Pakilan siirtolapuutarhan lisärakentaminen on estettävä

Pakilan siirtolapuutarhan lisärakentaminen on estettävä / Tiedotteet / Kaavaehdotus tulossa kaupunkisuunnittelulautakunnan käsittelyyn 22.10. / Kommentit

16.10.2013 19:32

Toivon,että alueelle ei lisärakenneta.Tälläkin hetkellä siirtolapuutarhoille läpikulku on lapsille vaarallista.Olemme taloyhtiössä harkinneet pyyntöä korokkeiden rakentamiselle.Kyse on As.Oy.Lukkarinpiha.
Lisäksi menetämme aivan upean ympäristön,jossa on osittain myös harvinaista lehtoa.Onko alueelta tehty kartoitus alueen kasveista ja eläimistä?Alueella kasvaa kasveja ,joita ei muualla näe.Alue on siis on alueena rikkaus Etelä-Suomessa.

17.10.2013 07:20

Siirtolapuutarhan laajennusta ei saa toteuttaa. On käsittämätöntä, että runsaan 10 km:n päähän Helsingin keskustasta rakennetaan kesäasutusta. Rakennettakoon siirtolapuutarhoja, jos niitä tarvitaan, esim. Helsingin hankkimalle Sipoon alueelle tai muualle pois ympärivuotisen asutuksen kyljestä. Itä-Pakilassa ympärivuotisesti asuvien tarpeena on saada esim. kunnon koirapuisto Pakilan rantatien varrelle.

17.10.2013 09:08

Ainutlaatuinen maisema ja luonto palokärkineen, mahtavine vanhoine puineen. Tutustukaa päättäjät paikanpäällä. Rauhoittava ja ainoa säilynyt maalaismiljöö joen varrella viljpeltoineen.
Isännöitsijä

#4 Itä-Pakilan siirtolapuutarhalaajennus kaataa metsää

22.10.2013 08:26

Kaupunkisuunnittelulautakunnan tänään 22.10.2013 olevan kokouksen esityslistan 28/2013 s. 4 sanotaan, että Itä-Pakilan siirtolapuutarha-alueen reunaan Lystikukkulalle ehdotettava tie "vähentää hiukan reunapuustoa". Kävin laskemassa paikan päällä, että tämä "hiukan" on kolmisenkymmentä isokokoista lehti- ja havupuuta, joista suurimmat ovat tyven halkaisijaltaan yli puolimetrisiä. Otin huomioon sen, että tienalueen kokonaisleveys pientareineen ja puistoon tehtävine ojineen tulee olemaan 6 metriä. Ojan siirto syvemmälle puistorinteeseen saattaa merkitä sitä, että puustoa joudutaan kaatamaan laskemaani enemmän puiden juuriston vaurioiduttua kaivuutyöstä. Mielestäni esityslistan teksti sievistelee asemakaavamuutoksen vaikutuksia tälle valtakunnallisesti arvokkaaksi luokitellulle metsäalueelle.