YLEn mediamaksu

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista YLEn mediamaksu .

Luukas Taivaankävelijä

#251 Ei typeryyttä vaan tietoista alistamista

25.12.2011 14:11

#1: Michail Jaction -

Tämä olisi varmasti järkevää ja oikeudenmukaista, enkä usko, että vaihtoehto on lainkaan jäänyt päättäviltä tajuamatta. Se johtaisi kuitenkin siihen, että uutisia ja ohjelmaa katseltaisiin mielummin sieltä, mistä niitä voi katsoa ilmaiseksi, eikä raha kilahtaisi kirstuun. Internethän on täynnä ilmaisia uutisia ja tietoa. Maailman ja kotimaan tapahtumia voi seurata monista lähteistä ja moni sen hyödyntääkin mieluummin kuin tilaa vaikka Hesarin. Sen tilaamiseen ei saa pakottaa, ei television hankintaan, videoiden vuokraamiseen tai mihinkään muuhunkaan. Tämä mediamaksu on jo sama kuin maksaisimme kukin kiinteää bensamaksua, oli meillä auto tai ei niin kuin monet muutkin täällä ovat sanoneet.

Mitä auttavat koulukiusauskampanjat kun suurin kiusaaja tässä maassa on valtio. Tämän maan päättävät elimet ja niitä ohjaavat tahot eivät kunnioita omaa kansaansa, sylkevät suoraan silmille ja sanovat sitä yhteiskunnan eduksi. Sitä tämä on ja lain sallimaa alistamista, ei typeryyttä ollenkaan.


Vieras

#252

25.12.2011 23:46

Minulla ei ole ollut TV:tä yli 15 vuoteen, eikä tule.
Netin käytöstä maksan jo. Yle laittaa nettiin ilmaisia ohjelmia. Niistäkö pitäisi nyt maksaa, vaikka ei niitä katso? Vaadin, että niiltä, joilla ei ole TV-lupaa, ei perittäisi YLE-maksua. Tämä ryhmä löytyy helposti asiakasrekisterin perusteella.
Oikeustajun vastaista ja täysin väärin
Vieras

#253 Mielenosoitus ja meiliä ministereille ja kansanedustajille

26.12.2011 00:36

Nyt kannattaisi järjestää suuria mielenosoituksia kautta Suomen. Ajankohdista mainostettava hyvin, jotta pääsisi mukaan! Lisäksi päättäjille meiliä: kansanedustajille ja ministereille. Olen jo aiemmin laittanut meiliä ko. asiasta ministerille, mutta en tiedä menikö avustajan sensuurista läpi. PANKAA MEILIÄ ainakin viestintäasioita vastuussa olevalle asunto- ja viestintäministeri Krista Kiurulle (sd)ja ainakin oman alueesi kansanedustajille. Sähköposti kansanedustajille on muotoa etunimi.sukunimi@eduskunta.fi ja ministereille etunimi.sukunimi@vnk.fi. Valtioneuvoston ja eduskunnan sivuilta löytyvät luonnollisesti kaikki edustajat ja ministerit. Tsekkaa mieleisesi ja näe se vaiva, että laitat meilit. Ottaa kyllä päähän, jos joutuu maksamaan, vaikka ei ole TV:tä. Se ei voi olla oikein. Monissa asioissa katsotaan, "ettei ole oikeudenmukaista", mutta mahdollisessa mediamaksussa näin ei enää ajatellakaan. LAITTAKAA MEILIT ARKADIANMÄELLE.


Vieras

#254

26.12.2011 15:35

Yle saisi rahoittaa omaa toimintaansa mainoksilla kuten muutkin. En seuraa tv:tä enkä radiota, varsinkaan Ylen ohjelmia. Yle ei ole tarjonnut mitään mielenkiintoista vuosikausiin. Olen opiskelija, aikeissa hommata tv ruudun vain leffojen katselua ja ulkomaisia nettiohjelmia varten, tv-virittimen voisi deaktivoida niin tv-lupa tarkastajan ei tarvitse vouhottaa... mutta tämä yle-vero nyt on kaiken huippu kun pitäisi se maksaa vaikka ei omistaisi tv-viritintä, itse tv:tä tai vaikka olisi sokea! Vaimonikin on ulkomaalainen jota ei voisi (itseni mukaanlukien) kiinnostaa suomalaiset höpöhöpöohjelmat, englanninkielisiä tekstityksiäkään ei niihin koskaan saa. Tässä jos vaimo ja minä aletaan perustaa perhettä ja tulot kasvaa niin pitäisi maksaa enemmän. Tämä on aivan väärin.
edellinen kirjoittaja

#255 Re: Mielenosoitus ja meiliä ministereille ja kansanedustajille

26.12.2011 22:29

#253: Oikeustajun vastaista ja täysin väärin - Mielenosoitus ja meiliä ministereille ja kansanedustajille

Oikaisu:

Ministerien sähköpostin loppuosa ei ole tietystikään kaikilla @vnk.fi, VAAN menee heidän ministeriönsä mukaan,

joten loppuosa on  @tem.fi, @stm.fi, @ymparisto.fi, @vm.fi, @formin.fi, @om.fi, @intermin.fi, @minedu.fi,

@mmm.fi, @lvm.fi, @defmin.fi


Vieras

#256

27.12.2011 10:00

Olen aivan tyrmistynyt siitä, että tällaista pakkomaksua edes ehdotetaan! Meidän taloudesssa ei ole ollut televisiota moneen vuoteen, eikä nettitv:täkään katsota.Johan tämä on ihmisoikeus asia.
Tv-kortit käyttöön. Maksu käytöstä.

Vieras

#257

02.01.2012 16:35

Minä olen minä enkä minä maksa!

Vieras

#258 Re:

08.01.2012 18:50

#1: Michail Jaction -

yleä ei voi pistää kortin taakse kun maksajia ei riitä joten valtion herrat pakkomyyvät sen kaikille

 


Vieras

#259

11.01.2012 17:01

Hinta vaan nousee ja ohjelmat huononee, uusintoja alkaa ola enemmän kuin muuta ojelmaa. kysynkin päättäjiltä vai päättömiltä oliko oikein maksattaa köyhiilä Ylen kalliit palkat ja eläkkeet.
Muistan erään politikon sanoneen, että HYVÄ----- mies
kun saatiin on palkkansa ansainnut.
Kansalainen Suomesta

#260 HIENO HOMMA

18.01.2012 19:29

Suomi tarvitsee kaupallisten kanavien vastapainoksi muutakin ohjelmaa. Uusi ylemaksu poistaa enimmäkseen mahdollisuuden "salakatseluun", mitä useimmat varmaan nykyisin tekevät. Hieno ajatus ja paljon aikansa elänyttä tv-maksua oikeudenmukaisempi.
yle joutaisi kaatopaikalle

#261 pankkitunnukset

20.01.2012 21:21

<20vuotta on mennyt hyvin ilman tätä tv viihdettä. Siinä ajassa ei ole lisääntynyt kuin perskärpäset!
Ei omista töllöö

#262 Yle maksu tv kanavaks tai mainoskanavaks

21.01.2012 16:08

Muuttus yle mainoskanavaks tai maksulliseks tv kanavaks et tarviis maksukortin et vois kattoo. Tunnen tosi monta ihmistä joilla ei oo telkkuu ja se on epäreiluu just meitä kohtaan joilla ei oo töllötintä.
cici

#263 ylevero pois tai muualle suunnattuna

28.01.2012 10:57

Jos tuo yle maksu menisi yhteishyödylliseen käyttöön esimerkiksi kuntiin omalääkärien palkkaamiseen, kouluruuan ja koululuokkien parantamiseen, osaavien opettajien paikkaamiseen, sairaanhoitoon tai lasten päivähoidon parantamiseen niin sitten kannatan, MUTTA tämä maksu menee ylelle joka suoltaa suoraan sanoen kakkaa ja heittää miljoonia kaivoon hukkaan niin saisi tämä ylevero poistua kokonaan!!
Henri Untinen

#264 Sairasta kaikin puolin

07.02.2012 21:43

Minä en suostu maksamaan senttiäkään ohjelmistosta jota minulla ei ole aikaa katsoa. Television avasin viimeksi viime vuoden puolella. Nykyään netistä saa kaiken saman kuin TV:stä, vain sillä erotuksella että saa itse vapaat kädet päättää mitä katsoo, mihin kellon aikaan katsoo.

Tuollainen verotusjärjestelmä mikä perustuu "Olettamukseen" Että kaikki käyttävät YLE:n palveluja on naurettava ja aikansa elänyt. Sääliksi käy jälleen kerran tavallista palkansaajaa.
santtu moilanen
jyväskylä

#265 Re:

08.02.2012 20:29

#1: Michail Jaction -

ei auta yle maksut tulee ensi vuonna , se on jo hyväksytty

Laura

#266 Maksukanavaksi vain kaikki

08.02.2012 23:02

#1: Michail Jaction -

 

Tätä samaa asiaa koitin hienovaraisesti kysellä ministeri Kiurulta sähköpostitse, mutta ei ole rouva suostunut vastaamaan vaikka tässä on kuukausi odoteltu. On se kumma kun asiaa on, mutta ei silloin, kun kansalaiset kyselee. Onko ministeriksi pääsyn vaatimuksena jokin testi, missä testataan typerien ideoiden keksimistä eli mitä typerimpiä keksii, sitä varmemmin pääsee ministeriksi. Tämä ei siis päde vain ministeri Kiuruun vaan moneen muuhunkin tämän hetken ideanikkariin arkadianmäellä.


Vieras

#267

26.02.2012 14:13

Suunniteltu televero kohtelee mielestäni epäoikeudenmukaisesti opiskelijoita,työtttömiä ja eläkeläisiä.Tämän maksun voisi esimerkiksi KELA maksaa
vähätuloisille kansalaisille korvauksena.Heimo Karvonen.
Arkadian mäen tonttulaumaan kyllästynyt

#268 Emme tarvitse virallista propagandaa ja tietoa ja viihdettä

09.03.2012 19:37

YLE-verolla varmistettiin vain jättimäinen poliittis-taloudellisen valtaeliitin etuja palvelevan propagandakoneiston toiminta. Täysin jälkeen jäänyttä ajattelua ja härskiä oman edun ajamista valtaapitäviltä. Nyt kun antenniverkkokin on myyty ulkomaalaisille, voitaisiin ihan hyvin luopua koko Yleisradiosta nykymuodossaan. Valtiovalta ostakoon mieleistänsä ohjelmaa siinä missä muutkin tahot ja laittakoon jakeluun kaupallisille jakelukanaville. Jo nyt ollaan tekniikan kehityksessä niin pitkällä, että jokainen voi halutessaan ladata mieleisensä ohjelmat Internetistä. Mihin siis nykyisenkaltaista TV-toimintaa enää tarvitaan (muuhun kuin propagandistisiin tarkoituksiin).

Anonyymi

#269

12.03.2012 11:19

en maksa, mistä maksasin?
Leena

#270 Re: Siis

09.04.2012 22:22

#3: Jani Kaksonen - Siis

Juuri näin. Tämän takia minäkin vastustan, varani on niin olemattomat opiskelijana että pienikin turha (koska en seuraa mitään ylen tuotteita) lasku on suuri lisästressi jo kärsivälle varattomuudelle.


Vieras

#271

11.04.2012 21:29

Ei ole tv:tä. Käykää kattomassa, pliis

Vieras

#272

01.05.2012 23:20

Mediamaksu johtaa siihen, että YLE poistuu lopullisesti mediamaailman kilpailusta. Tämä johtaa helposti siihen, että YLE veltostuu; sisältö kärsii ja kustannustehokkuus heikkenee. Skenaario on, että maksut tulevaisuudessa nousee, samalla kun ohjelmien taso laskee.

Vieras

#273

01.06.2012 15:15

Ja YLE:ä en edes käytä. Nykyisin en katsele oikein telkkaria, en kuuntele radiota enkä käytä muita YLE:n palveluita. Yrittävät rahan ahneet apinat taas vain lypsää meistä lehmistä lisää rahaa.
yh

#274 1 % bruttotuloista

11.06.2012 10:24

Oikeudenmukainen systeemi olisi se, jotta sekä ansio- että pääomatulojen bruttomäärästä tietty prosentti ko. maksuun. Vaan eipä taida löytyä päättäjiltä selkärankaa, koska silloin osoittaisivat solidaarisuutensa pienituloisille.
haluan adressin joka on aidosti yle veroa vastaan

#275 Re: Adressien yhdistäminen

22.06.2012 00:30

#16: Tenho Tuhkala - Adressien yhdistäminen

Tässä adressissa on vaan se onglema, että sanotaan, kuinka väärin on, että nekin joutuvat maksumieheksi, jotka eivät omista TV:tä ja lopuksi ehdotetaan yhtenä ratkaisuna progressiivinen yle vero. Keskituloisella (eli n. 2700€/kk brutto) tienaavalta, joka ei omista TV:tä maksu ehkä jopa nousisi tämän adressin seurauksena. Kun joku maksaa vähemmän, toiset joutuvat maksaa enemmän. En sano, että on väärin ajaa pientuloisten etua, mutta silloin ei voi perustella yle veron vastustamista sillä, että nekin joutuvat maksamaan, jotka eivät käytä ylen palveluja. Nämä ovat kaksi eri asiaa.