Kotihoidon tuen jakaminen perheiden päätettäväksi

Kirsi

#276 Holhousta

15.09.2013 20:20

Suomi on uskomaton holhousmaa.'Antakaa perheiden itse päättää mikä on omalle lapselle parhaaksi. Ai että kun sapettaa!

Vieras

#277 tosiasiallinen tavoite on kotihoidon tukikauden lyhentäminen

16.09.2013 04:57

"Toisena esimerkkinä oli perhe, jossa vanhemmista toinen on keskituloinen ja toinen ansaitsee 5 000 euroa. Tällöin perheen käteen jää jo yli 1 000 euroa vähemmän kuukaudessa, jos lapsia hoitaa kotona vanhemmista paremmin ansaitseva."

"Minusta tämä on tasa-arvoargumenteilla kuorrutettu ratkaisu, jossa tosiasiallinen tavoite on se, että kotihoidon tukikautta lyhennetään. (Tutkimuspäällikko Minna Salmi THL)"

http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1288599594737.html

Vieras

#278

17.09.2013 08:22

Kaikki allekirjoittamaan kansalaisaloite :)

Vieras

#279

17.09.2013 08:45

Ei ollenkaan tasapuolinen perheille, joissa vaimo esim osa-aikatyössä, tai muuten matalapalkka-alalla! Jää varmasti toinen puoli sitten käyttämättä,kun ilman mielen tuloja ei pärjää!

Vieras

#280

17.09.2013 09:45

Minä erossa
Kolmen lapsen yrittäjä äiti rovaniemeltä

#281

17.09.2013 15:14

Joo o kylläpä nämä on taas niitä asioita jotka päätetään oman perheen sisällä, eikä pumpulipilven päällä! Kyllä ne on vanhemmat itse jotka tietävät kumpi voi yleensäkään jäädä kotiin ja kumpi jatkaa töissä/ tänä päivänä kummalla on töitä. Tällä päätöksellä aiheutetaan taas turhaa huolta ja murhetta keski ja pienituloisille perheille. Ihan vääryyttä huuta tämä taas! Lapsiperheet VALVEUTUKAA seuraavissa vaaleissa! Sama juttu joka vuosi, leikataan perheiltä, pienituloisilta tai eläkeläisiltä! Se on käytettävä ääntä eikä jäädä rannalle soitteleen!!
allekirjoitin

#282 käykää tuolla allekirjottaa ni auttas asiaa enempi!

18.09.2013 19:30

vieras

#283 Myös kaikki mukaan Adressiin ;Vesistöjen puolesta-Talvivaara Stop

20.09.2013 05:12



Suomen puhtaat vesistöt sekä ympäröivän luonnon
tuhoaa Uraani-kemikaali tehdas Talvivaara = Kuoleman vaara
Ihmisen viimmeiset teot ,Tuhotat vesistöt, kaikki mukaan hyvän asian siis elämän puolesta.
Alle kirjoittamaan adressi ,Vesistöjen Puolesta- Talvivaara Stop !
vieras

#284 Hallitus vaitoon ja nopeasti

21.09.2013 18:30


Katainen on keikari joka on Urpilaisen kanssa syytänyt Suomalaisten
rahat Saksan sekä ranskan pankeille.
Kova euro on suurin syy ,Emusta irti nopeasti,Kovalla Eurolla on Suomi ajettu suohon.

Vieras

#285

22.09.2013 08:05

Perheet tarvitsevat oman vapauden valita hoitomuodon lapsille omien aikataulujensa ja mahdollisuuksien mukaisesti. Perheet osaavat valita lapsen edun mukaisesti.

Vieras

#286

23.09.2013 07:59

Minun palkkani on hyvin pieni, miehelläni taas 5-kertainen palkka minun palkkaani verrattuna. Tulee yhteiskunnalle kalliiksi miehen jäädä kotiin... minun palkkani verotuloilla ei makseta päivähoitopaikkaa.
17 v

#287 Ei loppuun mietitty budjettiesitys

23.09.2013 15:57

Päätös toisi vaikeuksia perhesuunnitteluun. Lapsien hankkimiseen ei olisi varaa ennen kuin molemmat vanhemmat ovat työelämässä. Tämä myöhentäisi yleistä synnytysikää, joka sen sijaan lisäisi rintasyövän yleisyyttä naisilla. Kalliit hoidot rintasyöpään maksaa kumminkin valtio. Miksi valtio yrittää tuhota kansalaistensa terveyden kun joutuu itse kustantamaan vahingot?
Kuinka typeriä poliitikot oikein ovat, jos 17-vuotias tyttö näkee selkeitä virheitä heidän päätöksissään?
Äiti

#288 Porsaanreikä

24.09.2013 09:49

Tuleeko tämän uudistuksen myötä sitten se, että isän on pakko jäädä kotiin...? Tarkoitan sitä, että voihan tälläkin hetkellä isä olla kotihoidontuen hakijana vaikka oliskin töissä...pääasiahan on, ettei lapsi ole kunnallisessa päivähoidossa. Eli periaatteessa äiti voi edelleen olla kotona (vaikkei työnhakijana), isä käy työssä ja nostaa kotihoidontuen. Eli tulot pysyvät samana perheessä. Valvotaanko sitä sitten, että se isä kanssa jää kotiin?
juupa juu eihh

#289 Re: Eih!

24.09.2013 11:00


Vieras

#290

24.09.2013 12:32

tämä on hullu. jos on tilanne jossa äiti on työton ja isä tienaa rahaa tai mies tienaa naista enemmän. jos isä jää kotihoidon tuelle kuinka tällöin maksetaan asunto- yms lainat ja muut?

perheillä tulisi olla oikeus itse päättää kodin- ja lastenhoidosta ja sen jakamisesta. tämä on tasa-arvo!

tässä erityisessä laissa ei ole kyse tasa-arvosta.

Vieras

#291

26.09.2013 06:00

jee
Ulos unionista / Petri Rautiainen

#292

26.09.2013 07:22

Kaikki maahanmuuttajien tuet ovat ajaneet suomen kansalaisten kotihoidontuen ohitse. Maahanmuuttajille maksetaan kalliit asunnot, mikä on kaikki pois suomalaisilta kotiäideiltä ja lapsiperheiltä. Kotiäitejä yritetään ajaa pois työnsä äärestä tarjoamalla heille Kelan peruspäivärahaa, mikä on kaksinkertainen kotihoidontukeen verrattuna. Tähän on kytketty kuitenkin "haudattu koira", sillä riittävän pitkään työttömänä olleet kotiäidit voidaan pakottaa vastaanottamaan orjatyötä ja näin menettämään entisen työpaikkansa. Lisäksi suosittelen allekirjoittamaan adressin "Maahanmuuttajien tuet".

Vieras

#293

26.09.2013 09:43

Ihmisillä on oikeuksia! Perheenisillä ja äideilläkin. Yksi niistä on päättää itse asioistaan ilman äärimmäisyyteen vietyä holhousta.

Vieras

#294

26.09.2013 12:47

aivan älytöntä, perheiden pitää saada itse päättää kumpi on lasten kanssa, koska useimmilla se on tuloista kiinni. Järki käteen. Entäs työttömät äidit, niin tai saisivathan he sitten vähän paremman työttömyyspäivärahan jne eli tosiaan tämähän säästäisi... ihan turhaa sompaamista edes takasin.. ei säästäisi yhtään mitään päinvastoin.
vieras

#295 Hätä huuto Vesistöjen puolesta

26.09.2013 16:38


Tulkaa mukaan Adrssiin

Vesistöjen Puolesta- Stop Talvivaara !
Ulos unionista / Petri Rautiainen

#296

26.09.2013 18:02

Kaikki mukaan kamppailemaan maahanmuuttajien kohtuuttoman hyviä tukia vastaan! Ne ovat kaikki omalta kansalta pois! Mukana on perusteluja eri Kela-maksuista!

http://www.adressit.com/maahanmuuttajien_tukia_kohtuullistettava
kolmen äiti

#297 Isä ei halua olla koti-isä

26.09.2013 18:12

Meillä ei suurimmaksi osaksi olisi edes rahasta kiinni. Isän hermot ei yksinkertaisesti kestäisi kolmen pienen lapsen koti-isyyttä, vaikka haluaakin, että lapset kotona hoidetaan. Kaikki isät eivät yksinkertaisesti halua olla kokoajan kotona vaimon ollessa työssä kodin ulkopuolella. Ei ole tässä otettu tätäkään huomioon, että niiltä lapsilta viedään mahdollisuus kotihoitoon, joiden isät eivät jaksa/halua olla koti-isiä, edes puolta vuotta. Ei tämä muutos kuitenkaan kenenkään luonnetta muuttaisi.

Vieras

#298

26.09.2013 20:12

Aivan hullua ettei perheet muka itte sais päättää kumpi sille kotihoidontuelle jää !!
Mitä varten tämänkin asian joku muu sais päättää kun ei tiedä perheen sisäisistä asioista yhtään mitään !!!

Vieras

#299

27.09.2013 06:11

Olikos se tänään nyt "suurilla" herroilla ja rouvilla välikysymyksen äänestys tästä asiasta? Minua niin sapettaa tämä koko. :/ Ihan ihme juttu. Vihaksi pisti kun eilen lehdestä luin tästä noita poliitikkojen sanomisia, että kun perheissä on tällainen sovinistinen ajattelu vielä, että lähinnä äidit jää kotiin niin jos asiaa eivät perheet itse osaa muuttaa niin sitten täytyy puuttua tähän lailla!! Järkyttävää sanomista sillä saa kuulostamaan, että me äidit jotka haluamme olla lastemme kanssa mahdollisimman pitkään kotona elämme kärjistäen sanottuna " nyrkin ja hellan välissä". Miksi, voi miksi nämä päättäjät ei ymmärrä, että on vain tilanteita joihin heidän ei pitäisi sitä suurta nokkaansa työntää! :/

Vieras

#300 Re:

27.09.2013 12:09

#299: -

Eipä ne uskalla ikinä "kaataa" tuota hallitusta epäluottamuksella... http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013092717541742_uu.shtml