VR:n hintoja laskettava tuntuvasti

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista VR:n hintoja laskettava tuntuvasti.

Pitkänmatkalainen

#1 Hassu homma ja hinnat alas

03.03.2014 17:21

On se hassua ku omalla autolla pääsee halavemmalla jopa yksin matkustaessa Tampereelta Rovaniemelle kuin VR:llä. Sitten vielä toitotetaan, että pitäisi käyttää enemmän julkisia :)
pohdiskelija

#2 Vaikutus linja-autoyrittäjiin..?

04.03.2014 14:59

Sinällään hyvä idea, erityisesti tuo "VR:n tulee panostaa tavallisten ihmisten matkustamiseen luksuspalveluiden kehittämisen sijaan". Toisaalta tässä ei ole pohdittu yhtään sitä, minkälainen vaikutus VR:n hintojen putoamisella olisi paikallisille linja-autoyrittäjille niillä seuduilla, joilla he kilpailevat VR:n kanssa. Ainakin nopea pudotus hinnoissa voisi olla kenties jopa kohtalokas joillekuille... vaikka enpähän minä niin tarkasti linja-autoyritysten kannattavuudesta tiedä. Mutta jotenkin hidas hintojen pudotus, johon linja-autoyrittäjät ehtisivät sopeutua (esim. alaa vaihtamalla), tuntuisi inhimillisemmältä kuin nopeat muutokset.
Jaakko

15.03.2014 11:30

Lukekaa adressi sivulla 3.
Bilal Philips.
pdi

28.03.2014 00:22

Valtion omistamana yrityksen pitäisi tehdä nolla tulosta. Tai vaihtoehtoisesti käyttää pientä tulosta rataverkon ja kaluston kunnostamiseen.
tarkennusta...

#5 Re:

31.03.2014 15:53

#4: pdi -

Rataverkon kunnostamisessa ei ole VR:llä tekemistä. Liikennevirasto päättää annettavista määrärahoista kyseiseen toimintaan, ja suurin osa raideliikenteen hidasteluista johtuu nimenomaan rappeutuvasta rataverkostamme.

Niin.. ja VR on yritys eikä suinkaan valtion kustantama palvelu, jolla yritetään ajaa kumipyöräliikennettä alas. Se on yritys joka harjoittaa liiketoimintaa raideverkon eri osa-alueilla ja yritystoiminnan tavoitteita ovat muun muassa tulojen saavuttaminen. Entäs esimerkiksi Altia? Jännä ettei ketään kiinnosta toisen valtion omistaman yrityksen liikevoitot.

Kyllähän VR käyttää liikevoittojaan kaluston kunnostamiseen ja on nyt panostanut esimerkiksi Oulun uuteen huoltohalliin, jotta kalustoa voidaan ehostaa myös pohjoisessa. Lisäksi uusia kalustohankintoja varten on hyvä tehdä tulosta, jotta yritystoimintaa voidaan jatkossakin harjoittaa.

Vieras

07.09.2014 19:17

Matkustan paljon junalla ja aina hinnat ovat tuntuneet kalliilta. Nyt sain VR:stä tarpeekseni, kun olin ostamassa lippua Kokkola-Seinäjoki välille viikon päähän. Edestakaiselle matkalle olisi tullut hintaa liki 100€! Miten tämä on mahdollista? Nyt joukolla barrikaadeille, jotta saadaan tähän jotain tolkkua. Huolestuttavaa että tällä menolla yksityisautoilu vain lisääntyy, vaikka suunnan pitäisi olla toinen.