Kaupunkipuroko Imatrankoskelle?

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Kaupunkipuroko Imatrankoskelle?.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

totuus esiin

#2 Kalojen kutu paikka

Tärkein on jäännyt asiasta kertomatta. Purosta tehdään lohikalojen kutupaikka. Ilman ihmisen apua lohikalat eivät voi kutea alajuoksulla.

#3

On hyvin erikoista, että tätä kerrassaan järjetöntä hanketta haluaa vain muutama henkilö Imatralla ja sitä silti suunnitellaan. Tuohon puroon hukattavat rahat tulisikin käyttää esim. teiden ja vesijohtoverkon uusimiseen.
Meillä kulkee isompi puro vieressä, jota tulisi osata käyttää paremmin virkistyskäyttöön. Valmistuessaan tuo "puro" on myös erittäin ilkivalta-altis.
Tämän puron tekemisestä päättävä lautakuntanan tulikin miettiä kunnan asukkaita eikä kaloja. Lohen nousua uusille kutupaikoille ei voida varmuudella ennustaa. Mihinkäs ne kalat sitten menevät kun ovat puroon kuteneet? Takaisin venäjälle myrkytettäväksi?
Tämä puro on ihan OK ajatus, mutta ei ole järkevää totetuttaa Imatran tämänhetkisen surkean rahatilanteen takia. 10 vuoden päästä voi kunnan rahatilanne olla toinen ja tehdään se sitten. Mutta ei nyt.

#4

Luulen, että Vuoksessa on tarpeeksi *puroa* ja vettä meille kaikille ihailtavaksi!!
vuoksi on vuoksi

#5

nyt kun on tiukat ajat kannattaa laittaa ne rahat lapsiin ja vanhuksiin,rahaa törsätty jo Lammassaareen venäläisille

#6

Turhaa rahan haaskia,tärkeämpiäkin rahanreikiä löytyy kuten terveydenhuolto,vanhukset,lapset,työttömyyden hoito,onhan niitä varmaan muuitakin

#7

Allekirjoitettu

#8

Vuoksenniskan koulu lakkautettiin, Tainionkosken koulu ollut pitkään uhan alla, Mansikkalan terveyspalvelut siirrettäisi Honkaharjuun. Pitääkö Imatran varat ennemmin käyttää venäläisten pysäyttämiseen, kuin kuntalaisten hyvinvointiin? Kaunis keskusta rakennettiin isolla rahalla, eikö se riitä? Järki käteen! Enpä taida olla tulevaisuuden takaisinmuuttaja tätä menoa!

#9

Rahaa riittää venäläisten hyysäämiseen, mutta samaan aikaan esim.savikannan koulu ja esikoulu rakennukset homeessa lapset sairastavat.
Kaupunki ei saa mitään aikaan, home ongelmat olleet tiedossa jo pitkään, mutta rahat käytetään mieluummin venäläisten hyvin vointiin ja viihtyvyyteen.

#10 Selvitelkääs vähän

Venäläiset eivät ole tämän projektin kanssa missään tekemisissä! Ymmärrän,että otsikko osaa hämätä mutta faktaa on että jos me joskus haluttaisiin tänne suomalaisiakin turisteja niin kuolevan taimenkannan täytyy toipua! Tämä puro auttaa asiassa paljonkin, sillä ei ole mitään tekemistä venäläisten kanssa. Jos rahaa olisi pitänyt säästää niin ukonlinnan tietyöt olisi ollut hyvä kojde, sillä edes yksi liikenneympyrä vähemmän olisi tuonut lähes kolminkertaiset säästöt verrattuna kalapuroon! Ja jos tarkemmin katsotaan kaupungin budjettia niin ei tuo kovin suuri raha ole hyvään asiaan.
Pyh

#11 Kutukiviä

Eikös niitä ole jo useampikin kuorma Vuokseen kipattu, tarvitaanko siihen vielä puroa. Kuulemma kivilläkin on ollut hinta kohdallaan.
Luulisi tärkeämpiäkin rahareikiä tässä kunnassa olevan.
Tuntuu vaan turistit menevän kuntalaisten hyvinvoinnin edelle.
Kalevi vaan Vuoksen varrelta

#12 Valitettavaa vastakkainasettelua

Aika turhaa ja tyhjänpäiväistä tämä vastakkainasettelu. Aina on niin helppo mollata ja nimettömänä haukkua toisten tekemisiä. Miun mielestä on ihan hyvä, että kaupunkikuvaa yritetään parantaa meillä Imatrallakin. Hyvin toteutettuna puroa on varmasti mukava katsella oli sitten turisti tai kaupunkilainen. Jos kalaa saadaan lisää pyydettäväksi niin hyvä juttu sekin. Imatralaisahan suurin osa Vuoksen kalastajistakin taitaa olla.

Mikä ihme meissä imatralaisissa on kun aina pitää vastustaa kaikkea uutta.

#13 Luonnolle se mikä luonnolle kuuluu

Vieläkin painotan, että purolla ei ole mitään tekemistä turismin kanssa. Se voi lisätä sitä mutta se ei ole kaupungilla tässä tarkoitus. Ja kyllähän noita kaloja tuonne kippaillaan, jotta sitä kantaa saataisi elpymään. Nyt tämä uusi puro saattaisi mahdollistaa noitten kalaistutusten lopettamisen kantojen parantuessa. Me olemme vastuussa alueemme luonnosta ja minun mielestäni kaikilla maailman lajeilla on yhtäläinen oikeus elää parhaassa mahdollisessa ympäristössä!

#14 Re: Valitettavaa vastakkainasettelua

#12: Kalevi vaan Vuoksen varrelta - Valitettavaa vastakkainasettelua

Siinä on oikeaa asennetta! Ja kyllä silloin asioista tulee mollaamista kun niissä ei ole mitään faktaa.

#15

Mitä lisäarvoa tuo kaupunkipuro mahtavan koskemme vierellä? Kuka sitä siellä 'toispuoljokke' edes katselee?? Hei halo! Typerin idea Imatran historiassa, varsinkin kun kaupungissa riittää kohteita jotka kipeästi tarvitsisivat rahaa, mutta sinne sitä ei ole olevinaan.. homekoulut ym..
Isä vaan

#16 Re:

#15: -

Ihan hyvä pointti mutta missä ihmeessä on se mahtava koski.

Minä hyvin ymmärrän tarpeet kouluihin kun omat lapsenikin niitä käyvät mutta katson myös että kyllä elinympäristöämmekin tulisi parantaa ja kaupunkikuvaa kohentaa. Jos jatkuvasti rinnastetaan asioita kuten tässä foorumissa tunnutaan esitettävän niin sitten voidaan lyödä hanskat tiskiin ei tehdä eikä kehitetä mitään. Ollaan vaan ja taannutaan. Kukahan tosissaan uskoo, että yhdellä ympäristöhankkeella pelastetaan ja korjataan kaikki epäkohdat vuosiksi eteenpäin.

näin on

#17 Re:

#15: -

Home koulut korjataan YH:n puolesta, koska se isännöi kiinteistöjä. Maksu taas korjauksiin tulee kiinteistöjen vuokrista. Tuliko nyt selväksi, ettei homekouluja ja muita investointeja voi verrata keskenään.

Huolestunut kotiäiti

#18 Ei kaupunkipurolle.

Minun mielestäni Imatran kaupungin tulisi käyttää enemmän rahoja juuri poliisivoimiin. Kaupunkimme kaduilla vilisee hörhöjä. Se on hyvin huolestuttavaa. Eikö tähän tulisi puuttua? Imatran kaupunki tuhlaa jo muutenkin liikaa varoja turismiin ja venäläisiin. Tästä kaupunkipurosta ei ole minkäänlaista hyötyä imatralaisille!

#19

Kaupunkipuro on aivan turha,meillä on Vuoksija koski joita turistit tulevat katsomaan.

#20

!!!!!!!!Vai kaupunkipuro! eikö meil oo tarpeeksi iso puro jo olemassa.Rahan haaskausta !!!!!!!

#21

Meillä on hieno kaupunkipuro nimeltään Vuoksi.
Katujen alla virtaa isompia ja pienempiä puroja (=vuotavia vesi ja viemäriputkia).On tärkeämpiäkin rahanreikiä.

#22

on imatralla tärkeämpiäkin rahareikiä.

Lapsesta asti Vuoksenniskan seudulla asunut

#23 Ehdoton ei kaupunkipurolle.

Olisko aika parannella vaikka Vuoksenniskaa, joka osoittaa vieläkin vain ja ainoastaan "kuoleman" merkkejä. Onhan toki Lidl:n ja S-marketin ympäristöä paranneltu, mutta tämäkin ilmeisesti pyrkii siirtämään keskustaa ns. alemmaksi, joka taas palvelee enemmän naapurimaan asukkaita kun taas itse vuoksenniskalaisia tai muuta lähiympäristöä. Entinen keskusta (Vuoksenniskantie) kuolee kauppoineen kaikkineen ja tilalla on vain kirpputoria toisensa perään ja välissä "pari" parturi-kampaamoa.

Imatran olisi aika keskittyä omiin asukkaisiinsa eikä vain Itämaan turismiin.

mutteri mummo

#24 ei missään nimessä puroa.

never coming back

#25 EI kaupunkipurolle

Olisiko korkea aika alkaa huolehtimaan imatralaisten hyvinvonnista? Itse en paljasjalkaisena imatralaisena aio jäädä kaupunkiin koko loppuelämäkseni. Täällä menee asiat niin huonosti. Ensin hyysätään venäläisiä,sitten tulee EKSOTE monimutkaistamaan asioita...ei ihme,että ihmiset lähtevät!

Kommentoi adressia