Antakaa Irina Antonovan jäädä Suomeen!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Antakaa Irina Antonovan jäädä Suomeen!.

Kermen Soitu
Helsinki

#1 tukiryhmä Facebookissa

07.10.2009 23:22

Jussi Pistol
Jv

#2 Heh!

09.10.2009 20:54

En takuulla allekirjoita!
Mika Hakala
Anjalankoski

#3 Painukoot helvettin poikasineen!

10.10.2009 13:40

Suomi kun ei pysty hoitamaan edes omia kansalaisia kunnolla, niin mitä pä tänne ottamaan muun maan kansalaisia huostaan!
Anna Käärik
Helsinki

#4 Haloja.

10.10.2009 19:44

Negatiivisia kommentteja voi käydä pistämässä Suoli24:sen foorumeissa. Nyt kyllä vähän eksyitte paikasta pojat! :)
Minka Rissanen
Helsinki

#5 Näkökulma

20.10.2009 20:50

Mun mielestäni tässä ei nyt pääasiallisesti ole kyse siitä, tulisiko Suomen valtion ottaa "hyysättäväkseen" ja sosiaaliturvan piiriin muiden maiden kansalaisia. Onhan se toki selvää, että jokainen maahanmuuttaja ei yksinkertaisesti voi tuoda mukanaan jokaista sairasta sukulaistaan ja jokainen tapaus on käsiteltävä yksityiskohtaisesti ja olosuhteet huomioon ottaen. Kyse onkin nyt siitä, tekikö hallinto-oikeus oikeudenmukaisen ja lainmukaisen päätöksen antaessaan määräyksen Irina Antonovan karkotuksesta. Hallinto-oikeus toimii muun muassa tiettyjen ylikansallisten periaatteiden mukaan, joita sen on (ainakin teoriassa) noudatettava. Jos niitä ei olekaan noudatettu lain vaatimalla tavalla, tulee tapaus uudelleenkäsitellä. Nyt näyttää siltä, että päätöksen perustelut sisältävät virheellistä tietoa. Siksi asia tulee mielestäni ottaa uudelleen harkittavaksi. Valitettavasti lakiteksti hallinto-oikeuden toimintatavoista on kovin koukeroista ja yleisluontoista eikä sen päätöksiä ole niin helppo kumota esimerkiksi kohtuuttomuusväitteillä (yksilölle aiheutuva kohtuuton haitta) kuten esim. Norjassa tai Briteissä. Aika näyttää miten käy.
Suomi Suomalainen
Helsinki

#7 Eri asia on jos...

14.02.2010 21:55

Itse elättäisivät ja maksasivat kaikki mahdolliset hoitokulut näin se jatkuu vaan Suomalaisten verorahojen kuluttaminen ja samaan aikaan palvelut huononevat ja verotus kiristyy kaikilla. Ja sitten vielä valitetaan, että Suomen vanhuksilla menee huonosti. Ei ole kohta veronmaksajia kun päättäjät tekevät tyhmiä päätöksiä ja paapotaan ulkomaalaisia.
Ari Laitanen
Adressin tekijä

#8 Helsingin hallinto-oikeuden päätös....

16.02.2010 19:37

On mielestämme väärä ja täysin syrjivä, melkein voisi sanoa, että rasistinen päätös. Kyllä, olemme kannelleet päätöksestä oikeuskanslerille. Ihmiset hyvät, unohtakaa vahäksi aikaa raha ja ajatelkaa, että kysymyksessä on ihminen.
Meillä menee vuositasolla 500milj. euroa maahanmuuttoon ja nyt Irinan kohdalla maahanmuuttoherrat puhuu kustannuksista, voi vittu sanon minä. Halutaan sellainen oleskelulupa mihin ei sisälly sosiaaliturvaa? Meille se sopii. Ja vielä. Irina ei ole tullut Suomeen nauttimaan sosiaaliturvasta . Hän on tullut Suomeen siksi, että täällä hänellä on tytär joka pitää hänestä huolta elämän ehtoo puolella. Ja siksi, että Irina ei pärjää kotimaassaan yksin.
Suomi Suomalainen
Helsinki

#9 Ei olla noin sinisilmäisiä

28.02.2010 00:21

Tämä on ennakkotapaus. Ja uskon, että jos se hyväksytään niin hukumme näihin tapauksiin. Kohta ei enää kukaan edes halua tehdä töitä kun verojen taakka käy mahdottomaksi kun elättejä riittää. Laskun maksavat jälkipolvi. Suomella ei ole mitään velvollisuuksia elättää ulkomaalaisia, jotka eivät ole tehneet päivääkään töitä Suomessa. Ei muutakun kaikki koulutettu nuori suomalaisnuoriso ulkomaille kyllä nää somalit ja mustalaiset tekevät töitä niin paljon, että eläkepommi purkatuu todellakin. On todella kallista elättää vanhusta varsinkin jos tarvitsee sairaalapaikan. Muistakaan suomalaiset ennenkuin allekirjoitatte tätä adressia, että onko meillä varaa elättää kaikki ulkomaalaiset joilla vastaavanlainen side kuin tässä tapauksessa. Mummot ei kyllä kesken lopu. Ennen loppuu Suomelta rahat ja velkataakka loputon.
Ari Laitanen
Adressin tekijä

#10 Sinun mielipiteesi, Suomi Suomalainen

06.03.2010 12:36

Irinan tapaus on yksittäistapaus eikä mikään ennakkotapaus. Kaikki tapaukset käsitellään tapauskohtaisesti. Ei ole olemassa mitään "mummoautomaattia" mikä syöltää mummoja tänne Suomeen.Meidän mielestämme lakia on tulkittu syrjivästi Irinan kohdalla. Irina ei ole ainut mummo joka on tulossa Suomeen eikä varmaan viimeinenkään. Eli ennen Irinaa on oleskeluluvan saaneet monet samanlaisen taustan omaavat "mummot".
Mielestämme lakia pitää tulkita samalla tapaa paikkakunnasta riippumatta, nyt ei ole käynyt niin. Jo hallituksen esityksessä ulkomaalaislaiksi sanotaan, että inhimillisyys pitää ottaa huomioon oleskelulupaa myönnettäessä.
Olet huolissasi, että se mummoarmeija odottaa rajan takana ja kun kuulevat, että Irina on saanut luvan niin ryntäävät tänne anomaan oleskelulupaa ja käyvät 2-3 vuoden henkisesti ja fyysisesti raskaan lupaprosessin läpi? Älä usko, hyvä mies tai nainen, koska näin ei tule tapahtumaan. Sinuna suuntaisin katseen siihen mikä meitä todella uhkaa, siis koko Suomea.
Toisaalta ymmärrän huolesi siitä mihin verorahojasi käytetään. Itse olen yrittäjä työllistän yhden ihmisen. Maksan myös paljon erilaisia veroja ja olen myös huolissani miten minun verojani käytetään. Mutta jos saisin valita käytetäänkö niitä muummoihin vai siihen, että tuodaan Suomeen luku- ja kirjoitustaidottomia tuhansittain vuosittain kolmansista maista niin varmaan arvaatkin jo vastaukseni.
Ari Laitanen
Adressin tekijä

#11 Adressin muokkaus

06.03.2010 13:48

Lisäsin adressiin Ulkomaalaislaista pykälän ,jonka perusteella Irina Antonovan oleskelulupa hakemus voi saada myöntävän vastauksen.
Jussi Julkunen
Pori

#12 Valitettavasti tämä arpa ei voita.

19.03.2010 06:17

tasapuolisen kohtelun turvaamiseksi en näe mitään syytä että irina antonovan oleskelulupaan pitäisi saada myönteinen päätös.
adressiin liitetyt lainkohdat on varmasti jo päätöstä tehdessä otettu huomioon,eikä niidenkään perusteella ole todettu irina antonovan terveyden tilassa olevan mitään sellaista jonka perusteella hänelle pitäis myöntää oleskelulupa suomeen.
tässä yhteydessä pitänee muistaa,että suomessa on käytäntönä myös oman maan kansalaisten kohdalla se,että päätöksiä tehdään ainoastaan ja vain lääkärin lausuntojen perusteella.vrt.Kela/eläkepäätökset.
irina antonovan tapauksen kaltaisia on suomessa vuositasolla varmasti satoja ellei jopa tuhansia ja yhden yksittäistapauksen kohdalla tuskin kannattanee poiketa normaali linjasta,koska tähän päätökseen vedoten monikin varmasti tulisi tukeutumaan vastaavissa tapauksissa.

Ari Laitanen
Adressin tekijä

#13 Kyynisyys tulee selväti esille sinusta

19.03.2010 12:56

Me tiedämme kyllä, että meillä Suomessa on paljon vanhuksia jotka tarvitsevat kovasti laitos yms. paikkoja , mutta se ei tee KHO:päätöstä oikeaksi, että viedään avuton vanhus olosuhteisiin missä hän ei pärjää yksin ja hänen henki olisi konkreettisesti vaarassa.
Nämä HHO:en ja KHO:n tuomarit ovat varmaan verojutuissa hyviä mutta heidän ei todellakaan pitäisi sotkeutua ihmisoikeusjuttuihin koska heiltä puuttuu empatia ja inhimillisyys.
Sanos mulle, mitä sinun mielestä tarkoittaa "täysin riippuvainen" jos olet perehtynyt asioihin.
Meillä on miljoona lausuntoa äidin huonosta kunnosta ja sairauksista.
Ja sulle myös, ei ole olemassa mitään "mummojonoa" Suomeen joten voit olla ihan huoleti.Irina on yksittäistapaus ja häntä on kohdeltu syrjivästi. Me vain haluamme korjata asian.
Suomi Suomalainen
Helsinki

#15 Vain vahvistuu mielipiteeni

26.03.2010 09:10

Katsoin A-studio ohjelman ja olen entistä vakuuttuneempi, ettei oleskululupaa tule hyväksyä. Hyväksyisin sen vain siinä tapauksessa, jos mummo ei saisi minkäänlaista sosiaaliturvaa Suomelta. Kuten ohjelmassa todettiin tämä ongelma tulee räjähtämään käsiin, jos nyt tehdään myöntävä päätös. Eri kansallisuuksista tulee käsiimme uusia hakemuksia. Nyt oli vireillä 400 hakemusta, mutta jos tämä hyväksytään voidaan varmasti puhua kymmenistä tuhansista. Kyse on linjanvedosta, jota ei loppuunasti ole sen paremmin Vanhanen tai Halonen miettinyt puhuessaan inhimillisyydestä. Suomi velkaantuu sitä tahtia, ettei ole mitään järkeä enää missään. Jälkipolven ei kohta enää kannata Suomessa mennä töihin. Minäkin harkitsen ulkomaille lähtemistä kun täällä on asiat kohta huonommin kuin Kreikassa. Suomi ei tule selviytymään veloistaan näin. Miten sinä Ari Laitanen voit luvata omasta puolestasi ettei tapauksia tule muita. Et yhtään mitenkään tiedät sen todella hyvin itsekin. Nuoret suomalaiset hyvin koulutetut Suomi ei teitä tule kaipaamaan lähtekää kun vielä voitte.
Ari Laitanen
Adressin tekijä

#16 Sulle Suomi Suomalainen

26.03.2010 19:26

Kuules, suomi suomalainen.Vaimoni ON Suomen kansalainen. Itse olen syntyperäinen stadilainen. Ohjelma mitä katsoit oli A-TALK eikä A-studio. Olen yrittäjä ja työllistän itseni lisäksi yhden Suomalaisen. Kesällä on tulossa tuuraajaksi maahanmuuttaja kun vakikuski on lomalla.
Vaimo, lapset, anoppi, on minun perhe ja minä teen heidän puolesta mitä vaaditaan. Olen sanani mittainen mies. Ohjelmassa en saanut sanotuksi kaikkea mitä olisi pitänyt, ehkä hyvä näin. Puhut kemmenistätuhansista, jotka olisivat tulossa tänne? En ymmärrä logiikkaa? Kyse ei tulossa olevasta lainmuutoksesta ole perheen yhdistämisestä vaan siitä, että annetaan enemmän harkintavaltaa inhimillisille syille. Se, että me koko perhe lähdettäisi Suomesta pois sinun kaltaisesi kyynisen -minämaksanverojaeiniitäsaakäyttäävenäjänmummojenhyväksi- takia voit unohtaa sillä sitä ei tule taphtumaan niin kauan kun minä olen elävien kirjoissa.
Ja vielä. Onko sinulla hyvä omatunto siitä, että oma äitisi ja isoäitisi voi hyvin? Työskentele heidän puolesta/hyväksi ja unohda tämä muummoinvaasio jota ei ikinä tule taptumaan. Toivon kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi.
Ari Laitanen
Adressin tekijä

#17

26.03.2010 20:37

Negatiivisia kommentteja voi käydä pistämässä Suoli24:sen foorumeissa. Nyt kyllä vähän eksyitte paikasta pojat! :)
Jaakko Pihala
HELSINKI

#18 Ehdottomasti ei oleskelulupaa

25.04.2010 19:36

Ensinnäkin heti alkuun voin sanoa että miksi Suomen pitäisi huolehtia toisen maan kansalaisista ja toisekseen tämä Irina tuotiin aivan tarkoituksella turistiviisumilla Suomeen ja sen jälkeen haettiin oleskelulupaa eli hieman kyseenalaisin toimin tarkoituksena vain saada henkilö tänne Suomeen sosiaaliturvan piiriin. Kyllä Venäjältä varmaan tulisi tuhansia ikäihmisiä nauttimaan meidän maan eduista ja terveydenhuollosta jos nyt annetaan oleskelulupa. Itse asiassa nyt on aika Suomessa kiristää maahanmuuttopolitiikkaa ja ensi vaaleissa kansan mielipide varmasti näkyy. Se A-tuub vai mikä lie A-talk oli ihan propagandaa ja pääministeri Vanhanen väitti että kansan mielipide on se että Irinan pitäisi päästä Suomeen vaikka internetissä valtaosa kirjoittajista ei näin halua tapahtuvan.

Kyllä kansa osaa äänestää tulevissa Eduskunta- ja kuntavaaleissa lähivuosina oikeita ihmisiä hoitamaan asioita jotka ovat menneet pieleen Astrid Thorsin ja Matti Vanhasen sekä Tarja Halosen aikakaudella ja piste.
Heikki Kortemäki
Tampere

#19 On tärkeämpiäkin asioita

27.04.2010 12:29

Reuman sairaala Heinolassa ei saa laittaa konkurssitulitaan. Tuhannet suomalaiset joutuvat kärsimään(jopa 6-7 lapset) Halosen puher/vetomus on populistinen. Eikö hän ajattele omaa kansansa kärsimyksiä laisinkaan?
Viktoria Frolova
Heinola

#20 Ratkaise ei laki, vaan asuinpaikka.

19.05.2010 17:47

Kommentit #17 ja #18

Samanaikaisesti, kun Helsingin HO hylkäsi Irinan valituksen, Hämeenlinnan HO kumosi Maahanmuuttoviraston päätöksiä kahdelle tamperelaiselle mummolle. En huomannut, että sen jälkeen tapahtuisi mitään erikoista. Edelleen mediassa puhutaan kahdesta mummosta. Mutta rinnakkain oli kerrottu kolmestatuhannesta turvapaikkahakijasta, jotka tekivät viime vuonna ryhmähakemukset sukulaisille perheyhdistämisen perusteella. Jos jokainen hakee ainakin kymmenen sukulaista, laskekaa tulijoiden määrä. Ja heidän joukossa on sairaita ja vanhoja ihmisiä, jotka rasittavat taloutta yhtä paljon, kun Suomessa jo olevia omaisia.
Nyt Suomi velkaantuu hirveästi sen takia, että muka pitäisi pelastaa kreikkalaisten kansalaisten vanhoja äitejä. Miljardeista on kysymys. Teidän mukaan verorahoilla pitäisi pelastaa kreikkalaisten kansalaisten mummoja, mutta ei missään tapauksessa Suomen kansalaisen mummoa. Onpa logiikka!
Nyt oleskelulupa suomalaisen omaiselle ei riipu lainsäädännöstä, vaan asuinpaikasta. Tamperelaisille annetaan, helsinkiläisille ei.
AK Kamunen
Vantaa

#21

19.05.2010 20:25

#17 "Negatiivisia kommentteja voi käydä pistämässä Suoli24:sen foorumeissa. Nyt kyllä vähän eksyitte paikasta pojat! :) "

Tarkoitatko tällä sitä, että tämä keskustelu on tarkoitettu vain niille, joiden mielestä Irina Antonovan PITÄISI saada oleskelulupa?

En allekirjoita.
Natalia Hellman
Vieras

#22 Irina Antonova

30.05.2010 17:56

Antakaa Irina Antonoville jäädä Suomeen, ainoa oleville lapsilla Natalia Käärikilla luona.

Kiccis
Vieras

#23 Ei kiusata vanhuksia!

31.05.2010 22:55

On häpeä kun vanhuksia kohdellaan näin tunteettomasti. Miettikää niitä menneitä tuskia heidän menneisyydessään, pitääkö sellaista vielä jatkaa....

suruton
Vieras

#24 jaa

02.06.2010 19:24

lähtekööt muualle täällä on tarpeeks omiaki mummoja.. väestö vanhenee huomaa vauhtia .. jos yks pääsee sisään niin sanaleviää ja kohta on tulossa 10 000 muuta mummoa.. eikä suomella ole varaa edes omia mummoja hoitaa.. ellei nyky sukupolvi tee 24/7 töitä ja alle kirjoittajatkaan eivät varmaan suostu kustantamaan mummon elämää ..?? miettikää sitä

Cecilie Benfield
Halifax

#25

02.06.2010 20:57

I'm suppporting this cause