adressi auton päästöveroa vastaan
Ota yhteyttä adressin tekijään
Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista adressi auton päästöveroa vastaan.
|
Toni Keskitalo Lappeenranta |
#123.01.2007 02:20Tässä taas yks hyvä esimerkki siitä kun päättäjät ovat rahan ahneita.. Nykyinen autovero juttu on just hyvä et mitä turvallisempi ja uudempi tai miten iso mylly on autos sen mukaa määräytyy vero.. Tässä on hyvä yritys saada ihmiset ostamaan uusia autoja autokaupasta ja siitähän autokauppiaille koituu lisää rahaa taskuun.. Valtio tienaa tällä lailla enemmän rahaa ja sitten autokauppoille hyvää ilmaista mainosta... Mistä nuoret ketkä tarvisevat autoa niin repivät rahat siihen uuteen autoon ?? |
|
| |
|
Karita Laitinen Kärkölä |
#223.01.2007 11:06Jo katsastushan määrää päästörajoitukset autoihin eli oli auto uusi tai vanha päästörajoja ei saa ylittää. Tämän perusteellahan kaikilla autoilla pitäisi olla samansuuruinen vero tai sitten yksi rahastusmuoto pitäisi poistaa eli katsastuksen yhteydessä mitattavat päästöt. Varsinkin kun harvalla on mahdollisuus edes itse säätää pakopäästöjä alemmas vaan auto on vietävä huoltamolle, joka sekin maksaa. |
|
| |
|
Aki Upari Lahti |
#323.01.2007 14:25En allekirjoita syystä että... En omista autoa saatika ajokorttia. Kummallekaan ei ole ollut toistaiseksi tarvetta (eipä sillä, että nykyisillä kustannusarvoilla olisi varaa pitää autostaan huolta). Asiat kun eivät kuitenkaan ole mustavalkoisia, niin en aio väittää että on pelkkää typeryyttä käyttää turhanpäiten autoa. Taitanee olla kuitenkin niin, että suomalaiset eivät tahdo omaan elämäänsä rajoitteita, joten heti älähdetään kun joku koettaa tunkea typerän asiansa rajoittamaan henk. koht. elämää. Ei sillä, etteivätkö useat ihmiset tarvitse autoa esim. työssäkäymisen takeena. Kuinka voi olla siltikin niin, että ei tahdottaisi hillitä aktiivisesti maapallon rappeutumista? Ne jotka tästä kimpaantuivat ja haukkuvat meikäläisen viherpiipertäjäksi niin ei haittaa... Mä meen bussilla ;P |
|
| |
|
Paula Hakala Salo |
#424.01.2007 20:52Hei Aki Sinä olet sikäli hyvässä asemassa, että voit liikkua bussilla. Mutta meitä on tässä maassa paljon, jotka joutuvat pitämään autoa päästäkseen yleensäkään kotoaan minnekään asioille. Bussivuoroja on jatkuvasti lakkautettu niin, että monilla seuduilla ainoat bussit kulkevat koulujen mukaan. Meillä ei kuitenkaan ole varaa uuteen - siihen vähäpäästöiseen autoon, vaan joudumme hankkimaan halvimman toimivan kulkuneuvon, koska vakuutukset, verot ym. pakolliset maksut nielevät suuren osan tuloistamme. Ns. turhiin ajoihin ei ole ollut varaa aikoihin. Nyt "meidän viisaitten herrojemme" tarkoitus on lisätä köyhimpien autonkäyttäjien menoja entisestään ja rahoittaa niillä itselleen ja muille hyvätuloisille paremmat kulkuneuvot ikään kuin halvemmillla ei paikasta toiseen pääsisi. Pelkkää egon pönkitystä. Kuulostaako oikeudenmukaiselta? Me vanhoilla kotteroilla ajelijat maksamme kyllä suhteessa tuloihimme hirvittävästi veroja, kun uusimme milloin minkin osan, ja maksamme alveja joka osasta. Korjaamot työllistyvät ja raha liikkuu kotimaassa. Niin, miksi ei ostaisi kerralla sitä uutta ja toimivaa autoa? Kun ei koskaan ole rahaa, että voisi niin tehdä. Ja kyllä mekin olemme huolissamme maapallon saastumisesta. Mutta sitä voisi vähentää rikkaatkin esim. jättämällä huvilennot ja moottoriveneilyt tekemättä ja kieltämällä formulat. Mutta sehän ei käy! Missä muuten moottoriveneiden käyttöverot? Mikä puolue mahtaa kerätä meikäläisten äänet? |
|
| |
|
jarkko selkälä oulu |
#525.01.2007 12:44Suomeksi sanottuna: Köyhät kyykkyyn... rahastusta sanon minä... |
|
| |
|
Gerd Lehtinen Tammisaari |
#627.01.2007 09:27On hyvä ajatella ympäristöä. Tämä päästövero ei kuitenkaan ole tasavertainen. Jotkut autoilijat ajavat todella vähän. Miksi heidän pitäisi maksaa yhtä paljon veroa kun he jotka ajavat paljon. Monella ei kuitenkaan ole varaa uuteen autoon ja heidän on käytettävä bussia ja junaa. Meilläpäin ja yleenä pienissä kaupungeissa ja maaseudulla on pitkiä matkoja bussipysäkille ja juna-asemille. Voi joutua odottamaan monta tuntia seuraavaa bussia/junaa. Näitä ajovuoroja pitää silloin lisätä ja rakentaa lisää asemia/pysäkkeitä. Ovatko nyt päättäjät ajatelleet tämän ehdotuksen ihan läikohtaisin? |
|
| |
|
Aki Upari Lahti |
#714.03.2007 01:26Siis tästähän saadaan aikaan vaikka minkälainen väittely jos sikseen sattuu... Hirveästi valitetaan tässä maassa kaikesta infrastruktuuriin liittyvästä. Tekisi mieleni sanoa niille perheellisille jotka asuttavat taajamia (tai ns. maaseutua) että oma valinta olla siellä mistä on matkaa joka suuntaan. Näin siis tekisi mieli sanoa vaikka kenenkään elämäntapaa ei ole varaa arvostella. Jokanen eläköön miten tahtoo. Jännää silti, että maassa jossa on lääniä niin paljon enemmän kun on ihmisiä, ei saada sen verran isoja asuinkomplekseja aikaan, jotta ei tarvitsisi kuluttaa pitkiä aikoja/matkoja työntekemiseen. Sanokaa mun sanoneen, moni asia korjaantuisi jos infrastruktuuri olisi sutjakkaampi... (palautetta saa ja pitää antaa, kunhan se ei ole pelkkää v*ttuilua) |
|
| |
|
Sami Tervonen Kouvola |
#811.05.2007 21:12 |
|
| |
|
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa.
Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman?
Muita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Stäng inte Aftonro eller Fridhem
1 914 allekirjoitusta
1 914 Allekirjoitukset / 30 päivää
16.06.2026
Pelastetaan Patun elämäntyö ja Tullikamari
969 allekirjoitusta
969 Allekirjoitukset / 30 päivää
17.06.2026
Kauniin keskustan puolella – vastustamme Kauppahallin korttelin pilaamista ylimitotetuilla rakennuksilla!
1 104 allekirjoitusta
879 Allekirjoitukset / 30 päivää
21.05.2026
Älkää purkako toimivaa palvelua – säilyttäkää kasvatus- ja perheneuvonta sosiaalihuoltolaissa
11 315 allekirjoitusta
826 Allekirjoitukset / 30 päivää
07.05.2026
Mutalan koulun jatkoaika on investointi Joensuun tulevaisuuteen
639 allekirjoitusta
639 Allekirjoitukset / 30 päivää
03.06.2026
Pelastetaan Martinniemen koulu – lähikoulu kuuluu lapsille
1 263 allekirjoitusta
597 Allekirjoitukset / 30 päivää
20.05.2026
Kasakkamäen koulu säilytettävä – lakkautusperusteet arvioitava uudelleen
1 020 allekirjoitusta
561 Allekirjoitukset / 30 päivää
19.05.2026
Ei ydinaseita Suomeen - Inga kärnvapen i Finland!
2 731 allekirjoitusta
454 Allekirjoitukset / 30 päivää
02.04.2026
Tuusulan lampaat laitumella - toiminnan jatkaminen nykymuodossa Tuusulan kunnassa
1 106 allekirjoitusta
426 Allekirjoitukset / 30 päivää
18.05.2026
Rädda bäddavdelningen i Pargas - Allekirjoitus Paraisten vuodeosaston puolesta
358 allekirjoitusta
358 Allekirjoitukset / 30 päivää
18.06.2026
Ei vastatoimia, ei hiljentämistä — Tuemme Helsinki Pride -yhteisön työntekijöitä
324 allekirjoitusta
324 Allekirjoitukset / 30 päivää
21.06.2026
Kujalan teollisuusalueen asemakaavahanke A-2975 on pysäytettävä
263 allekirjoitusta
263 Allekirjoitukset / 30 päivää
15.06.2026
Lappeenrannan Kauppatori tulee suojella ja kehittää, adressi 2026
1 577 allekirjoitusta
256 Allekirjoitukset / 30 päivää
13.04.2026
PELASTETAAN KOULUT JA PÄIVÄKODIT – LASTEN TULEVAISUUS EI OLE SÄÄSTÖKOHDE (HAMINA)
1 201 allekirjoitusta
227 Allekirjoitukset / 30 päivää
07.04.2026
Vetoomus hammashoidon säilyttämiseksi Kalvolassa
832 allekirjoitusta
211 Allekirjoitukset / 30 päivää
04.05.2026
Pysäytetään Etelä-Päijänteen troolauksen hallitsematon kasvu ja turvataan järven kalakantojen tulevaisuus
196 allekirjoitusta
196 Allekirjoitukset / 30 päivää
14.06.2026
Viittomakielisen kulttuurin rahoitus tulee turvata
695 allekirjoitusta
192 Allekirjoitukset / 30 päivää
19.05.2026
Adressit.com
Tarjoamme ilmaisen sivutilan nettiadresseille. Käyttäjiemme luomiin adresseihin viitataan päivittäin tiedotusvälineissä, joten nettiadressi on tehokas väline, kun haluat saada asiallesi suuren yleisön ja päättäjien huomion.