KYLÄKOULUJEN PUOLESTA

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista KYLÄKOULUJEN PUOLESTA.

mia .
suomi.

#1

24.12.2009 10:13

"KYLÄ ILMAN KOULUA:
- Kylä ilman koulua ei ole täydellinen kylä
- Kylä ilman koulua ei houkuta lapsiperheitä rakentamaan kylään
- Kylä ilman koulua, ei kyläläisillä ole paikkaa missä kokoontua ja tutustua toisiinsa. Yhteisöllisyys katoaa, maaseutu autioituu."

Tää on aika hyvää tekstii, allekirjoitin. Mutta valittevasti en ollu koskaa kyläkoulussa, koska kävin kaikki 6 vuotta koko kaupungin isommas koulus, enkä kokeillu maan viljelmist, enkä ollu koskaa navetas, ja mä vain KÄVIN maalla, muutaman kerran. Onneks tiiän, minkälaista maaseutu tuo tullakseen. Paskaa valikoimaa on mm. vaatekaupassa. Pitää mennä keskustaa, ennen ku pieniki kauppa tulee vastaan. Tiiän, että maaseutulaiset loukkaantuis täst textist, mä oon semmone, joka pitää kaupungin vaatevalikoimast ja ruokavalikoimast. Ja maaseutulaisille on olemassa mielestäni hyvä biisi: Pitkät Pellot.
Sydämellisin terveisin, Kaupungissa asuva Mia.

P.S. Jos oisin ollu kyläkoulus, niin mulla ois enemmän kamuja. :)
arto kukkonen
pieksämäki

#2 Kylä ilman koulua

27.12.2009 18:14

Voi olla huomattavasti toimivampi ja onnellisempi jos koulusta on tehty kylän status ja kaikki pyritään puskemaan koulun nimiin.
Vastavetona koulu on pahasti kallellaan muutamaan "hyväosaiseen" pesueeseen, jotka sitten jonottavat innoissaan päästäkseen jumalan paikalle.
Mutta. Ilman pyrkyreitä ja hyvän yhteishengen omaava kylä voi ylläpitää koulua, jolla on antaa korvaamattomat eväät oppilaille ja ...
Maria Mattila
Kauhajoki

#3

28.12.2009 23:00

Niin meni kolme kouluamme Kauhajoella kiinni. Niin helppoa se oli. Nuijan heilautus ja asia oli siinä. Jäi jäljelle vain me, jotka emme vieläkään tule päätöstä ymmärtämään. ;( Voimia kaikille kyläkouljensa eteen taisteleville.
Katja L-R
Kauhajoki

#4

28.12.2009 23:23

Niin laitettiin koulut kiinni silmää räpäyttämättä ja kun tulevaa ei ole edes loppuun asti mietitty!
Koulun myötä loppui myös 15 vuotta toiminut yhdistys, joka teki paljon koulun ja lapsien hyväksi!
johanna antila
kauhajoki

#5

30.12.2009 21:31

Nyt on sellainen kyläkoulujen alasajo menossa että heikompia hirvittää. Lasten oikeuksia poljetaan törkeästi ja toimitaan maalaisjärkeä vastaan. Puhutaan ilmastotalkoista ja samalla lisätään kuljetuksia järjettömän paljon sulkemalla toimivia lähikouluja. Puhutaan yhteisöllisyyden merkityksestä mutta ei silti haluta tukea sitä.Puhutaan yhtä ja tehdään toista. Lapset ovat päättäjille kuin pelinappuloita ja lukuja paperilla. Inhimillisyys, onko sillä enää mitään merkitystä ja arvoa nyky-yhteiskunnassa?

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

30.12.2009 21:49


arto kukkonen
pieksämäki

#7 Niin meni kolme kouluamme

07.01.2010 13:00

Ei ne vielä minnekään menneet. Ei koulu,opettajat eikä oppilaat. Toukokuun loppuun on ihan mukavasti aikaa ;)
Jarkko Tuuri

#8 Muita kyläkouluja adressit.com:ssa

24.08.2010 22:12

http://www.adressit.com/isokylankoulu

Puollustakaamme kaikkia suomessa lopetusuhan alla olevia kyläkouluja.