomalaisten tuet samaan mittakaavaani kuin mamuilla.. :)


Vieras

#571

23.02.2013 11:57

Sanotaan pikemminkin niin päin että kantasuomalaisten etuudet samalle tasolle kuin mamujen etuudet.
Niinpä

#572 Hohhoi, mites 69-luvulla kun lähettiin Ruotsiin, ois kai pitäny ampuu meikäläiset rajalle? Ja Ameri

23.02.2013 15:11


Vieras

#573 Re: Älä puhup

23.02.2013 15:12


Vieras

#574 Re: älä puhu paiskaa, meidän poika saa 258€.

23.02.2013 15:13


Vieras

#575

23.02.2013 15:17

Suomen sosiaalilainsäädännössä ei ole eritelty kansalaisuutta, kaikille on samat etuudet tai on olematta, riippuu päättäjistä.