Tampereen Hatanpään lukion lakkauttamista vastaan

03.02.2014 19:31

Tampereella löytyy kyllä ilmeisesti rahaa ratikkaan ja "kakkalaitoksen" uusintaan, vanhukset ja lapsetko laitetaan tämän suuruudenhulluuden maksumiehiksi. Tunneli saatiin jo niin eikun seuraavaan Napoleon-syndroomakohteeseen. Pitäisikö koko kaupunginhallitus uusia kertaheitolla? Ottaisivat järjen käteen. Esimerkillinen ja loistava esimerkki hyvästä ja sydämellä tehdystä opetustyöstä ja oppilaiden tuloksista ja alhaisesta keskeyttämisprosentista, Hatanpään lukio on joutunut raadollisesti tämän sorron jota säästämiseksi kutsutaan kohteeksi. Häpeäisin istua päättävissä elimissä tällä hetkellä Tampereella. Inhimillisyys ja empatia on unohdettu suuruudenhulluuden kustannuksella.

03.02.2014 22:24

Moi. Olen voimakkaasti Hatanpään lukion säilyttämisen puolesta. Olen lukion (ent. Pirkanmaan yhteiskoulu) toista yo-vuosiluokkaa 1966. KOULUSSA OLI HYVÄ HENKI JA YHTEENKUULUVUUDEN TUNNE. Kaikki opettajat ja oppilaat tunsivat toisensa. Koulun oppilaita on toiminut ja toimii edelleen merkittävissä yhteiskunnallisissa tehtävissä, löytyy myös yrittäjiä, tohtoreita ja professoreita.
Hyvä kouluhenki, ystävyys, toisesta välittäminen ja veljeys tarttui lukioluokillla myös meihin Orava-kerhon jäseniin - 16:een koulupoikaan. Yhdessäpitoa on jatkunut yli 50 vuotta. Olemme perinteisesti kokoontuneet Loppiaisena niin, että joku veljistä on toiminut kokouksemme isäntänä. Olemme vaalineet koulumme perintöä omalla tavallamme jo 46:n Loppiaiskokouksen ajan ! Aina on muisteltu kouluamme, opettajia ja koulutovereita.
Olemme osallistuneet koulun eri tapahtumiin ja tilaisuuksiin. Olemme moneen kertaan todenneet, että saimme koulustamme hyvät eväät elämällemme - kiitos asiansa osaavien ja hyvin motivoituneiden opettajiemme.
Sittemmin tämä Orava-aatteemme on tarttunut puolisoihin ja lapsiin. Puolisomme "Liito-oravat" ovat pitäneet omia kokouksiaan. Ja lapset tietävät lukiostamme paljon.
Olemme ikäänkuin suuri Orava-perhe ja tapaamme toisiamme Loppiaiskokousten väliaikanakin eri tilaisuuksissa. Perhekuntana taistelemme kynsin ja hampain sekä kaikin keinon lukion säilyttämisen puolesta.
Arvoisat päättäjät: miettikää toiseenkin kertaan lukion lakkauttamisen huonoja puolia. Antakaa nuorille mahdollisuus kasvaa ja kehittää itseään tällä musiikkilukio-linjalla. Lukiorakennuskin on varta vasten saneerattu kalliilla rahalla. Hyvää kouluhenkeä ja kaikkea mitä siihen liittyy ei voi ostaa rahalla. Olen keskustellut tämän kevään abiturienttien kanssa. Kaikki ovat tykänneeet olla Hatanpään lukiossa, HALUssa (koulun nimilyhenne). Kauan eläköön HALU ! HALUlle pitkää ikää ja onnellista tulevaisuutta !
Terveisin Erkki Nikkanen, Pirkanmaan yhteiskoulun yo 1966

10.02.2014 13:13

Onko tämänvuotinen opettajarekrykin osa lukioiden säästöohjelmaa? Ei ainuttakaan vakinaista lehtorin virkaa haettavana! Luuletteko, ettei mahdollisuus saada päteviä opettajia ja samalla opetuksen laatu kärsi tästä?

12.02.2014 07:00

Monelle aikanaan oikealla suunnalla ja lyhyen matkan päässä, kun kaupungin koulut ruuhkakeskustassa. Koivistonkylästäkin kävellään kouluun, mikä kuntoilumielessäkin hyvä. Samoin hiihtomaasto ollut aina kohtuullisesti tavoitettavissa Eka- Marketilla ja rantapuistossa. Ainoa kunnon kansalliset mitat täyttävä liikuntasali, jotka muilla kouluilla tosi ahtaat ja vanhanaikaiset. Kautta aikain. Aikanaan Ilves olisi päässyt käsipallosarjaan pelattuaan ottelut juuri tässä hallissa.

14.02.2014 07:25

Koulutko ovat vähemmän tärkeitä? Emme tarvitse Areenaa, emme tunnelia tms. Tarvitsemme terveitä lapsia jatkamaan tätä yhteiskuntaa. Elina