Leikkipuisto Rasinrinteelle
Ota yhteyttä adressin tekijään
Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Leikkipuisto Rasinrinteelle.
|
pirkko rastas jyväskylä |
#1 Miksi leikkipuisto rasirinteelle?07.05.2007 15:47Olen asunut n.20 vuotta tällä aluella ja täällä on ainakin 5 hyvää leikkipuistoa! On hyvää liikuntaa äidille,isälle lapselle, koska rasirinteen lähin leikkipuisto on n. vajaan 1 kilometrin päässä. Nykyisin lapsia viedään autolla joka paikkaan ja siksi lapsilla on kouluun mennessä huono kunto.Eli iloista mieltä ja kävellen lenkille! |
|
| |
|
Hanna Launonen Jyväskylä |
#2 Esimerkiksi siksi..07.05.2007 17:21Että Rasinrinteen pihojen leikkitilat ovat todella aneemiset, lähin leikkipuisto taitaa olla esimerkiksi pupuhuhdassa/kangaslammella, minne kaikki eivät edes halua mennä. Rasinrinne on kasvava alue ja täällä on paljon lapsiperheitä joten olen ehdottomasti sitä mieltä että tänne tarvitaan leikkipuisto. Onhan muillakin alueilla oma leikkipuisto joten miksei tännekin voisi muka sellaista suunnitella? Ja keskustelun avaajalle sen verran että ei se ole aina laiskuudesta kiinni,esimerkiksi itse teen 2-vuorotyötä ja kuljetan lasta pyörällä päiväkotiin ja silti olisi kivaa jos se puisto olisi tuossa lähellä. Vaikka siihen yhdyn että lapset saavat nykyään liian vähän liikuntaa laiskuuden takia. |
|
| |
|
#3 Mistä paikka leikkipuistolle?07.05.2007 18:08Ei rasinrinteellä ole paikkaa leikkipuistoille ja toiseksi lähimpään leikkipuistoon on 10-15 minuutin matka.Rasinrinteen taloyhtiöissä on hyvät uudet leikkipaikat lapsille. |
|
| |
|
#408.05.2007 18:58HYVÄT LEIKKIPAIKAT???? Vierailepa Rasinrinteen leikkipaikoilla oikein tosissasi. Täällä ei ole lapsille leikkipaikalla kuin keinut ja hiekkalaatikko,edes vauvakeinua ei ole. |
|
| |
|
#5 Kyllä noi leikkipaikat ovat hyvät08.05.2007 22:06Voi hyvät sylvit, miten hienot niiden pitää olla, sillä ainakin palanderinkadun ja rasinrinteen talojen jopa rivareidenkin pihassa on uudet ja viimeisen päälle hyvät keinut ja muut pelit. Kerrostalojen pihoissa on tietenkin enemmän ja rivareissa se tarpeellinen kalusto ja jos taloyhtiössä on vain 1 lapsiperhe niin kyllä niille riittää keinut ja hiekkalaatikko.Asun näissä taloissa ja perheenjäseniä asuu toisissa näissä taloissa ja ovat lapsineen tyytyväisiä niihin.Rajansa kaikella! |
|
| |
|
Rita Hänninen Adressin tekijä |
#6 Siis mitkä leikkipuistot lähellä?08.05.2007 22:11Pirkko Rastas, kertoisitko ystävällisesti minullekin mitkä ja missä ne 10min kävelymatkan päässä olevat leikkipuistot ovat? Tarkoitan nyt siis nimenomaan niitä kaikkien yhteisiä leikkipuistoja, ei taloyhtiöiden omia leikkipaikkoja. Muuten, asutkohan edes Rasinrinteellä, kun sanot asuneesi täällä 20 vuotta? Minun tietääkseni kun täällä on vain 2000-luvulla rakennettuja taloja ja asuinalue on vielä aika uusi... Siksi sitä leikkipuistoakaan ei ole tänne vielä rakennettu. Kaupungilla on kyllä jo olemassa jopa 2 leikkipuistovarausta Rasinrinteen alueelle. Nyt pitäisi vain saada edes yksi varaus aktivoitua ja toteutukseen. |
|
| |
|
Jenny Malinen Jyväskylä |
#7 leikkipaikat....08.05.2007 22:33Kun luin nuo aiemmat tekstit niin oli pakko käydä katsomassa vielä takapihalta löytyvä leikkipaikka, josta ei tosissaan löydy muuta kuin kaksi keinua ja hiekkalaatikko. Ja kun asia edes olisi niin että taloyhtiössä olisi vaan se 1 lapsiperhe, mutta kun niitä taitaa löytyä aika paljon enemmän... Osa alueella asuvista lapsista varmasti on sen ikäisiä jotka voisivat jo keskenään leikkiä leikipuistossa mutta kuitenkin ovat vielä sen verran pieniä ettei heitä uskaltaisi päästää leikkipuistoon joka on pupuhuhdassa tai jossain hieman pitemmän matkan päässä... |
|
| |
|
#8 Puistot löytyy09.05.2007 00:28¨Olen asunut huhtasuon aluoeella n. 20v. kyllä ja siitä viimeisimmät 3 täällä rasinrinteellä, joten tiedän mistä puhun. Puparissa on Vemmelsäären perhepuisto, huhtasuon koululla yksi pieni,´varikolla mansikkapuisto, kangaslam. inkkaripuisto ja kaakkolammella sulussa yksi puisto vielä.Jenny tarkoitin, että palanderinkadun yh-taloissa on upeat pari vuotta vanhat vempaimet lapsukaisille,Samoin rasinrinteen taloissa.Tarkoitin, että rivareissa saattaa olla vain yksi lapsi perhe tai jopa 2 perhettä. |
|
| |
|
#9 mitä tarkoitat09.05.2007 07:55niin mitä tarkoitat niillä rasinrinteen talojen upeilla pari vuotta vanhoilla vempaimilla? ne keinutko niitä on? |
|
| |
|
#10 eikö kelpaa09.05.2007 11:22 Ainakin rivareiden pihoissa on hyvät keinut ja hiekkalaatikot! Ei rivareiden pihoihin edes enempää mahdu ja ei omistusasuntojen taloyhtiöt ole velvollisia ostamaan taloon muuta.Eikä näissä rivareissa ole kuin muutama lapsiperhe.Yleensä äidit ja lapset tutustuvat toisiin lapsiin ja heidän vanhempiinsa ja voivat vierailla myös naapuritaloyhtiöiden pihoissa,sopu tilaa tekee. |
|
| |
|
#11 Välimatkat ja leikkipuiston tarpeellisuus09.05.2007 14:24Hei, haluaisinpa kuulla kuka noihin Pirkon mainitsemiin puistoihin 10minuutissa kävelee? Oman kokemuksenu mukaan esim. Mansikkapuistoon menee ainakin se 20min rattaiden kanssa kävellessä ja sinne on meiltä matkaa noin 1,5km, ja omasta mielestäni kävelen ihan ripeää vauhtia. Vielä 3-vuotiaskaan lapsi ei millään jaksa kävellä sitä matkaa, joten rattailla on mentävä. Rattaiden kanssa käveleminen talvella lumessa on ihan eri asia, kuin itsekseen ilman rattaita. Se on paljon hitaampaa ja raskaampaa. Ja jos lapsi kävelee osankin matkaa itse, niin matkaan kuluu vielä enemmän aikaa, koska pieni lapsi kävelee hitaasti ja pysähtelee. Pupuhuhdan perhepuisto puolestaan on oikotiestä huolimatta ihan mahdottoman matkan takana, koska sinne on pitkä ja jyrkkä mäki. Halukkaat saa tulla kokeilemaan miltä tuntuu lykkiä tuplarattaita sitä rinnettä ylös! Mutta se syy, miksi minä haluaisin leikkipuiston Rasinrinteelle ei ole missään nimessä oma laiskuus tai ettenkö jaksaisi kävellä! Vaan nimenomaan se _lapsen liikunnallisuus, mitä keskustelun avauksessa peräänkuulutettiin. Leikkipuistossa on paremmat liikuntamahdollisuudet, kuin omassa pihassa pystyy ikinä olemaan. Kiipeilytelineet ovat monipuolisemmat ja juoksutilaa on paremmin pallopeleihin jne. Jos joudun leikkipuistoon mennessä istuttamaan lasta rattaissa 45 min pelkkien välimatkojen kulkemiseen, se on suoraan pois lapsen leikki- eli liikunta-ajasta. Mieluummin antaisin lapsen itse kävellä läheiseen leikkipuistoon, ettei hänen edes tarvitsisi istua rattaissa, ja kerkeäisi myös leikkimään paljon pitempään. Lapsi saisi tällä tavoin paljon enemmän liikuntaa! Toinen tärkeä pointti leikkipuistoissa on kaverit. Juuri siellä niihin alueen toisiin lapsiin parhaiten tutustuu. Samoin vanhammat saavat juttuseuraa toisistaan. Ja isommat lapset voisivat tulla turvallisesti leikkimään läheiseen leikkipuistoon ilman vanhempia. Nyt alueen hieman isommat lapset (olisiko arviolta noin 4-vuotiaasta ylöspäin) näkyvät leikkivän pääasiassa kaduilla. Vaikka esim. Rasinrinne on aika rauhallinen tie, se ei ole mikään turvallinen leikkipaikka. |
|
| |
|
#12 tutustu toisiin äiteihin09.05.2007 14:38Tutustu palanderinkadun kerrostalon pikku lasten vanhempiin, niin voitte käydä siellä leikkimässä lapsukaisesi kanssa.Niin muutkin on tehneet, kuten minä itse. Ja jos et viitsi kävellä pupariin, niin aja autollasi. |
|
| |
|
#13 kaikki palanderinkadulle?09.05.2007 15:01Rasinrinteen alueella asuu aika paljon lapsia ja vanhempia niin mitäköhän mahtaisi palanderinkadun kerrostalojen asukkaat tykätä jos kaikki yhtäkkiä ilmestyisi heidän pihalleen leikkimään.. sitäpaitsi jos kaikki keskittäisi leikkimiset sinne niin eikö se leikkitila mikä sielläkin on kävisi jo hieman ahtaaksi...? ja tuo ei todellakaan ole kovin turvallinen leikkipaikka missä tällä hetkellä lapset aika paljon leikkii tuo tie.. ja pakko nyt kysyä että onko sinulla pirkko jotain pahasti sitä vastaan että tänne tulisi leikkipuisto? sinulla ilmeisesti on itselläsikin lapsia niin etkö tykkäisi jos heillä olisi kunnollinen leikkipuisto ihan lähellä? |
|
| |
|
#14 lapset ajotiellä09.05.2007 16:08 Lapset ajotiellä ovat omakotitalojen lapsia ja pitää talon rakentajan itse huomioida että rakentaa lapsilleen leikkipaikat ja pitää huolen ettei lapset leiki ajotiellä.Ihmettelen vai, että mihin yleensä tänne rasinrinteelle mahtuu lapsille leikkipuisto? |
|
| |
|
Jonna Rotstén Jyväskylä |
#15 Hyvät leikkipaikat...09.05.2007 20:31Miksi Pirkko Rastas on niin kovasti vastaan tätä leikkipaikkaideaa? Kaikki ihmiset eivät ole yhtä aktiivisia ja jaksavia ja elämäntilanteet ovat erilaisia. Tätä seikkaa pitäisi jokaisen kunnioittaa, eikä jauhaa siitä, miten hyvää tekee kenellekin ulkoilu ja rattaiden lykkiminen mäkeen... Meidän taloyhtiön pihasta löytyvät peräti yksi kappale vauvakeinuja ja hiekkalaatikko. Taloyhtiössä asuu tällä hetkellä kaksi vauvaa/taaperoa, jotka kohta kilpailevat, kumpi keinussa saa istua. Kadehtien katselemme olohuoneen ikkunasta Palanderinkadun huippuhienoa leikkipaikkaa!!! Tuo ehdotus, että kaikkien pitäisi tuupata lastenrattaansa Palanderinkadulle on lähes yhtä hyvä, kuin että lykkisimme ne Rastaan takapihalle! |
|
| |
|
#16 ihmettele09.05.2007 20:49En ole vastaan vaan ihmettelen et mihin tuo teidän vaatimanne leikkipuisto vois tulla? |
|
| |
|
#17 Leikkipuistojen paikat09.05.2007 21:34Jyväskylän kaupungin yhdyskuntatoimi on tehnyt laajan viherpalveluohjelman, johon myös leikkipuistot sisältyvät. Kaupungin www-sivuilla on esitettynä nämä suunnitelmat ja niissä mainitaan, että Rasinrinteelle on kaksi leikkipaikkavarausta. Joten kyllä tuon perusteella kaupungilla lienee mielessä tontit mihin ao. leikkipaikat mahtuu. |
|
| |
|
#1812.05.2007 18:31Pirkko Rastas: Et ole vastaan? Ensin kirjoitat että sinua ärsyttää kun ihmiset eivät voi kävellä valmiiksi olemassa oleviin puistoihin/ toisten takapihoille leikkimään, (mistä pitää sen verran sanoa että pelkästään meidän taloyhtiössä on noin 10 lapsiperhettä joista useilla monta lasta, kuten aikaisempi keskustelija mainitsi että palanderinkadun asukkaat tuskin tykkäävät jos kaikki paukkaavat sinne leikkimään)sekä että leikki- ikäiset kasvavat lapset eivät ole tyytyväisiä pelkkiin keinuihin, puhumattakaan siitä että vauvaikäisille olisi kiikkupaikkaa? Kovastipa tämä aihe tuntuu ärsyttävän jos ongelmanasi on pelkästään leikkipaikan sijaintiin liittyvä ongelma. Haluaisin itsekin nostaa tapetille sen asian että omakotitalojen lapset leikkivät tiellä. Sinänsä se ei ärsytä mutta pelottaa välillä kun aika pienetkin leikkivät siinä yksinään, sekä isommat lapset tuovat maaleja ja skeittiramppeja tielle. |
|
| |
|
Jenni Hyväri Jyväskylä |
#1914.05.2007 12:52Asuin itse YH:n taloissa Rasinrinteellä vajaan vuoden ja lapsettomanakin huomasin, että alue todella kaipaa leikkipuistoa. Pistää hieman nyt kyllä miettimään, että Pirkko Rastas, olet lasten leikkipuistoa vastaan ja aloittanut adressin KOIRAPUISTO RASINRINTEELLE. Tämäkö on se syy, miksi olet leikkipuistoa vastaan? Ps. Omistamme itsekkin kaksi koiraa ja kävin allekirjoittamassa adressin. En epäile, etteikö alueelle mahtuisi sekä koirapuistoa että lasten leikkipuistoa. |
|
| |
|
#20 lukekaa tarkemmin14.05.2007 16:00 En ole kirjoittanut missään kohdassa, että olen vastaan leikkipuistoa!!!!! Ja olen jo vuosia jutellut koiranomistajien kanssa että haluamme ehdottomasti tänne rasirinteelle koirapuiston, itse olen myös koiranomistaja ja asia koskee perhettäni ei leikkipuisto. LUKEKAA TARKEMMIN JA ELKÄÄ KÄÄNTÄKÖ JUTTUJA PÄÄLAELLE! |
|
| |
|
#2114.05.2007 16:46jos olet pirkko sitä mieltä että rasinrinteellä ei ole leikkipaikalle tilaa niin miksi sitten itse aloitat adressin jossa halutaan koirapuisto? koirillekko löydät tilaa muttet lapsille?! |
|
| |
|
#2214.05.2007 18:17hahaha.. ai että koirapuistolle olisi tilaa muttei lasten leikkipuistolle!!?? Se on hieno homma että asiat on tärkeysjärjestyksessä!Ja eräässä kommentissasi sanot että: "Ja jos et viitsi kävellä pupariin, niin aja autollasi." Kyllä myös koiranomistajat liikuntaa tarvitsevat! Joten jos ei jaksa kävellä Viitaniemeen niin kannattaa ajaa autollansa. Kyllä täällä metsää riittää jossa koirat voivat juosta! Ja ihan ettei tule lisäväänteitä en ole koiria tai koirapuistoja vastaan, mutta kyllä lasten etu menee koirien edelle! Hienoahan se olisi jos saataisiin molemmat mutta turhaan tulet tänne parjaamaan että lapsille ei leikkipuisto ole tarpeellinen ja samaan itselläsi on tuollainen adressi vetämässä. Naurettavaa touhua! |
|
| |
|
#23 koirapuistohan on jo tulossa14.05.2007 21:56Kangaslammelle rakennettavasta koirapuistosta on jo olemassa päätös. Kaikki nämä ao. suunnitelmat ovat netissä julkisesti luettavissa: http://www.jyvaskyla.fi/tekpa/kapu/vpo/index.html Rastaan kannattaisi siis tutustua kaupungin suunnitelmiin etukäteen hieman paremmin. Vai onko sittenkin niin, että Rastas ei itse jaksaisi kävellä sinne Kangaslammelle saakka, kun se koirapuisto pitäisi nimenomaan Rasinrinteelle saada? Mistä sille koirapuistolle sitten löytyisi tilaa, jos leikkipuistollekaan ei löydy?? En ole millään tavoin koiria enkä koiranomistajia vastaan. Kannatan koirapuistoja minäkin. Mutta kyllä lasten etu tulee ennen eläinten etuja. |
|
| |
|
#24 vuonna 201114.05.2007 22:03 Rita Hänninen luitko, että puisto tulee ehkä vasta 2011! Ei ole ongelma koiranomistajana, sillä kävelen tosi paljon päivän aikana.Ja tuskin tässä on minun tekemiseni ongelma. |
|
| |
|
#2515.05.2007 13:59Kyllä, koirapuisto on tulossa Kangaslammelle vasta 2011, tiedän, mutta tulossa on siis kuitenkin kun päätös on jo tehty. Ymmärrän, että kun tarve olisi jo _nyt, niin vuosien odottelu tuntuu tosi pitkältä ajalta. Mutta ajattelitko, että sen Kangaslammen koirapuiston _lisäksi olisi mahdollisuus saada koirapuisto sitten tähän käytännössä ihan viereen? Koirapuiston vaikutusalueeksi oli määritelty 4 kilometriä, joten tuskin toista koirapuistoa sille säteelle rakennettaisiin. Ehkä tehokkaampi vaihtoehto olisi kampanjoida Kangaslammen koirapuiston rakentamisen aikaistamiseksi? Ihan vain ystävällinen ehdotus. Leikkipuistojen vaikutusalueeksi puolestaan oli määritelty 300-1000 metriä, leikkipuiston koosta riippuen, joten niitä rakennetaan huomattavasti tiheämpään kuin koirapuistoja. Koska Rasinrinne ei sisälly minkään leikkipuiston määriteltyyn vaikutusalueeseen, on tämä adressi on perustettu ja omaa leikkipuistoa tänne lähdetty ajamaan. Huom: Ei koirapuistoa vastaan, vaan leikkipuiston puolesta! "Ja tuskin tässä on minun tekemiseni ongelma." Rastas, olet ensin itse esittänyt "vihjailuja", että leikkipuiston saaminen olisi rakennettava vain vain minun tarpeisiini ja vain siksi etten itse jaksaisi kävellä. Se on käynyt ilmi selvästi aiemmista kommenteistasi, kuten esim. viesti #12. Älä siis itse mene henkilökohtaisuuksiin. Koirapuiston saa tänne jokatapauksessa minunkin puolesta rakentaa, jos kaupunki sille paikan löytää. Mutta leikkipuistolle puolestaan on jo olemassa kaksi varausta. Tämä adressi koskee vain leikkipuiston rakentamista eikä sillä vastusteta muita puistoja. Koirapuistoa koskevat keskustelut voi jatkossa osoittaa koirapuisto-adressin keskustelun puolelle. Palataan siis tässä keskusteluketjussa vain leikkipuistoa koskeviin kannanottoihin. Puolesta ja vastaan - saa esittää mielipiteitä! Mutta henkilökohtaisuuksiin en enää suosittele menemään, koska keskustelupalstan säännötkin sen kieltävät. Hyvä että tulee keskustelua, erittäin mielenkiintoista seurata tätä, mutta pysytään asialinjalla ja keskustelupalstan sääntöjen puitteissa. |
|
| |
|
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa.
Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman?
Muita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Mutalan koulun jatkoaika on investointi Joensuun tulevaisuuteen
610 allekirjoitusta
610 Allekirjoitukset / 7 päivää
03.06.2026
Kasakkamäen koulu säilytettävä – lakkautusperusteet arvioitava uudelleen
1 000 allekirjoitusta
337 Allekirjoitukset / 7 päivää
19.05.2026
Pelastetaan Martinniemen koulu – lähikoulu kuuluu lapsille
1 262 allekirjoitusta
243 Allekirjoitukset / 7 päivää
20.05.2026
Luumäen kuntalaisia on kuultava ennen keskittämispäätöksiä
164 allekirjoitusta
164 Allekirjoitukset / 7 päivää
05.06.2026
Kauniin keskustan puolella – vastustamme Kauppahallin korttelin pilaamista ylimitotetuilla rakennuksilla!
841 allekirjoitusta
137 Allekirjoitukset / 7 päivää
21.05.2026
Ei ydinaseita Suomeen - Inga kärnvapen i Finland!
2 731 allekirjoitusta
132 Allekirjoitukset / 7 päivää
02.04.2026
Älkää purkako toimivaa palvelua – säilyttäkää kasvatus- ja perheneuvonta sosiaalihuoltolaissa
11 236 allekirjoitusta
106 Allekirjoitukset / 7 päivää
07.05.2026
Tuusulan lampaat laitumella - toiminnan jatkaminen nykymuodossa Tuusulan kunnassa
1 013 allekirjoitusta
84 Allekirjoitukset / 7 päivää
18.05.2026
Ei lumenkaatopaikkaa Keskuspuistoon! Alue tulee säilyttää luonnolle, liikunnalle ja lapsille!
2 083 allekirjoitusta
69 Allekirjoitukset / 7 päivää
10.12.2024
Viittomakielisen kulttuurin rahoitus tulee turvata
659 allekirjoitusta
66 Allekirjoitukset / 7 päivää
19.05.2026
PELASTETAAN KOULUT JA PÄIVÄKODIT – LASTEN TULEVAISUUS EI OLE SÄÄSTÖKOHDE (HAMINA)
1 201 allekirjoitusta
57 Allekirjoitukset / 7 päivää
07.04.2026
Loppu rasismille - yhdessä vahvempia!
3 029 allekirjoitusta
38 Allekirjoitukset / 7 päivää
17.03.2025
Savon oikoradan Lusin linjauksen vastustaminen
314 allekirjoitusta
34 Allekirjoitukset / 7 päivää
18.05.2026
Lappeenrannan Kauppatori tulee suojella ja kehittää, adressi 2026
1 413 allekirjoitusta
32 Allekirjoitukset / 7 päivää
13.04.2026
Oikeutta Fitness24Seven jumppaohjaajille!
166 allekirjoitusta
23 Allekirjoitukset / 7 päivää
15.05.2026
Säilytetään Tuusulan Tuuskoto ja sen puisto
1 342 allekirjoitusta
18 Allekirjoitukset / 7 päivää
15.04.2026
Adressit.com
Tarjoamme ilmaisen sivutilan nettiadresseille. Käyttäjiemme luomiin adresseihin viitataan päivittäin tiedotusvälineissä, joten nettiadressi on tehokas väline, kun haluat saada asiallesi suuren yleisön ja päättäjien huomion.