Mopot 60km/h

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Mopot 60km/h.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

27.08.2012 06:17


joopajoo

#752 Re: get your facts straight

30.08.2012 11:37

#2: Anon ymous -

Mopoja käytetään todella paljon matkan ajamiseen, eikä vain kaupungissa pörräämiseen. Ja puhut melusaasteesta, voin kertoa että se tuottaa enemmän ääntä ajaa kaasu pohjassa koko ajan kuin puolikaasulla samaa vauhtia.

wieras

#754

31.08.2012 12:33

miksei vain suoraan voi nostaa sitä 60km/h kun suurin osa mopoista menee sen 60?

köyhä

#755 Re: Noh

31.08.2012 12:37

#730: todanoin - Noh

 

mutta mites sitten vähän käyhemmät henkilöt joilla ei ole varaa kevrakorttiin saatkia yllä pitää kevaria?

Kiske

#756 Re:

31.08.2012 14:50

#6: Joonas Karhula -

Sanoo 18 vuotias amis lahdesta jolle isi osti bemarin ja sillä ilosena ja äijänä polttaa kumia parkkipaikoilla ja liikenteessä ja isi maksaa uudet renkaat viiko välei ja sit sanoo et mopoilijat ei osaa ajaa

Joni

#757 Mopot suohon

31.08.2012 14:54

Tunkekaa ne mopot syvälle suohon! Toivottavasti tulisi laki joka kieltäisi moiset vehkeet kaduilta sillä niistä on vain haittaa!
Mopoilla Ja Mopoautoilla 60km/h

#758 Mopoilla Ja Mopoautoilla 60km/h

31.08.2012 21:09

Mopoilla Ja Mopoautoilla 60km/h
Haaska

#759 Minäkin ajan mopolla

31.08.2012 23:41

Erittäin loistava idea... Iän tosin voisi pitää 15v.
Haaska

#760 Re: Mopot suohon

31.08.2012 23:43

#757: Joni - Mopot suohon

 

Juurikin sen takia mopojen nopeuden sallittua rajaa nostettaisiin 60. Eivät olisi koko ajan jaloissa.

Mopopoika

#761 juuh

01.09.2012 18:33

Kyl sil mopolla pitäis se 60km/h saada mennä. Hiukan kuumottaa ku ruuhka-aikaan autoilijat siel perään pukkii tai ohittelee siit 10cm päästä tai ku on vaan yks kaista ja tiellä rajoitus 60km/h ni kyl joskus hiukan nolottaa ku 10 auton letka siel takana tööttää vaikka kuinka reunassa yrittää olla ku ei sen 50km/h yli pääse, joskus pitää mennä sinne ruohikolle asti et sais jonon liikkeelle.
mopotyttö

#762 ...

02.09.2012 03:18

60km/h olis todellakin aivan riittävä ja hyvä nopeus.

Itse oon 16-vuotias tyttö, ajan vaihteellista HM CRM 50cc:tä. Oon lopen kyllästynyt kuulemaan noita "nainen ratissa" ja "tytöt ei sais ajaa skopia/mopoja kun ne on uhka tieliikenteelle" -kommentteja, sillä itsekin ajan paljon paremmin ja vastuullisemmin kuin useimmat pojista. Mun mopossa, kuten vähintäänkin melkein kaikissa uusissa mopoissa kaikki paitsi moottori on suoraan kevarista, joten tuo "voi eih ei se runko ja jarrut kestä" -höpötys on täyttä schaissea.

Voin lisäksi sanoa että 16km koulumatka aamuruuhkassa on oikeesti henkipeliä. Pientareet on täällä päin melko kapeita (usein alle 30cm!) ja huonossa kunnossa - tietöissäkin uudistavat nykyään pelkän ajokaistan ja jättävät pientareet huonoon kuntoon... Itse koitan aina olla autoilijoille sen verran kohtelias, että pysyttelen pientareen puolella ja viiton ohi, sillä onhan heilläkin varmasti aamulla kiire töihin. Melko monta läheltä piti -ohitusta on kuitenkin tullut koettua ja pakko on vaan sanoa, että käyttäkää vähän sitä harkintakykyä siellä liikenteessä, rakkaat autoilijat. Jotkut kuskit vaan suhaisevat sokeasti ohi niillä kalliilla mersuillaan tai tööttäävät ja ohittavat keskisormi pystyssä, ei voi muuta kuin ihmetellä, miksi mopoilijoita yleistetään vastuuttomiksi tienkäyttäjiksi, kun kaikki autoilijatkaan eivät kovin järkevästi ajele :D
Kaikista hirveintä on, kun valtavat kaksiosaiset rekat lähtelevät ohittelemaan, niin ajele siinä sitten parikymmentä senttiä leveällä pientareella ja pelkää että joku sivutuulipuuska iskee ja joko työntää sut rekan kylkeen kiinni tai pudottaa sut ojaan. Voin sannoo että siinä ei kauheesti naurata.

Itse olen pitänyt moponi vakiona, kulkee hikisesti sen 45km/h ryyppy päällä, mutta ei oo kyllä enää kaukana se virittäminenkään, saas nähdä kauanko uskallan nahkaani riskeerata tuolla ajoteillä näin pienillä nopeuksilla.

Mutta todellakin, allekirjoitan. Ihan kaikkien mopoilijoiden turvallisuuden ja autoilijoiden hermojen takia.
Kortin vaatimustasoa tosin pitäisi nostaa, itse pääsin nollalla virheellä suunnilleen arvaamalla ja maalaisjärjellä läpi, ja käsittelykokeistakaan ei paljon hyötyä ole siinä varsinaisessa tieliikenteessä. Mielummin vaikka lisää opastettua liikenneajoa!
Hyvän seksielämän omaava nainen.

#763 huoh.

04.09.2012 00:14

Pojat pojat, aina kilpailemassa siitä kellä on isoin tai kenen vehje kulkee nopeimpaa...
Kertookin jonkun muun puutteesta kun pitää tommosilla leluilla leikkiä.
Ai nolo.
saata

#764 Re: Re: GALANATTI

06.09.2012 12:17

mororoo

#765 60km/h

06.09.2012 16:38

Mopot 60km/h!!!se olisi senkin takia parempi ettei kaikki virittäisi mopoja laittoman kovaa meneviksi!
Masa

#766 Re: En allekirjoita

06.09.2012 21:58

#1: Lauri - -

Hyvä Lauri. just niin! Mopot ovat lisäksi kansanterveyden suuri vihollinen. Alle 18-vuotiaille paras liikkumisväline on ehdottomasti polkupyörä. Mopoilu on jalankulku- ja pyöräteiden terroria; virittely lisäksi on huvia, joka rapauttaa viimeisenkin kunnioituksen tieliikennelakia kohtaan.

Masa

#767 Re: ...

06.09.2012 22:11

#762: mopotyttö - ...

Hei, jos kerran mopoilu on NOIN vaarallista, voin lämpimästi suositella koulumatkalle julkista kulkuvälinettä!

vilhardo

#768 Mopot kulkemaan 60Km/h

06.09.2012 22:33

Eihän sitä kukaan jaksa kattella että mopot luumuilee liikenteessä sen 45. Kaikkia vituttaa ja ruuhkat pitenee ellei autokuskit iske pedaalia pohjaan ja aja ohi aiheuttaen vaara tilanteita. Itse ajan yamaha dt:llä joka menee sen 80Km/h, ja voin sanoa että toimii ja kestää kauemmin ilman kuristuksia kuin kuristusten kanssa. Pitkän päälle kuristukset tukkivat putkea ja aiheuttavat muuta haittaa. Kuristuksia ei olla suunniteltu näihin putkiin ja siksi ne pitäisi ottaa kokonaan pois. Itse antaisin mopoilijoiden mennä vaikka 200 omalla vastuulla ja jos mopo menisi yli 65 ja kolari tapahtuisi, syytettäisiin mopoloijaa. Tällä metodilla pystyttäisiin varmistamaan liikenteen sujuvuus ja välttämään osia vaara tilanteita. Tietinkin tulee tilanteita joissa joku 15v. jonne ajaa 145 ja törmää paketti auton kylkeen jonka jälkeen hänet täytyy kerätä lusikalla pois mutta asia täytyisi painottaa omalle vastuulle!
kakkakikkare17

#769 eijumalauta

06.09.2012 22:40

ajoin eile mun tunturi tiikerssillä joka menee hikiseen sen 38... ajoin ihan tien reunaa kunnes eräs manne tuli vanhalla 96vm fiatilla joka oli etuveto ja 74hp ja manne päätti lähteä ohittamaan ja oli tulossa jo keltainen viivakin mutta manne lähti kiihdyttämään ja manne ylitti juuri 38 nopeuden ja iski kakkosen silmään ja silloin mannen auto ei jaksanukkaan enää vääntää vaan alkoi puplutella ja manne huomasi että rekka tuli vastaan ja takanakaan ei ollut enää tilaa palata joten manne päätti kiilata minut ja miun tunturi tiikerin ojaan :( ja sitte manne pysähtyi ja nousu autosta ja sanoi minulle " viddu, pergele viddu"

Vieras

#770 että sellasta :D

09.09.2012 18:19

hyvä lukee näitä mielipiteitä, pitäs varmaa itekki säästää kypäräkameraa iha vaa pirullessaa mitä mopolla ajo TODELLISUUDESSA on. eikä se autollakaan herkkua ole, osapuoli tavallaan vain vaihtuu, muiden autojen painostus pakottaa tekemään typeriä päätöksiä, kuunteletko tööttiä vai vaarannatko mopoilian rauhallisen ajon vain muutaman hassun minuutin takia pisteestä A->b? aika järjetöntä, kun miettii niin parissa minuutissa polttaa sätkän ja taas menoks. Mopolla taas katsoo peilistä milloin se takana oleva punainen paroni (pekoni) päättää ohittaa jossaki herkullisessa paikassa vinguttaen uuden autonsa turboa, onhan se hienoa että autossa on turbo, mutta ei sitä mielellään metrin päästä kuuntele :D elikkä, joutas ihan hyvin nostaa nopeusrajotusta, ei ne välttämättä ennen kestänyt mopot ajoa, mutta nykyisin kestävät. liikennesääntöi pitäs enemmäki opettaa, tuo ''teoriakoe'' oli jopa minullakin säälittävän helppo.
enkä jaksa lähteitä tähän laittaa, kaikki tietävät miten asiat on, suomalaisen on vaan niin pirun vaikea sanoa ''olin väärässä''
moporotta

#771 juu

11.09.2012 18:02

joo suoraan mopot kulkemaa 80km/H
jj

#772 Re:

11.09.2012 18:31

#7: Jarmo Väisänen -

missä tynnyris oikee elät hermanni... romutettavaks? joo tosi fuksua.

 

tärkeiden allekirjoittaminen

#773

19.09.2012 18:47

15v on hyvä ikäraja,ei sitä pitäis nostaa,mut toi muuten
Miggizu69

#774 hei haloo :DDD

28.09.2012 18:12

Mitä järkee tässä on ku jos mopokortti siirretään 16v ku sillon saa ajaa jo kevarilla jolla saa ajaa rajotusten mukaan? :DD :DD
Miggizu69

#775

28.09.2012 18:22

Siis sanokaa mikä järki täs on jos se siirretään 16vuotiaaseen mopo kortti? Okei? Kun sillon saa ajaa jo kevarilla.. :D Ja sillä saa ajaa rajotusten mukaan ... noilla poliiseillaki sais vähäse nuo aivot toimia paremmi