Ei ratikkaa Korkeavuorenkadulle

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Ei ratikkaa Korkeavuorenkadulle.

Julia Ormio

#1 Etelä-Helsinkiin ei tarvita uusia ratikkalinjoja

10.09.2009 21:47

Olen täysin samaa mieltä addressin laatijan kanssa, ettei Korkeavuorenkadulle tarvita uutta ratikkalinjaa nykyisten linjojen lisäksi: Ei Kapteeninkadulle, Huvilakadulle tai Laivurinkadullekaan, koska me helsinkiläiset olemme erittäin kykeneviä kävelemään.

Ymmärrän, että kaupungin on keksittävä käyttöä hankkimilleen uusille ratikoille, mutta me emme niitä Etelä-Helsinkiin tarvitse. Voisiko kaupunki harkita vaihtoehtoisesti jopa niiden myymistä vaikkapa takaisin niiden valmistusmaahan?
Virpi Lahtinen
Adressin tekijä

#2 Hieno kaupunkikuva

10.09.2009 22:53

Harry lähetti hienon pätkän kaupunkikuvaa Fellinin Roomasta http://www.youtube.com/watch?v=MYKBEqaEuXA. Ihan näin vilkasta ei Korkkikselle yleensä ole. Ja pätkässä vilahtaa ratikkakin. Mutta, mutta - Rooman katu on leveä. Ja jos Korkkikselle tulee kiskotyömaa niin siinä kerkiää Successin ja Maxillin terassit ja itse kuppilatkin kuolla asiakkaiden puutteeseen. Spora on hieno ja kaupunkilainen laite, mutta ei itsetarkoitus. Elämä on sitä.
t. Ami
pauliina somero
helsinki

#3 Raitiovaunu Korkeavuorenkadulla on turvallisuusriski

11.09.2009 09:42

Toivoisin Korkeavuorenkadun säilyvän ennallaan.
Koska katu on jyrkkä ja kapea, on mahdoton ajatella sinne raitiovaunu-liikennettä.
Ajaessani autolla katua alas, joudun useampaan otteeseen jarruttelemaan ja väistämään vastaantulevaa liikennettä. Kadulla liikkuu lukuisia paketti- ja huoltoajoneuvoja,koska se on kadun kiinteistöille,liikkeille ja ravintoloille välttämätöntä.Raitiovaunu reakoi jarrutukseen viiveellä, eikä pysty väistämään liikenteessä.

Raitiovaunu Korkeavuorenkadulla on turvallisuusriski, varsinkin pienille koululaisille, jotka käyttävät Korkeavuorenkatua päivittäin.

t.Pauliina Somero
reijo katainen
helsinki

#4 hehehe.täyttä typeryyttä

16.09.2009 21:13

taitaa taas olla joku viherpiipertäjä ratikka homman takana.viherpiipertäjillä nimittäin on jokin suuri tarve vetää ratikkakiskot joka paikkaan.pitävät raitiovaunua niin ekolookisena ratkaisuna.hölmöläisten hommaa.
hehe vaan ittelles

#5 Re: hehehe.täyttä typeryyttä

08.07.2013 06:11

#4: reijo katainen - hehehe.täyttä typeryyttä

Tämä adressi on täyttä typeryyttä. Ettekö te hölmöt tajua, että on nimenomaan kannavin liikenneväline Helsingin kaltaisessa kaupungissa. Ratikkaverkkoa tulisi jatkaa NIMENOMAAN esikaupukeihin ja uusiin kaupunginosiin (Kalasatama jne.) Sinä voit painua v*tuun viherpiipertäjä-kommenteineen jonnekkin maaseudulle tai auto-uskovaisten Yhdysvaltoihin. tekisi mieli turpaan vedellä tommosia kauungin pilaajia, joiden elämässä ei ole muuta kuin kalliit metrot ja parkkipaikat. V*tun idiootti! Ps. tutustu jokkoliikennefoorumin Ratikkaprojekti-topicissa esim. Antero Alun perusteluhin ratikan puolesta ja hänen nettisivulleen, kaupunkiliikenne.net. Jatkossa pidä se turpas tukossa ennenkuin suutas soitat, ymmärtämätön narsisitinen auto-uskovinen valittaja-juntti.