Rädda Spelmans

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Rädda Spelmans.

Adressin tekijä

#1 Drumsö stängs på Spelmans bekostnad?

25.03.2010 11:27

Hörde i nyheterna att Drumsös klubblokal nu stängs eftersom Spelmans ska räddas. Drumsö klubblokal skulle dock inte stängas helt utan slås ihop med den finska sidan. Det här kan vi inte godkänna! Det finns bara 4 svenska ungdomslokaler i Helsingfors, ALLA BEHÖVS! Vi kämpar vidare.
BRITEL HUOVILA
HELSINGFORS

#2 Rädda Spelmans.

25.03.2010 12:07

Vi behöver klubblokalen Spelmans för våra svenskspråkiga barn och familjemedlemmar.Det finns inte många klubblokaler i Helsingforssamt omnejd för svenskspråkiga barn.Varför skall vi svenskspråkiga måsta kämpa så med att få våra rättigheter här i vårt eget land? Vi kämpar vidare!
Birgitta Lindh

#3 Umgänge

25.03.2010 13:09

Har lagt märke till att socialt umgänge är viktigt för att må bra. Detta gäller för alla åldrar. Det är obegripligt att det ska sparas på sådant som stöder vanliga människors välbefinnande! Istället för att minska träffpunkter borde man öka dem. Och få ut alla som är i behov av nya intryck, t.ex. ensamma. Då skulle sjukvårdsutgifterna troligen gå ned.

25.03.2010 15:13

Jag kommer att printa ut listan alldeles strax för att hinna få den i tid till mötet, MEN FORTSÄTT skriva på den. Ert stöd är viktigt.

TACK så här långt!

#5 TACK

29.03.2010 22:12

Tack till alla som deltagit i vår kamp! Det lyckades! Men har du inte ännu skrivit på så gör det gärna, kampen för barns och ungdomars rätt till ungdomslokaler är tyvärr inte slut. Med den här adressen visar vi att vi inte går med på det!
Ab Originaali
Lakupekka

#6 jaja räddä spelman

30.03.2010 13:05

MEINE DEUTSCHE VOLKE

ICH HAB HEUTE DEN ENDLICHE Löschnung verloren, aber ich weiss daS ihr MUSST ES ABWEHRT GETOTEN!!! Das Pflichtfahrgebiet bezeichnet den Geltungsbereich der von der zuständigen konzessionserteilenden Kreis- bzw. Landesbehörde erlassenen Ausführungsregelung für die Personenbeförderung mit Taxis im Rahmen des ÖPNV. Es definiert den örtlichen Bereich, in dem der Konzessionshalter Personenbeförderung zu den festgesetzten Entgelten (Tarifpflicht) auf Verlangen ausführen muss (Betriebspflicht).

Alles zusammen war im Stil eines Sextaners geschrieben, von dem erst später klare Aufsätze zu erwarten sind. […] Pater Stempfle […] arbeitete monatelang daran, die Gedanken, die in Mein Kampf zum Ausdruck gebracht waren, zu ordnen und in einen Zusammenhang zu bringen.

STEIGEN SIE AUS UND SAGEN "JAWOHL, ICH MUSS NICHT MEIN FUHRER VERLOREN"!
Ab Originaali
Lakupekka

#7 räddä spelman

30.03.2010 13:06

ja ja är du lite homppel?