-
Ota yhteyttä adressin tekijään
Juu...
Koittakaa nyt helvetti harkita vähän mikä on oikeasti mahdollista. Saatte muutkin vakavammat adressit näyttämään merkityksemättömältä.
Nyt nuoret vain joutuvat käyttämään hakuria, joka sen alkoholin hakee ja välittää ja tämä kaikki on uskomattoman helppoa."
Lisään tuohon vielä että jos on vähänkään vanhemman näköinen alaikäinen kaveri ostamassa, myyjät eivät kysy papareita. Ja jos sattuvat kysymään, jatkossa on väärät paperit mukana... Ei niitä papereita kovin tarkasti tutkita.
Allekirjoitin.
itse olen 16 ja juuri miten aiemminkin kirjoitettu olen saanut maistaa vanhempien lasista kun olen halunnut, eikä juurikaan tee yhtään mieli lähteä dokaamaan perjantaisin
Miksi ei?
This comment has been removed by the person who wrote it.
Reason for the removal: Tarpeeton kommentti.
hei c'mon
yli 22% alkoholipitoisia juomia en itsekään suosi.
kyllä se on vaan
samaa mieltä
kun nuori täyttää 18 hän samana päivänä saa ekaa kertaa ottaa vastuun itsestään, pääsee baariin ja saa mahdollisesti ajokortinkin, siinä saattaa helposti karata homma käsistä kun ei mammalla olisikaan enää mitään sananvaltaa asioihin. mietojen alkoholijuomien pitäisi olla sallittu 16-vuotiaille että nuorilla olisi aikaa ottaa vastuuta elämästään, kypsyä ja oppia tuntemaan rajansa! muissakin maissa toiminut, miksei meillä?
Nykyinen kielto alkaa olemaan jo vitsi. Mikäli kaupat eivät voi myydä alkoholia nuorelle, joudutaan se ostamaan hakijan välityksellä tai rikollisilta. Alaikäisen ei ole todellakaan hankalaa hommata alkoholia. Laki ei siis aiheuta haittaa kuin laillisille kaupoille. Ketään ei voi pakottaa terveelliseen elämään, mutta haitat pitää tuoda faktoina pöytään.
Alkoholin aiheuttamiin järjestyshäiriöihin pitäisi puuttua ihan muulla kuin ikärajoilla, kaikki kun eivät osaa käyttää mitään kohtuudella. Väkivaltarikoksien tuomiot ja valvonta ovat täysin naurettavalla tasolla verrattaessa talousrikoksiin.
| This discussion has been closed. |