YLEn mediamaksu

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista YLEn mediamaksu .

Yks vaan

#276 Poistakaa tämä adressi.

26.06.2012 03:21

Eiköhän tämä olisi jo aika poistaa. Asia on jo päätetty, eikä mitään Mediamaksua tullut.

Vieras

#277

08.07.2012 18:04

YLE hommaa varmaan sitten ihmisille televisiot???

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

03.08.2012 10:49


Isovelikö määrää?

#279

16.08.2012 16:23

Ei kun lisää nimiä alle! Ei olla aina liian kilttejä ja hyväksytä kaikkea, mitä meille väkisin syötetään. On suomalaisillakin vielä mielipiteen vapaus ja sentään joissakin asioissa saamme vielä päättää itse omista asioistamme. Mökin mummojen ja vähävaraisten perheiden rahoille on taatusti muutakin käyttöä kuin pakkomaksut palveluista, joita ei edes käytetetä.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

27.08.2012 06:16


netti-tv

#281

05.10.2012 19:04

EI mitään maksuja! Jo internetyhteydestä maksetaan kuukausimaksu. Voin ainakin itse olla katsomatta tv-ohjelmia. Pitäisi laittaa KIRJAUTUMINEN niille, jotka tahtovat katsoa. Vai onko se liian yksinkertaista nykyisin niin monille ahneille tahoille???
Gunesli2009

#282 Tolkkua rahan keräykseen, nekin rahat mielummin ruokaan !!

14.11.2012 09:59

Miksi peritään maksua ihmisiltä, jotka eivät ole edes palvelun käyttäjä????
Toni Turpeinen
Jyväskylä

#283 Re:

03.12.2012 11:20

#1: Michail Jaction -

Maksukorttisysteemi kuulostaa hyvältä, mutta menee käsittääkseni monen kortin kanssa säätämiseksi ja entäs ikäihmiset joilla ei ole conax-paikkaa digiboksissaan?

Progressiivinen mediamaksu olisi järkevänoloinen vaihtoehto, mutta siinäkin on ongelmansa.

Itselle maksukorttisysteemi toimisi, koska (A)hyödynnän ahkerasti YLEn palveluita ja (B)omistan digiboksin conax-paikalla.


Vieras

#284 Rajansa kaikella!

12.12.2012 11:20

Mikäli tulot ovat 40 000 euroa, joudut maksamaan täyden Yle-veron 140 euroa. Tämän on ensinnäkin törkeää niitä kohtaan, jotka eivät oikeasti omista koko kapistusta! Sama kun joutuisit maksamaan autoveroa, vaikka et omista edes ajokorttia. Summa on myös prosentuaalisesti katsottuna epäoikeudenmukainen pienituloisempaa kohtaan eli maksat saman verran, ansaitsitpa sitten 40000 tai 540000. Tässä toteutuu viidakonlaki! Toinen juttu on, mitä tällä rahalla saa -laatuako?!
Oktantti

#285

18.12.2012 23:14

Poistettava ja valtion pudjetista.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

26.12.2012 09:37


Usko Jeesukseen pelastaa

#287

26.12.2012 22:02

Jeesus tulee ja poistaa ongelman. Kaikki taivaasenko ? Ette kumminkaan tahtoisi !
HPS

#288 NO VOI VOI

27.12.2012 17:10

Veroina me maksetaan täällä paljon kaikkea muutakin mitä emme henkilökohtaisesti aina tai koskaan tarvitsekkaan, tai emme maksusta laistamiseksi niitä olevinaan tarvitse. Valtio vain toimii näin, että sinä ja minä maksetaan saadaksemme yleensä yhtään mitään palveluja, käytetään niistä kaikista palveluista sitten mitä tarvitaan. YLE on kokonaisuutena paljon enemmän kuin mitä telkkarista tai radiosta tulee. Jos et tiedä, lue YLE.n sivuilta. Voithan tietysti aina muuttaa sinne, misssä ei ole veroja, mutta sitten kyllä maksat itse ihan kaikesta mahdollisesta, kuten vaikka älyttömän kalliista sairaala hoidosta yms. Saattaspa tulla pian kotimaata ikävä, ellet ole miljonääri.

Anna Ahven

#289

29.12.2012 11:51

lopultakin ex-lupatarkastajille avattu Auttava Puhelin.ammattikunta vajosi syvän epätoivon partaalle kun ei pääse nojaamaan ovikellon nappulaan.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

05.01.2013 07:36


Jaska

#291

17.01.2013 23:09

Ja tällä maksulla saamme lisää "huippu"elokukuvia ja sarjoja kuten Mannerheim, jonka budjetti oli 20 000€ jolla ohjaajat ja kuvaajat saivat luksusmatkat Afrikkaan kansalaisten rahoilla. Tämä elokuva olisi voitu kokonaan jättää tekemättä ja pienentää tv lupamaksua jos ylimääräistä rahaa tuntuu löytyvän.

Ja mitä tulee sarjoihin ne ovat 10+ vuotta sitten lopetettuja sarjoja joita yle saa ilmaiseksi.

Yle voisi helposti pienentää budjettiaan poistamalla turhat kanavat joilta harvoin tulee mitään ja jättää yhden tv- ja radiokanavan joilta tulee sitten uutiset, dokumentit ym. hyödyllinen. Näin saataisiin ylimääräiset kulut pois kansalta.

Itse katselen televisiota hyvin harvoin ja silloinkin jotakin muuta kanavaa kuin yleä koska siellä tarjonta vain on niin huonoa
Anna Ahven

#292

18.01.2013 19:27

Seliseli ja valivali.Hirveetä ja kauheeta.
J. Toivanen

#293 Miksi kansan pitäisi maksaa palvelusta mitä ei käytä?

22.01.2013 11:09

Koska valtio rahoittaa YLEä, ei tarvitse YLEn hankkia tuottoaan muualta. No mitäs se meinaa yleisesti ottaen? Se meinaa sitä ettei synny kilpailua muiden kanssa. No mitäs sit meinaa? No se meinaa sitä että ne voi luukuttaa sitä ruotsinkielistä sontaa ilman tekstityksiä kun ei kiinnosta mitä ovat katsojaluvut. Parempi palvelun laatu saadaan kilpailulla muita asemia kohtaan. Kaikki muut palveluntarjoajat saavat tuottonsa yhteistyökumppaneista ja maksullisista palveluista, ja tämä toimii. Miksei YLEkin voisi toimintaansa samalla periaatteella kuin kaikki muutkin, eikä laittaa toimintaansa kansalaisten maksettavaksi. YLEllä on mielestäni jonkinlainen monopoliasema ja se on tiputettava samalle jalustalle kuin kilpailijat. YLE saa voittonsa tuolla metodilla hyvin jos sillä on käyttäjiä. Jos ei ole, pitääkö se silti jokatapauksessa laittaa kaikkien maksettavaksi, myös niiden, jotka eivät palvelua käytä? Järki käteen.

Lisää avautumisestani mediamaksua vastaan:

http://jeretoivanen.blogspot.fi/search/label/YLE
from Savio

#294

22.01.2013 18:21

HDFIN,sieltä voi katsoa ilmatteks leffoja jos YLEn tarjonta ei kiinnosta.

Vieras

#295 V*ttu mitä pask**

06.02.2013 18:21

Tällä periaatteella muidenkin kanavien pitäisi saada samalla lailla rahaa. Kyllä nekin pienet kanavat kehittys katsomiskelpoiseksi. YLE saa kannattajia toki uudistuksien myötä, mutta tapa hankkia uudistusrahat on todella väärä!! Kyllä yrityksen kuuluu maksaa omat lainansa itse, ei se ole asiakkaan maksettavissa!

Tuo yle olis samalla tasolla, kuin pienet paikalliskanavat tai jopa kaatunut jo ajat sitten, jos olis omillaan.

Jokaiselle kanavalle suomessa sama asema, ei monopolia prkl!

Maksukortin taakse toi YLE, maksakoot kuka haluaa maksaa.

Minä en ainakaan maksa, jos tuommosta pask** postilaatikosta tippuu. Sinne vaan muiden ulosottomaksujen sekaan!

Itse olen media-alan ihmisiä ja en käsitä sitäkään, että pienet yritykset jotka tekevät videoita YLE:lle maksavat myös ylemaksua, eihän tuossa ole mitään järkeä, sen tekijänhän kuuluisi saada yleltä rahaa, eikä maksaa ylelle!?

Yle, nigga please!

#296 epäreilua

19.02.2013 20:04

En omista TV:tä. Miksi pitäis alkaa tämmöstä maksua alkaa maksaan pienituloisena? Voin ihan hyvin olla ilman ylen palveluja myös netissä kunhan ei maksaa tarvi. Vuositulot n.10k€


Vieras

#297

27.03.2013 21:30

MINUSTA ON VÄÄRIN ETTÄ JOUDUN MAKSAMAAN YLE-VEROMAKSU VAIKKÉI MINULLA OLE TV:TÄ.EN OLE 10 VUOTEEN OMISTANUT TELEVISIOTA ENKÄ HUOLI SITÄ. RADIOTA PITÄÄ OLLA ETTÄ KUULEE KUN YLEINEN HÄLYTYS TULEE.AINAKIN 20VUOTTA SITTEN TULI SELLAINEN LAKI VOIMAAN ETTEI RADIOLICENSSIÄ ENÄÄN OLE KOSKA YDINSODAN VAARA TAI JOTAIN SELLAISTA, SILLOIN PITÄÄ AVATA RADION JA KUUNELLA OHJEITA SIELTÄ KUINKA PITÄÄ TOIMIA ETTEI TULE VAHINGOITUKSI.(IKKUNAT JA KAIKKI LUUKUT PITÄÄ LAITTAA KIINNI JA RADIOTA PITÄÄ AVATA JA KUUNNELLA).NÄIN OLI OHJEET SILLOIN.SITÄ VARTEN ON OIKEIN LAKI´KIN OLEMASSA.(MINUN TIETÄÄKSENI).
myyvään ruottalaisille

#298 Roger

04.04.2013 21:11

kyllä tosissaankin maksukortille vaan tai lopettaa kokonaan todella ristiriitaista maksaa siitä kun itse katson ylen ohjelmaa kerran puolessa vuodessa ja radiota en kuuntele melkein ikinä
eekeri

#299 Re:

04.04.2013 21:14

#291: Jaska -

joo saatiin kattoo kun eekeri elostelee mannerheiminä no sitä tää nykyaika on, no en kyllä ees viittiny kattoa


Vieras

#300 Kokeilu

05.04.2013 10:12

Mikä sana pääsee läpi:
Ravittu