Vetoomus Kluuvin gallerian säilyttämiseksi

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Vetoomus Kluuvin gallerian säilyttämiseksi.

Pasi Mann

#1 Ajattelisimmeko taidetta

21.02.2014 22:16

Uskon, että moni on allekirjoittanut adressin niiden vahvojen muistojen pohjalta, joita jokaisella Kluuvista on ja unohtanut pohtia minkälaisia uusia ja kiinnostavia mahdollisuuksia Kluuvin galleriakonseptin uudistaminen tuo mukanaan.

Tennispalatsissa vapautuu 50.000m2 uutta tilaa, joten Kluuvin galleria voi kasvaa kooltaan siten, että yksityisnäyttelyä mahtuu pitämään kaksi, tai useampia taiteilijoita kerrallaan. Jo tämä yksinkertainen muutos luo galleriasta vetovoimaisemman. Puhumattakaan siitä, että Kaupunginmuseossa vierailee vuosittain 50.000 kävijää, joista joku perustaavi ja kuraattorikin erehtyynee myös gallerian puolelle.

Kluuvin tilassa on eittämättä arvoja, mutta ne ovat meidän ja ne tähyilevät menneisyyteen. ne myäs vaihtuvat hyvinkin nopeasti kun uudet ihmiset astuvat puikkoihin. Tässä tapauksessa kysymyksessä on erittäin tärkeästä ryhmästä, eli nuorista taiteilijoista joiden tulevaisuutta pitäisi tukea kaikin voimin ja asettaa aina etusijalle. Kannattaako tätä ryhmää todella ampua polveen lyhytnäköisen ajattelun ja arvoiksi kohotettujen muistojen vuoksi?

Kuunnelkaa ainakin järkevät ja perustellut argumentit joilla Maija Tanninen-Mattila puolustaa gallerian siirtoa Stradan tekemässä jutussa. Sitten voisi alkaa pohtia miten Kluuvin galleriakonseptia kehitetään parhaiten.