OIKEUTTA KURHELAN PERHEELLE

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista OIKEUTTA KURHELAN PERHEELLE.

Et muuten pääse rysseliin tällä menolla

#301 Persu-Sari sensuroi taas

11.02.2014 17:18

"Asiattomat kommentit" tai poistettu. Tai siis totuudet persujen suhmuroinneista. Luuletko tosiaan, että saat totuuden tukahdettua tuolla tavalla? Jokainen sensuuripläjäys maksaa puolueellesi ääni ja sinulle uskottavuutta. Nimine tulo kummasti hiljentynyt kun ihmiset tajuavat millä asialla sinä oikeasti olet.
tmh

#302 just just

11.02.2014 18:41

En minäkään saanut minkäänlaista vastausta niihin näkemiini epäkohtiin, joita mietin tuossa uudessa lakialoitteessa. Ei näitä asioita muutella eikä muutosta tule, kun mistään ei saa keskustella.

Vieras

#303

11.02.2014 19:00

Mun kommentteja poistettu, vaikka aivan satavarmasti ei ole ollut kyse puoluepolitikoinnista. Sen sijaan olen kenties kyseenalaistanut tämän adressin objektiivisuuden. Missähän vaiheessa tämä poistetaan puoluepoliittisena häiriköintinä...

Vieras

#304 Reilulle miehelle propsit

11.02.2014 19:18

Kaikki kunnia sille rohkealle entiselle perussuomalaisten kenttäaktiiville, joka uskalsi täälläkin kertoa, miten paikallistoimijat kalastelee näitä nyyhkytarinoita rahalla. Tuli kertomaan, vaikka häntä on uhkailtu "seuraamuksilla" ja täällä palstallakin joku jotain uhkaili, ennen kuin kaikki poistettiin.
vieras

#305 outoja allekirjoituksia

11.02.2014 20:25

Noissa adressin allekirjoituksissa on myös epäselviä nimiä, siis nimiä, jotka eivät ole oikeita nimiä. Tekaistuilla nimillä saadaan näyttämään että tukijoita on enemmän kuin onkaan. Jos alusta asti olis pelattu avoimin kortein tämän touhun kanssa, tämä ei menis tällaiseksi pelleilyksi.
vaaleissa näkyy

#306 sitä saa mitä tilaa

12.02.2014 04:39

on käytetty samaa häiriköintitekniikkaa mitä tehtiin Alppilan keisiissä poliittisin tarkoiutkisin.
Erään tampereen suunnalla toimivan ääriliikkeen toimesta.

Vieras

#307

12.02.2014 06:08

Avoimuus ajaisi tätä(kin) asiaa! Avoimuus tarkoittaa erilaisten näkemysten kestäminen ja niiden vastakritisointi asiallisin perusteluin. Ei tällainen mutu-tunteella allekirjoittelu ketään vakuuta ainakaan tässä adressissa, koska kommenteissa ei sallita kriittistä näkökulmaa.

Vieras

#308

12.02.2014 14:07

Poliittinen peli lasten kustannuksella on LIKAISTA! Millaiset vanhemmat sallii tämän?


Vieras

#309

12.02.2014 22:17

Olen aikeissa perustaa yhdistyksen ajamaan takaa erillaisten epäoikeudenmukaisuuden kohteeksi joutuneiden tahojen oikeuksia auttamalla näitä kaikin mahdollisin laillisin keinoin, niin taloudellisesti kuin teknisestikin. Varoja keräämällä voidaan palkata asiantuntijoita ja lakimiehiä, sekä tukea taloudellisesti hädässä olevia.
Vastaavia epäkohtia on Suomi pullollaan. Uusi yhdistys toimisi uutena "Hannu Karpona" :)
Tarvitsen avukseni eri alojen ja asioiden osaajia mukaan perustamaan tällaista yhdistystä.
Ota yhteyttä jos innostuit. Levitä eteenpäin. Mulla ei ole FB-tiliä, eikä muita some-aplikaatioita.
Noh, joku varmasti tekee sellaisen tuosta vaan. Huomenna. :)

Vieras

#310 Re:

12.02.2014 23:33

#309: -

Tämä tapaus kaikkine epäselvyyksineen, eikä myöskään tapa miten sitä on hoidettu politiikalla, ja sensuurilla, ei varsinaisesti innosta. Ajatus on kuitenkin kaunis. Tällaisella yhdistyksellä on kuitenkin oltava hyvin tarkka kontrolli, ettei kaikenlaiset puliveivarit käytä yhdistystä ja sen lahjoituksilla kerättyjä varoja hyväkseen.

Sari

#311 Kohta taas poistelen :)

13.02.2014 01:11

Koittakaa nyt aikuiset ihmiset olla ihmisiksi. En ole perussuomalainen edelleenkään. Lastensuojelun tilanne huolestuttaa fb ryhmässä on varmaan kaikista puolueista edustajia, mutta puoluepolitiikka pidetään sielläkin poissa. Kyllähän tämäkin politiikkaa on: Kansalais- lapsi- ja perhepolitiikkaa, yli puoluerajojen. Näitä asioita haluaa paremmaksi varmasti jokainen suomessa asuva.
Kansalaisaloitteen keskustelut käydään muualla kuin täällä, kuten olen jo tämänkin aiemmin kertonut.
En ole politiikassa vaikuttajana mukana muutoin kuin antamalla oman ääneni vaaleissa.
Minun sydämelläni on lasten hyvinvointi. On aivan sama mitä poliittista puoluetta autettavat edustavat, en edes kysy sellaista.
Kurhelan perheestä löytyy myöskin tietoa jos sitä oikeasti haluaa etsiä. Olen antanut täälläkin linkkejä sivuille mistä tietoa löytyy.
Ei minulla mikään iso työ ole poistella viestejä, jotka ovat asiattomia tai eivät kuulu aiheeseen, mutta en ymmärrä miten aikuiset ihmiset jaksavat täällä kiistellä politiikasta. Luulisi olevan sille tehokkaampia ja tarpeellisempia paikkoja! :)
Joku kertoi suunnittelevansa yhdistyksen perustamista. Hyvä idea! Aina kannattaa käyttää aikansa järkevästi ja hyviä asioita edesauttaen. Toivotan onnea!
Poistele sinä vaan, kyllä sinut tunnetaan :)

#312 Re: Kohta taas poistelen :)

13.02.2014 01:23

#311: Sari - Kohta taas poistelen :)

Sitten tietysti olisi se vaihtoehto, että sallit keskustelun, ja osoitat teoillasi, etkä puheillasi, että et ole perussuomalainen pimittäjä. Adressi, josta kaikki epäilevät puheenvuorot sensuroidaan pois, ei herätä luottamusta potentiaalisissa allekirjoittajista. Se on jo käynyt aika selvästi ilmi monista hävinneistä "asiattomista" kommenteista. Mutta omapahan on adressisi, ja millaisen kuvan tahdot siitä antaa.


Vieras

#313

13.02.2014 05:55

Ihan niin kuin tällä adressilla olisi yhtään mitään merkitystä minnekään.

Vieras

#314

13.02.2014 06:11

Itse olen lukenut muutaman "asiattoman" viestin ennen kuin ehdittiin poistaa. Ei kovin vaarallisilta tuntuneet. Tietysti adressin laatija voi poistaa vaikka kaikki kommentit, mutta vaikutus adressin aiheeseen lienee tämmöisellä toiminnalla lähinnä äärimmäisen huono.

Sari: kyllä perheestä tietoa löytyy, mutta vain yhden näkökulman tieto. Eikä sitä toista koskaan saadakaan tietää.
tmh

#315 menee yli

13.02.2014 12:27

Mulla on henkilökohtaisesti vahva tunne siitä, että asioita lähdetään hoitamaan väärästä päästä. Enkä nyt tarkoita lastensuojeluntyöntekijöitä, vaan lasten vanhempia. Jos/Kun huostaanotto, mikä koetaan aiheettomaksi tapahtuu, täytyy asia saada julkisuuteen tavalla tai toisella. Ja nopeasti.
Olen lukenut tämänkin perheen sivustoa, ja näyttäisi siltä, ettei asioita ole hoitamassa ketään lastenasoihin perehtynyttä lakimiestä.
Ihmisillä on sananvapaus, se on totta, mutta jotain asiallisuutta siihenkin. Ei se oikeasti ole niin vaikeata hoitaa niitä asioita. Jos huosta on perusteeton siitä voi valittaa, ja tutkinta kyllä etenee aina KHO:n asti.

Tällä mauttomaksi menneellä (tarkoitan lähinnä lapsellisia vihapuheita), hidastetaan sitä käsittelyä.

Ollaan niin riidoissa, ettei rakentavaa keskustelua saada mitenkään aikaan. Rauhoittukaa hetkeksi hoitamaan sitä asiaa. Kuten huomaatte kaikki, adressi alkaa hiipumaan. Kun liikaa tulee julkisuuteen kokoajan "minunkin lapset vietiin ilman perustetta", kuvia, nettisivuja jne. ei näitä kukaan jaksa/ehdi seurata. Ei vaikka tahto hyvä olisikin.

Ja edelliselle kommentoijalle, kyllä minäkin mielelläni kuulisin molemmat näkökulmat, ihan jo siksi, että toinen on tuotu avoimesti julki.
Perheen puolesta toivon, ettei enempää huostaanottoja tule, ja poikien kuten vanhimman tyttärenkin asiat järjestyvät.

Sari

#316 Re: menee yli

13.02.2014 13:43

#315: tmh - menee yli

Perhe yritti kaikkensa itse sekä kahden asianajansa kanssa ennen julkisuuteen tuloa. On vain vaikeaa asianajajienkin toimia, kun ei sosiaalivirasto vastaa edes yhteydenottopyyntöihin. En minäkään ennen olisi uskonut sitä mitä uskon tänä päivänä kun olen asioihin tutustunut siltä ikävämmältä puolelta, että korkein hallinto-oikeus pääsääntöisesti uskoo kaiken mitä yksittäinen sosiaaliviranomainen on kirjannut. KHO katsoo lähinnä prosessin laillisuuden, joka kyllä saadaan helposti paperilla näyttämään lailliselta, vaikka totuus asioista olisi toinen.

Edelleen suosittelen fb ryhmää: lastensuojelun tilanne huolestuttaa. Siellä pääsette itse kyselemään ihmisiltä, jotka ovat lastensuojelun asiakkaita (osa ryhmäläisistä on, osa ei, kuten en itsekään ole)

Suurin osa tulee ryhmään sisälle valmiilla ennakkoasenteella, mutta suurimman osan asenne muuttuu jo muutamassa viikossa, ellei aikaisemminkin. Tervetuloa mukaan keskustelemaan!


Vieras

#317 Mikä on totuus?

13.02.2014 13:51

Muutama poistettu "asiaton kommentti", ilmeisesti perheen oikeasti tuntevilta, on myös antanut ymmärtää, että perheen isä ei olekaan se pullantuoksuinen puhdas pulmunen, mitä täällä ja muualla somessa on yritetty esittää. Onko huostaan otto siis sittenkään ollut "aikuisten oikeasti" täysin aiheeton? Jokainen poistettu kommentti herättää vain uusia kysymyksiä.
tmh

#318 olen itsepäinen

13.02.2014 13:56

No minulla ei ole sen kummempaa ennakkokäsitystä asioista, yritän katsoa jokaista tapausta erillisenä. Olen kyllä itse ollut KHO:n suullisessa käsittelyssä, ja mielestäni siellä kuultiin meitä hyvin. Tiedän, että laittomuuksia tapahtuu, mutta meneekö nämä nyt yli äyräitten juuri tämän julkisuuden vuoksi.
feseryhmän jäsen

#319 Re: Re: menee yli

13.02.2014 14:08

#316: Sari - Re: menee yli suurimman osan asenne muuttuu jo muutamassa viikossa, ellei aikaisemminkin.

Mun mielipiteeni on tosissaa vähän muuttunu kun luin niitä juttuja mutta ei kai siihen suuntaan kun tarkotit. Ne idylliset kuvaukset kuin ihanaa se elo siellä kurheloilla on ja mimmoset maailmanparhaat ne vanhemmat olis on nii hemmetin ylitteampuvia että niitä on pienen ihmisen jo aika vaikea uskoa. Ropakantaa sanoi joku.


Vieras

#320 Re: Re: Re: menee yli

14.02.2014 01:34

#319: feseryhmän jäsen - Re: Re: menee yli

Oli muuten aika paksua tuubaa osa niistä jutuista. Plus sekin "joulusatu" joka oli kirjoitettu tänne. Röhönauru pääsi kun luin :D


Vieras

#321

14.02.2014 21:20

Näillä lähtökohdilla en voi allekirjoittaa. Olen pahoillani. :(
SDP

#322 Ottaako lujille?

15.02.2014 12:46

Taitaapi olla niin että jollain ottaa lujille tää adressi. Hauska huomata. Itse allekirjoitin jo kauan sitten. En ole persujen jäsenille saati puolueelle ääntäni antanut koskaan mutta persut on hyvä puolue ja harkitsen ääneni antamista seuraavissa vaaleissa.
Muutos tulee

#323 Re: Ottaako lujille?

15.02.2014 13:36

#322: SDP - Ottaako lujille?

No kyllä ottaa. Enpä olisi uskonut, että mikään puolue alentuu tällaiseen hyväksikäyttöön muutaman äänen vuoksi.

Sari

#324 Jeejon tarina

15.02.2014 16:22

KUKA AUTTAISI JEEJOA?
Olen seitsemänvuotias ekaluokkalainen poika. Kun olin kolmevuotias, isäni kuoli. Äiti masentui eikä jaksanut hoitaa minua ja hän muutti pois. Minä pääsin asumaan tätini ja hänen kahden lapsensa luokse. Tapasin äitiä muutaman kerran vuodessa ja haaveilin, että pääsen joskus hänen luokseen asumaan. Sitten äitikin kuoli ja minusta tuli orpo. Eräs naapurin poika sanoi, että orpolapset joutuvat lastenkotiin, mutta minulla oli onneksi täti ja mummot. He vakuuttivat, että minä en joudu lastenkotiin, vaan he huolehtivat minusta. Molemmat mummoni ovat olleet mukana meidän perheen elämässä ja olen ollut usein yökylässä heillä. Ukkien kanssa käyn jääkiekko-otteluissa, hiihtämässä ja muissa harrastuksissa.
Tädin lasten isä ei ole asunut meillä, mutta hän on ollut mukana meidän elämässä. Hän opetti minut ajamaan mönkkärillä ja kalastamaan. Hän oli kai jotenkin sairas, koska ollessani mummon luona täti oli joutunut kutsumaan poliisit hakemaan hänet pois. Kuulin mummon puhuvan, että hänellä on krooniset kivut, opioottiriippuvuus ja ongelmia mielenterveydessä. Lastensuojelun tätien mielestä hän on siis vaaraksi perheelle vaikka minun mielestä hän on aina ollut mukava. Hän oli valehdellut poliiseille, että täti syö hänen lääkkeitään. Me jouduimme kriisikeskukselle ja lastensuojelun tädit sanoivat, että minä en saa enää asua kotona. Minut siis laitettiin lastenkotiin. Ihan tuosta vaan! Tämä tapahtui tämän vuoden alussa.
Kysyin toiselta mummolta, mitä turvatonta kotona on, koska minusta koti on turvallinen. Mummo vastasi, että oikeasti ei mitään, mutta yhteiskunnan silmissä on, koska tädin lasten isän terveys on huono. Olen saanut rakkautta ja huolenpitoa eikä kukaan ole ollut minulle paha. Rakastan perhettäni. Kysyin, miksi minä jouduin lastenkotiin ja toiset saivat jäädä. Mummo sanoi, että koska olen jo monta vuotta sitten huostaan otettu, minua kohdellaan toisella tavalla.
Kaikki sukulaiset ovat soitelleet lastensuojelun tädeille, että minua ei saa pitää laitoksessa, vaan minun pitää päästä pois. En minä halua olla täällä! Jos ei kotiin, niin sitten mummon (51 v) luo. Hän asuu ihan koulun vieressä, kodin ja kavereiden lähellä ja haluaisi minut luokseen. Minulla on mummon luona oma sänky ja tavaroita. Sukulaiseni ovat kunnollisia työssä käyviä ihmisiä, mutta heitä ei haluta kuunnella. Heille kerrotaan, että asioita tutkitaan ja minulle etsitään uutta perhettä. Miksi minua ei voi tutkia mummon luona? Olen pärjännyt hyvin päiväkodissa ja koulussa, olen luokan paras lukijakin. Olen sosiaalinen ja minulla on hyviä kavereita ja harrastuksia. Mummo on hoitanut minua vauvasta lähtien. Miksi hän ei kelpaa?
Kuulin mummojen ihmettelevän, että miksi minun kohdalla on tehty ratkaisuja niin nopeasti ja jotenkin salaa ja miksi tätini perättömien puheiden takia äkkiä muuttui epäilyttäväksi, kun hänet on sentään tunnettu lastensuojelussa monta vuotta. Hän ei ole käyttänyt päihteitä, hän on hoitanut työnsä, opiskelunsa, raha-asiansa ja kaikki. Hän on holhoojani ja on aina huolehtinut minusta hyvin. Eikö minun tyytyväisyydellä ole mitään merkitystä?
Täällä lastenkodissa on kamalaa. Olen ollut täällä jo monta viikkoa enkä tiedä, miten kauan joudun vielä olemaan. Kaikki ihmiset ovat vieraita. Minulla on hirveä ikävä kotiin. Illalla pitää mennä kahdeksalta huoneeseen. Valot sammutetaan ja menen sänkyyn, mutta uni ei tule. Rukoilen, että en joudu vieraaseen perheeseen vaan pääsen kotiin, tai jos en kotiin, niin sitten mummon luo, se on toiseksi paras paikka. Minulta on jo kuollut isä ja äiti. Miksi minulta viedään kaikki? Mihin minä vielä joudun?
Sanoin toiselle mummolle, että karkaan täältä. Mummo kysyi, minne minä menisin. Vastasin, että metsikköön, eihän minulla ole muuta paikkaa. Valvon pimeässä. Itkettää, kun olen yksin ja on koko ajan ikävä. Miksi minulle tehdään näin?

Jeejon tarinaan voi lisätä, että Jeejon täti on ollut sijaisäiti yli neljä vuotta. Hän on osallistunut palavereihin ja sijaishuollon työntekijät ovat vierailleet kodissa säännöllisesti. Kaikki on ollut hyvin. Tädistä ei ole tehty ainoatakaan lastensuojeluilmoitusta. Päiväkodeista ja koulusta ei ole tullut huoliviestejä - päinvastoin - positiivista palautetta lapsista. Täti on ollut yhteydessä lastensuojeluun lastensa isän takia. Apua ei ole annettu vaan on sanottu, että vastuu lasten ja isän tapaamisista on äidillä. Kun tilanne sitten kärjistyi, uhattiin lasten kiireellisellä huostaan otolla. Eniten maksaa Jeejo, joka menetti perheensä. Taas. Jeejo, jonka vanhemmat menehtyivät niin traagisesti, että totuutta ei voi kertoa lapselle eikä edes tässä.

Kuinkas te adressin kommentoijat ratkaisisitte tämän tapauksen lapselle parhaalla tavalla?
vieras

#325 juuh

15.02.2014 19:30

Niin siis onko tämä nyt taas joku keksitty tarina, jonka tarkotuksena ois saada siihen lakialoitteeseen nimiä. Vai onks tää oikee tapahtuma. Menee ihan ohi jo mikä on totta ja mikä ei. Jos tää on totta, niin olihan tossa toi ex-äijä, jolta jeejo vietiin turvaan. Tarinan mummo on vielä kait hyvässa kunnossa, et se ois lapselle se paras paikka.