Jyväskylä ei talvikunnossapidä jalkakäytäviä 1.1.2014 jälkeen
Ota yhteyttä adressin tekijään
Re:
Juuri näin. Eihän kunta tule mun pihaakaan auraamaan jos lunta on satanut saati sitten edes liittymään kertynyttä
aurauskinosta. Ite sen saa repiä ties millä konstilla. En uskokkaan että tällainen voi olla lain puitteissa edes mehdollista.
Pysyköön kunta lestissään kun on tällaiseen tilanteeseen ittensä saattanut. ***tu lisää vaan Lutakon hyvin tuottavia aukioita prkl...
Allekirjoituksen ajankohta
Lakia tulisi myös Jyväskylän noudattaa
Pykälä 8
Jos pientalovaltaisella alueella.. tai jos kunnossapitotehtävät jakautuvat alueen tontinomistajien kesken
erityisen epätasapuolisesti,kunnan on päätöksellään otettava kokonaan tai osittain huolehtiakseen tontinomistajille
pykälän 4, 1momentin mukaan kuuluvista kunnossapitotehtävistä.
Edellytyksenä kuitenkin on, että kunnossapito voidaan järjestää tarkoituksenmukaisena
kokonaisuutena ja että alue soveltuu koneelliseen kunnossapitoon.
Tähän lakiin olisi päättäjienkin hyvä tutustua ja jalkautua omakotialueille katsomaan,
ennenkuin päätöksiä sokkona tehdään.
Hyvä esimerkkikohde löytyy Syrjälänkatu-Kortesuonkatu suunnalta. Käykääpä tutustumassa.
Asia etenee...
Re: Lakia tulisi myös Jyväskylän noudattaa
#55: Laki on kaikille sama - Lakia tulisi myös Jyväskylän noudattaa
Samanlainen on myös Kannaksenkatu.
ketä koskee
Kepu pettää aina
Adressien tarkoitus
En nyt oikein ymmärtänyt mitä tuolla vertailulla tarkoitit, mutta eikö adressien/ allekirjoittajien tarkoitus ole ilmaista mielipiteensä ko asian puolesta.
This comment has been removed by the person who wrote it.
Reason for the removal: Pitää muokata
Re: ketä koskee
Eiköhän tämä koske satoja ja satoja kiinteistöjä, jos on kyse 60 kilometristä. Tuhatkin voi olla lähellä. Yksin Kortensuon ja Kannaksenkadulta kertyy yli 100 taloutta. Oheisesta kartasta (punaisella) selviää taloudet /kiinteistöt). Mielipiteetkin mieluuimmin tosiasiapohjalta eikä mutulla.http://www.jyvaskyla.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/jyvaskyla/embeds/jyvaskylawwwstructure/65322_jk_kiinteiston_hoidettavat.pdf
koskettaa muitakin kuin kiinteistönomistajia
Itse olen muuramelainen ja silti tottakai tätä äänestin sekä jaan eteenpäin. Asia koskettaa minua, koska minullakin asuu huonokuntoisia sukulaisia Jyväskylän puolella sekä kyllä hirvittää tulla asioimaan Jyväskylän puolelle kun jalkakäytävä on huonossa kunnossa tapaturmariski on melkoinen.
Käsittämätön päätös kertakaikkiaan...
Re: Verojakin olisi maksttava
#36: Huhta-Jussi - Verojakin olisi maksttava
Taidat olla vähän yksinkertainen...
Velvollisuus?
Ainakin reissujen ajaksi laitan paikalle tuon "Ei talvikunnossapitoa" -kyltin joka siis saa lain mukaan olla muunkinlainen kuin virallinen varoituskyltti. Tulostelen ja laminoin niitä muutaman kymmenen kappaletta että voin aina lätkäistä uuden tilalle jos joku niitä poistelee.
Kadunpätkän puomittamista aion myös anoa ELY-keskukselta.
Entäs kun lumi sataa työpäivän aikana? Ja joku liukastuu vasta sataneeseen lumeen? Vai meneekö se niin että pitää kiltisti irtisanoutua jotta voi hoitaa velvollisuutensa kiinteistön omistajana? Perhe ei saa kylläkään ruokaa mutta onpahan vähän helvetin siisti jalkakäytävä! :)
Liukastumisvammojen vastuusta
Re: Liukastumisvammojen vastuusta
#67: Nappi - Liukastumisvammojen vastuusta
Johtuisikohan siitä että päättäjillä vähän liikaa tuulee ullakolla...
Kunnallisvalitus
valtuutetut kartalla
http://www.ksml.fi/erikoissivut/kuntavaalit/taalla-jyvaskylan-valtuutetut-asuvat-katso-interaktiivinen-kartta/1266093
Ruutukaava-alueellahan päätös kirpaisee lähinnä lompakkoa ja on kohtuullisen tasapuolinen kaikille. Pientaloalueilla Syrjälässä, Mäki-Matissa, Mattilanpellolla, Halssilassa, Jyskässä jne tilanne on toinen: alle puolet hoitaa yhteisessä käytössä olevia katuja. Ääritapauksissa hoidetaan katuja, joita ei itse käytetä lainkaan (Vaajakoskentie?). Yhdenvertaisuusperiaatteen merkitys punnitaan. Nämä alueet tuskin olivat valtuutetuilla mielessä tiedossa kun virkamiesten excel-päätöksiä valtuustossa kumileimattiin.
http://www.jyvaskyla.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/jyvaskyla/embeds/jyvaskylawwwstructure/65322_jk_kiinteiston_hoidettavat.pdf
Minä en maksa muiden kuluja
Re: Minä en maksa muiden kuluja
#72: Asikanen eläkkeelle myös politiiikasta - Minä en maksa muiden kuluja
Kiinteistöverohan määräytyy kiinteistön perusteella. Et sinä joudu maksamaan omakotitaloalueiden kunnossapidosta. Ja laskeeko kiinteisyövero päätöksen myötä? Ei eli maksat siis omalla logiikallasi saman summan nyt tyhjästä.
muutama seikka
Re: Re: Minä en maksa muiden kuluja
#73: - Re: Minä en maksa muiden kuluja
Kiinteistövero menee kaupungin kassaan. Sen peruste ei ole katujen hoidossa. Myös haja-asutusalueen kiinteistöistä sekä lomakiinteistöstä maksetaan kiinteistöveroa. Sillä ei siis ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Jos kaupunki maksaa jonkun kuluja on se raha aina joltakin kerättävä. En siis halua maksumieheksi. Muutakaa kerrostaloihin, jos ei huvita kolata.
| This discussion has been closed. |