Hätähuuto Salon synnytysten puolesta!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Hätähuuto Salon synnytysten puolesta!.


Vieras

#76

21.09.2013 09:15

Ihania muistoja Salon synnäriltä, upeat hoitajat ja lämmin, turvallinen tunnelma...
Katja Orimo
Adressin tekijä

#77

21.09.2013 10:05

Hienot 3000 allekirjoittanutta!! Kiitos!!
Jakakaa adressia eteenpäin
vieras

#78 Hätä huuto myös vesitöjen puolesta

21.09.2013 14:10


Vesistöjen Puolesta- Stop Talvivaara !

Tulkaa mukaan aressi allekirjoittamalla. Uraani on vesiliokoinen ------Tappava myrkky !

Vieras

#79

21.09.2013 16:22

Ihan ensin kiitos Salon synnärin ihanalle henkilökunnalle. Kolme lasta olen siellä synnyttänyt ja joka kkerta palvelu on ollut hienoa ja synnyttäjä on otettu huomoioon. Yksin ei ole tarvinnut olla vaan kätilö tai opiskelija on ollut koko ajan mukana jos on halunnut. Kolmannen kohdalla vietin sairaalassa 4 päivää lepäämässä, kotona se ei olisi onnistunut 3 lapsen ja 3 koiran kanssa. TYKSistä olisi varmaan passitettu jo samana päivänä kotiin kun kaikki meni hyvin ja poiika syntyi melko pian puolenyön jälkeen.

Salon synnärin lopettaminen tuskin tuo säästöjä kovinkan paljon. Jos raha ratkaisee niin eikö Saloon voitaisi ottaa synnyttäjiä HUSin alueelta. Lohja, Sammatti ja muiden lähistöllä olevien HUSiin kuuluvien kuntien äidit varmasti tulisivat mielellän Saloon synnyttämään sen sijaan, että miettivät pääsevätkö siihen aiottuun synnytysyksikköön sulkujen takia. VSSHP voisi laskuttaa näistä synnyttäjistä aiheutvat kulut HUSilta, jolloin saadaan koko kapasiteetti käyttöön ja hieman tulojakin toivottavasti.

Toivottavasti järki voittaa tässä asiassa. Jos jotain pitää siirtää niin siirretään Salon Sairaalan johtava lääkäri jonnekin niin ehkä sitten tämä lakkautusintokin lakkaa kun isoin puolestapuhuja on poissa.

Vieras

#80

21.09.2013 17:10

Hyviä pointteja.. Käytän vertauskuvaa.. "miksi kippari upottaa omaa laivaansa??"


Vieras

#81 Synnäri jätettävä Saloon

21.09.2013 17:57

Olen itse täällä synnyttänyt 3 lasta ja aina ollut hyvä ja joustava henkilökunta,miksi kaikki hyvä poistetaan,lapsiperheitä ei muutenkaan saa sortaa.Päättäjät nyt herätys!

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

21.09.2013 17:58



Vieras

#83

21.09.2013 18:33

En voi muuta kuin ihmetellä tätä päätöstä. Sen lisäksi että ihmisiltä viedään työpaikka alta, niin aletaan kirjaimellisesti jo leikkimään ihmishengillä. Siinäpä sitä sitten ihmetellään, kun autossa synnyttämiset lisääntyneet. Hulluja nuo päättäjät, kertakaikkisesti. Itse synnytin maailman ihanimmat kaksoset kesäkuun 3.päivä. Olen ikuisesti kiitollinen kaikesta siitä tuesta ja avusta mitä sain osastolla, synnytyksen aikana ja sairaalassaolopäivinä. He tekevät niin arvokasta työtä <3
liki lappalainen.

#84 Pitkä välimatka?

21.09.2013 18:42

Perspektiiviä valitukseen, Lapissa on normaalia kolmen tunnin matka synnytyssairaalaan ja pisimmillään matkat on 500 kilometriä.

Vieras

#85

21.09.2013 19:33

Salon synnäri on tarpeellinen 55 000 asukkaan kaupungissa TYKSin rahapulasta huolimatta. Ennenkaikkea turvallisuus ja Salon laita-alueilta esim.Petun saaresta lossimatkoineen on sairaalaan yli 50 km. per suunta!!!

Vieras

#86

21.09.2013 22:09

Salo hyvä ja rauhallinen äidille että vastasyntyneelle.
Tiituli

#87 Re: Pitkä välimatka?

22.09.2013 01:31

#84: liki lappalainen. - Pitkä välimatka? 

 

Juuri näin! Ja sitä oon yrittäny täällä kertoa mutta itketään vaan sitä et joutuis tunnin ajomatkan päähän lähtemään!

Vieras

#88

22.09.2013 05:35

Ei synnytysosastoa pois salosta mistään hinnasta.

Vieras

#89 Re: Anestesiapäivystys

22.09.2013 09:37

#1: Mixmaster - Anestesiapäivystys

Salo taitaa tuhkehtua omaan typeryyteensä.


Vieras

#90

22.09.2013 09:38

Lisää vaan kuntien yhdistymisiä niin jo alkaa hommat mennä persiilleen.

Vieras

#91 Re: Re: Anestesiapäivystys

22.09.2013 10:33

#89: - Re: Anestesiapäivystys 

 oliko tämä kommentti puolesta vai vastaan :)


Vieras

#92

22.09.2013 18:51

Vammalan aluesairaalan kohtaloksi kävi juurikin kustannustehokkuus. Siellä lopetaan synnytykset tänä vuonna. Synnytykset siirtyvät TAYSsiin, josta jo toissakesänä siirrettiin äitejä Hämeenlinnaan osastolle, koska tilat eivät riittäneet. Halutaanko kaikki pienet ajaa alas? Uskon, että kotisynnytykset lisääntyvät näiden muutosten myötä.

Vieras

#93

23.09.2013 01:14

Valjastakaapa miehenne myös allekirjoittamaan! Miesten allekirjoitukset loistavat poissaolollaan. Ennemmin synnyttäisin vaikka saunassa kuin Turussa!

Vieras

#94

23.09.2013 05:41

Suur Salo ilman synnytysosastoa :O....näinkö???

Vieras

#95

23.09.2013 09:40

kiireettömyys tuo turvallisuuden tunnetta! olen aina valinnu rauhallisen paikan mieluummin. -loimaalla 2 ja salossa yhden synnyttänyt äiti-

Vieras

#96

23.09.2013 15:16

Salon synnytys- ja lastenosastojen lopettaminen saisi aikaan paljon tuskaa ja vaikeutta puhumattakaan kustannuksista. Ajatellaanpa synnyttäjää, joka lähtee jostain Kiskosta, Karjalohjan rajalta. Matkaa TYKS:aan about 80-90km. Vauva syntyy ja kotiutetaan 1-2 vrk:n iässä. Bilirubiiniarvo vasta nousussa, seuraavana päivänä Turkuun kontrolliin, ei vieläkään noussut muttei laskekaan, taas seuraavana aamuna Turkuun...ehkä jo osastolle.. tai sitten taas seuraavana päivänä uudelleen. Siinä ne vauvan ensimmäiset päivät - ja vanhempien sisarusten siinä sivussa - sitten menevätkin, matkaillen moottoritiellä. Liukkailla keleillä, lumipyryissä, siinä riittää vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Ja säästöä tulee!

Vieras

#97

23.09.2013 15:35

Saimme Salon synnärillä huippuhoitoa!

Vieras

#98

24.09.2013 05:29

Kaksi hienoa synnytystä turvallisessa,rauhallisessa,kiireettömässä ilmapiirissä jossa synnyttäjän tahtoa on todella kuunneltu! Tuttujen kätilöiden,hoitajien ja lääkärien hyvässä hoidossa! Kiitos!

Vieras

#99

24.09.2013 06:13

OLen kirjoittanut kirjan synnyttämisestä, ja synnyttänyt itse kolme lasta, yhden Helsingissä, yhden Kaliforniassa ja yhden Salossa. SAlon synnytyssairaala on ainutlaatuinen, äitiä kunnioittava ja kuunteleva synnytysyksikkö. Saloon tullaan synnyttämään kauempaakin, sillä tiedostavat naiset arvostavat ympäristöä, joka ymmärtää synnytyksen ainutlaatuisuuden. Synnymme kaikki vain kerran ja moni äiti synnyttää vain kerran tai pari. Se on valtava elämänkokemus, joka parhaimmillaan voimaannuttaa naisen koko loppuelämäkseen. Ei ole sama missä ja miten synnytys tapahtuu. Toivoisin inhimillisyyden puhuvan edes joskus lujemmalla äänellä päättäjien korviin kuin raha.

Vieras

#100

24.09.2013 09:58

Salossa itsekkin syntynyt